Skip to main content
Meillä nostettiin vuosi sitten netin nopeutta 8.saan kun se ennen oli 2.
Nyt kuitenkin mieheni on alkanut epäilemään ettei nopeutta ole nostettukaan sillä netti on kokoajan ollut yhtä hidas... Tosin kokoajan ollaan maksettu 8 nopeudesta!

Nopeus on lataus 1,76 - lähetysnopeus 0,28 Soneran mittarilla..

Soitin alkuviikosta soneran asiakaspalveluun ja sieltä yhditettiin puhelu tekniseen tukeen jonne jonotimme 53minuuttia eikä sieltä vastattu!

jossainhan on vikaa??
Täällähän tuntuu kaikilla olevan samaa vikaa tossa nopeuden nostossa. 2mb nopeusta 8mb nopeuteen.

viewtopic.php?f=53&t=2999
Me myös nostimme nopeuden keväällä kun oli tarjous Extra 24 M/2M. Sen jälkeen vaikka vaihdoimme myös uuden Zyxel-modeemin nopeus on hidastunut entisestä 1 megasta. Ostimme myös uuden Norman-virusohjelman. Luulimme että johtuisi mahdollisesti siitä. Kärsivällisyys on koetuksella odotellessa. Osaako kukaan sanoa mitään tähän ongelmaan ?
Sinimarja
salosi: ADSL-liittymäsi nopeusluokka on asiakastietojen mukaan 8/1 Mbit/s. En pysty tarkistamaan nopeutta verkon puolelta, koska ADSL-yhteys on vuokrattu toiselta operaattorilta eikä Soneralla ole pääsyä tutkimaan itse ADSL-yhteyttä.

ADSL-liittymäsi nopeutta on nostettu jo reilut puoli vuotta sitten. Ellei yhteyden todellinen nopeus ole noussut silloin, kannattaa tehdä liittymästä vaikka kirjallinen vikailmoitus ja sen perusteella liittymän todellinen nopeusluokka verkossa tarkistetaan ja tarvittaessa korjataan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
sinimarja: Liittymäsi nopeusluokka on 24/2 Mbit/s. Jos liittymän nopeus on maksimissaan edelleen luokkaa 1/1 Mbit/s, on mahdollista että liittymä on talojakamossa kytketty väärin ja se saa vain perusnopeuden 1/1M.

Tee liittymästä vikailmoitus joko puhelimitse Vikapalvelun numeroon 0206 90101 tai ilmoita väärästä nopeudesta Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Kirjautuminen Omille sivuille laajakaistaliittymän tunnuksilla. Lomakkeen viimeisellä sivulla olevaan Lisätiedot -kenttään voit kertoa vapaamuotoisesti mikä on vikana.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa