Skip to main content
Tuolta omilta sivuilta löytyy kyllä kätevästi liittymän nopeuden nosto, josta onkin helppo syytää lisää rahaa operaattorille.
Kysymys kuitenkin kuuluu; miksi ei nopeuden laskua voi löytyä samalta sivulta? Ettei olisi siitä syystä, että ihmiset eivät laskisi liittymiensä nopeutta?

Itsellänihän oli 8/1 -yhteys käytössä ennenkuin huomattiin, että eihän linja pysy päällä sillä nopeudella. Asentaja tarkisti asian ja vaihdettiin 2/512 -nopeusluokkaan. Seuraava lasku paukahti postissa ja hintaero taisi olla ruhtinaalliset 4e/kk. Teki lähinnä mieli itkeä.

Nykyisellään kun tuo jonotusautomaatti on aivan hirveä (yleensä annan vauvan puhua koneelle kun se kyselee "en ymmärrä, sanotko uudestaan?" odotellessani yhteyttä oikeaan asiakaspalveluhenkilöön) ja tämä onkin ainoa syy miksi en vielä ole pudottanut liittymäni nopeutta entisestään.

Onneksi Soneralle paikkakunnallamme on Soneran verkot, joista muut operaattorit joutuvat maksamaan jonkinmoisia korvauksia, mikä sitten laskussa siirtyy minulle ja aiheuttaa sen, että muut operaattorit olisivat alueellamme kalliimpia.

PS. Kuunneellaanko/nauhoitetaanko Soneralla puheet joita ihmiset suoltavat tuolle automaatille? Nauhoittaminen saattaa olla luvatonta, mutta jos/kun kuuntelee miten ihmiset automaatin kiertävät voi aiheuttaa joitakin naurunpyrskähdyksiä kahvipöydässä.
Laajakaistaliittymän nopeuden lasku tehdään Asiakaspalvelun kautta. Kyseessä on maksullinen toimenpide ja sen hinta on 30,15 euroa. Jos nopeuden lasku joudutaan tekemään vikailmoituksen seurauksena eli yhteyden toiminnan varmistamiseksi, on se siinä tapauksessa maksuton.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa