ehdin jo twitterin puolella kehaista, että netti nopeutu kun vaihtui elisasta soneraan, mutta nyt huomaan että palveluntarjoajanani näkyy yhä elisa. modeeminne tuntuisi käyttävän yhä elisan yhteyttä (joka mystisesti juuri hieman nopeutui kun sain teiltä tekstarin liittymän kytkemisestä).
Eli vaihdoimme elisa viihteestä 24 M valokuituun. Sunnuntaina heti klo 8 aamusta oli tullut tekstiviesti, että liittymä kytketty. Ilmeisesti tämä oli vain automaattinen viesti sopimuksen alkamishetkellä. Nyt spyber.com ainakin näyttää elisaa nettini toimittajaksi. nopeusmittarit näyttävät lukemia n. 14/0.75.
modeemin asetukset kun laittaa VPI 00 VCI 33, ei toimi, mutta 00 ja 100 toimii, joten onko niin että asentaja ei ole vielä käynyt, tai on käynyt jat katsonut että netti on jo olemassa, eikä ole vaihtanut? Tällaisesta myyjä liikkeessänne "varoitteli" eikä siksi laittanut kytkentää ennen kuun vaihdetta.
Voitteko samalla vielä kertoa esimerkkiasetukset modeemilleni TW-EA510 ulkoverkon profiilille? Eli tuleeko olla valittuna joku tietty profiili, ilmeisesti ei vaan voi tarpeen mukaan soveltaa, mutta pitääkö alussa lukea (0/33) jos Soneran nettiä käyttää? Joka tapauksessa VCI 33 -asetus katkaisee netin ja 100:lla näyttää Elisaa.
Sivu 1 / 1
ilmeisesti olinkin vaan käsittäny, että noi arvot pitäisi muuttaa täällä... koskeekin kai vain 100 Mt valokuitua, eikä tätä liittymää. liittymä taitaa olla ihan ok, koska kuulemma Elisalta ei tänne mitään enää tule
Hei hantti63
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää. Kyllä nuo VPI=0 ja VCI=33 on meidän verkon asetukset joilla nettiin pääsee.
Mitä nopeudet näyttää verrattuna liittymäsopimukseesi tällä hetkellä ?
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää. Kyllä nuo VPI=0 ja VCI=33 on meidän verkon asetukset joilla nettiin pääsee.
Mitä nopeudet näyttää verrattuna liittymäsopimukseesi tällä hetkellä ?
OK, nyt on asiakasnumero lisätty.
Netti tosiaan toimii ja kyseessä on 24M liittymä. Liikkeessä sanottiin, että se tarkoittaa että valokuitu tulee vain jakamoon asti ja siksi ehkä tuo 0/100 arvo kuuluis tässä tapauksessa olla ok, kun huoneistoon tulee normipiuhaa..?
Voi ehkä olla että nettipalvelu josta noita ip-osoitteita ja muita katselin näyttää väärin ISP:n?
Soneran oman nopeusmittarin tulokset juuri nyt:
viive: 54 ms
latausnopeus: 12.89
lähetysnopeus: 0.81
modeemin käyttöliittymä antaa: 1022 / 16440 kbps
Laiteversio Annex A (käsitin että pitäisi olla M)
Netti tosiaan toimii ja kyseessä on 24M liittymä. Liikkeessä sanottiin, että se tarkoittaa että valokuitu tulee vain jakamoon asti ja siksi ehkä tuo 0/100 arvo kuuluis tässä tapauksessa olla ok, kun huoneistoon tulee normipiuhaa..?
Voi ehkä olla että nettipalvelu josta noita ip-osoitteita ja muita katselin näyttää väärin ISP:n?
Soneran oman nopeusmittarin tulokset juuri nyt:
viive: 54 ms
latausnopeus: 12.89
lähetysnopeus: 0.81
modeemin käyttöliittymä antaa: 1022 / 16440 kbps
Laiteversio Annex A (käsitin että pitäisi olla M)
Hei hantti63
Vilkaisin tietojasi ja liittymää täältä käsin. Liittymä tulee sinulle puhelinrasiaa / puhelinlinjaa pitkin huonejakamoon. Liittymäsi (Soneran) ei ole vielä kertaakaan toiminut minun logien mukaan, suosittelisinkin että testaat yhteyttä kaikista huoneen puhelinrasioista sekä mahdollisesta huonejakamosta eteisestä mikäli sellainen teiltä löytyy.
Jos yhteys ei toimi nuilla VPI=0 ja VCI=33 arvoilla mistään rasiasta, kannattaa asiasta soittaa suoraan vikapalveluun 0206 90101.
Vilkaisin tietojasi ja liittymää täältä käsin. Liittymä tulee sinulle puhelinrasiaa / puhelinlinjaa pitkin huonejakamoon. Liittymäsi (Soneran) ei ole vielä kertaakaan toiminut minun logien mukaan, suosittelisinkin että testaat yhteyttä kaikista huoneen puhelinrasioista sekä mahdollisesta huonejakamosta eteisestä mikäli sellainen teiltä löytyy.
Jos yhteys ei toimi nuilla VPI=0 ja VCI=33 arvoilla mistään rasiasta, kannattaa asiasta soittaa suoraan vikapalveluun 0206 90101.
Nyt toimii ja lukematkin ovat puolet parempia!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.