Skip to main content
Enpä ole muuta kuin välillä ihmetelly että jotenkin tahmaisen tuntuinen ... ja katsellut noita yhteyksiä mitä
koneelta on auki.(toisessa aloituksessa)

Tein eilen nopeustestin teidän mittarilla. Ekaa kertaa liittymän aikana. Aika masentava tulos.
Lähetys oli 0,2 Mbit /s ja tuleva oli 0,07 Mbit/s.

Luin tuolta toisaalta että pystytte hidastamaan nettiliikennettä halutessanne. Toimiiko tämä näillä mokkuloilla myös siten että voitte ihan mokkulakohtaisesti määritellä nopeutta? En nyt tosin tarvitse mitään supernopeaa laajakaistaa. Mutta olen kyllä välillä ihmetellyt kun DNA:n 384 Kbit/s liittymällä videoiden katselu tuntui välillä toimivan paremmin. Mun liittymä pitäisi kai olla jotain 1mbit/s. Muistutuslasku tuli juuri. Tuli mieleen että pitääkö tästä lystistä maksaa täysi hinta? Onko teillä jotain hyvityssysteemiä. Yksi tuttava on maksanut DNA:n 2 Mbit/s linjasta täyden hinnan kohta pari vuotta vaikka hänenkin nopeus on tuota samaa luokkaa kuin munkin. Vaikka DNA:lle on ilmoitettu asiasta ei ole mitään korvauksia luvattu. Muist. hän maksaa 29,90 kuussa tuosta hidastelusta.

Harva kai uskookaan että tämä tekniikka toimisi niinkuin pitäisi!! Tikku on Huawei E1552 ja laskussa
lukee DATA TEHO PLUS.
Jompe kirjoitti:
Toimiiko tämä näillä mokkuloilla myös siten että voitte ihan mokkulakohtaisesti määritellä nopeutta? ... Tikku on Huawei E1552 ja laskussa
lukee DATA TEHO PLUS.

Käytössäsi oleva nettitikku ja siihen liittyvä palvelu on sellainen, että se käyttää aina verkon tarjoamaa maksiminopeutta. Nettitikun nopeusrajoitus koskee uusia nettitikkuliittymiä, joissa on määritelty sopimuksen tekohetkellä liittymään kuuluva nettipaketin koko (Fiksunetti tai Täysnetti). Näissäkään tapauksissa emme erikseen seuraa ja rajoita nopeutta, vaan se toimii automaattisesti asiakkaan käytön mukaan ja jos sovittu nettipaketin käyttö tulee täyteen, on asiakkaalla mahdollisuus tilata lisää nopeutta.

Joko olet kokeillut nettitikun päivitystä tai lukitusta 3G-verkkoon, auttaako ne netin nopeuteen?
Jompe kirjoitti:
Tuli mieleen että pitääkö tästä lystistä maksaa täysi hinta? Onko teillä jotain hyvityssysteemiä.

Mikäli ohjeistamme ei ole apua netin nopeuteen, suosittelen, että otat yhteyttä Vikapalveluumme, jossa voidaan tutkia tarkemmin verkon tilanne. Samalla voit esittää hyvitysvaatimuksesi.
11.608.13.02.00
Mobile Partner ohjelma ilmoittaa yllä olevan version
Teidän sivuilta löytyy vielä B418, muuten mulla sama?
11.608.13.02.00.B418
Ilmeisesti ei päivitystä tarvita. Muutan vielä ohjeiden mukaisesti
Huawei/Mobile Partner -asetukset: "Vain WCDMA"
Nyt ensisijaisesti WCDMA

Mittasin juuri nopeudet tälläisiksi:
0,59 ja 0,11
0,54 ja 0,03
0,54 ja 0,11
0.22 ja 0,11

Onkohan tuo mittarinne kuinka luotettava? Ainakin DNA:lla(kaverin liittymä) väittivät tuessa aina että heidän mittausten mukaan liittymän nopeus on ok. Mutta heidän mittarista (Pohjanmaan puhelin) kun itse katsottiin niin aina yleensä oli todella heikot arvot. Illalla ja öisin parani sen näki myö siitä että valo muuttui tikussa eri väriseksi.

Eilen mittasin muuten vähän korkeampia arvoja. Lataus oli parhaimmillaan vähän yli 1 mbit/s ja toisinpäin
jotain 0,55 parhaimmillaan.

>Käytössäsi oleva nettitikku ja siihen liittyvä palvelu on sellainen, että se käyttää aina verkon tarjoamaa >maksiminopeutta.

Paljonko tuo max nopeus voisi olla tällä E1552-tikulla?

Lisätty: (vaihdoin tuon : Vain WCDMA) ja ensivaikutelma on että nopeus vain hidastui. Mittasin juuri.

0,20 ja 0,02
0,34 ja 0,07
0,49 ja 0,03
0,43 ja 0,11

kai se pitää asiakaspalvelusta kysellä jos tuo mittarinne pitää paikkansa!!
(en käynnistänyt mitään uudestaa vaan katkaisin yhteyden ja vaihdoin mobile partner-ohjelmasta ja sitten yhteys päälle uudestaan)

0,15 ja 0,29
Luulen että teidän mittarinne ei toimi oikein liikkuvalla laajakaistalla.
http://www.sonera.fi/laajakaista/laajak ... opeustesti
Voit tarkistaa nopeuskartasta nettitikun nopeuden vaihteluvälin ja maksiminopeuden paikkakunnallasi.

Vaikka tuo laajakaistan nopeustesti on varsinaisesti tarkoitettu kiinteän laajakaistan nopeuden mittaamiseksi, voi testiä käyttää myös nettitikun yhteysnopeuden mittaamiseksi. Saamiesi lukemien perusteella suosittelen sinua ottamaan yhteyttä Vikapalveluumme.
Jep. Äsken mitattu vieläkin huonompi arvo ja oikeastaan ekaa kertaa sain jotain kummallisia virheilmoituksia. "Verkkoa ei ole" muutaman kerran ja sitten jokin toinen virhe-ilmoitus. Tänään varmaan hitaampi kuin koskaan.
Mittasin tuosta juuri.
0,17 ja 0,15.

En nyt niin hirveästi käytä tätä joten en tiedä kannattaako alkaa aikaa tuhlaamaan valituksiiin.
Onko teillä mitään sellaista palvelua Helsingin keskustassa että voisi mennä tikun kanssa liikkeeseen
ja kysyä minkä nopeuden he siellä saavat? Nykyään on vähän kortilla nuo myymälät?

Jos vaikka sais vaihettua tuon tikun uudempaan (ja parempaan) maksamalla jonkin välirahan!!

Vastaa