Skip to main content

Liittymän irtisanominen

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Hei,

Olen vaihtamassa kiinteää liittymää mokkulaan, joten haluan irtisanoa nykyisen kiinteän 8M yhteyden.
Riittääkö sähköposti asiakaspalveluun?
Mitenkäs nykyinen sähköpostilaatikko, lakkaako tomimasta liittymän sulkemisen jälkeen?

-Vesa

4 kommenttia

  • August 1, 2013
Moi Vesa!

Irtisanomiset pitää hoitaa aina puhelimitse Asiakaspalvelun kanssa. Jos sinulla on määräaikainen sopimus kiinteästä laajakaistasta, sitä ei voi kesken sopimuskauden vaihtaa liikkuvaan laajakaistaan.

Sähköpostin siirtäminen kiinteästä laajakaistasta liikkuvan laajakaistan yhteyteen on mahdollista, mutta tällöin palvelusta peritään parin euron kuukausimaksu.

  • September 9, 2013
Hei,

Täällä olisi myös kysymys määräaikaisen kiinteän laajakaistan irtisanomiseen liittyen. Sopimuksen mukaan: "Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden.
Asiakkaalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus
päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut
maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman
syyn takia, taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun
erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta. Teleyrityksellä on
oikeus saada takaisin kytkykaupan yhteydessä luovutettu päätelaite."

Mitä kohta: "vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia, taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta." käsittää?

Tilanteeni on nyt se, että ostin Soneran 24kk laajakaistan, mutta nyt ilman ennakkotietoa taloyhtiössäni (johon muutin 3kk sitten) tulee käyttöön talolaajakaista toisen yrityksen toimesta, joudun siis maksamaan turhaan aivan samanlaisesta nettiyhteydestä jos määräaikaista sopimustani ei voi purkaa. Arvaan kyllä, että vastauksenne on kielteinen, mutta lähdin nyt ensin tätä kautta tiedustelemaan..

  • September 11, 2013
Terve mts!

Tuon lauseen perusteella tulee mieleen esimerkiksi kiinteistöön kohdistuva vakava tuho (tulipalo), joka estää liittymän käytön, ulkomaille muutto esimerkiksi työn vuoksi, muuttaminen yhteen ihmisen kanssa, jolla on jo olemassa Soneran kiinteä laajakaista osoitteessa etc.

Taloyhtiössä voi toimia kerrallaan useampikin operaattori yhteyksineen. Taloyhtiö voi tehdä myös kiinteistösopimuksen valitsemansa operaattorin kanssa, taloyhtiön yhteisellä päätöksellä. Kiinteistösopimus mahdollistaa edullisemman hinnoittelun nopeuksissa ja yleensä alin nopeus on "veloitukseton". Tietenkin tämä näkyy yhtiövastikkeessa pienimuotoisena kuluna.
Mutta siltikään tämä ei ole peruste purkaa tehtyä määräaikaista sopimusta, sillä Soneran yhteydet edelleen säilyvät ennallaan kyseisessä taloyhtiössä.

  • September 12, 2013
Hei,

Kiitos vastauksesta! Eli vaihtoehtoja ei ole kuin nauttia kahdesta netistä tai muuttaa uuteen asuntoon nettini mukana.. :D