Mistä johtuu kun liittymän nopeus on laskenut alle 500, vaikka pitäisi olla 1000 ?
Sivu 1 / 1
Kerrotko vielä lisätietona, mikä Sonera Laaakaista -liittymätyyppi sinulla on käytössäsi? Voimme tämän tiedon perusteella antaa asiaan tarkempia ohjeita.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Niin ja sellasta vielä että miksi minun mokkula sammuu sillön tällön itsestään?? Ja välillä ei pysty yhdistään internettiin,valittaa jotain kovalevystä miks ette kerro todellista nopeutta?? ja nyt sammui uudeellleen kirjotan 2:sta kertaa tätä viestiä....
Voi enkös minä sanonut että käytössäni on Langaton450, nytkin modeemissa on vain 2 palkkia. Pitkään oli mielestäni hyvä nopeus mutta nyt lähiaikona on käynyt hidastelemaan.
nikjoh: Syynä pudonneeseen nopeuteen voi olla liittymäsi käyttämän @450-tukiaseman käyttöasteen kasvaminen tai esimerkiksi runsaan lumen aiheuttama signaalin heikkeneminen modeemin antennin ja tukiaseman välillä. Jälkimmäinen vaihtoehto on mahdollinen jos signaalin reitillä on paljon metsää. Yksi vaihtoehto on myös liittymäsi liikenteen prioritetin väliaikainen laskeminen, jos liikennettä on ollut yli 5 Gt kuukauden aikana.
Jos liittymäsi käyttämän tukiaseman kautta on liikennemäärä lisääntynyt ja hidastuminen johtuu siitä, ilmenee tämä siten että yhteys on hitaampi silloin kun käyttöä on eniten eli yleensä iltaisin. Tässä tapauksessa aikaisin aamulla yhteyden nopeus on todennäköisesti suurempi kuin illalla. En tarkoita tällä että nettiä pitäisi vain aamuisin käyttää, mutta näin asian saa testattua.
Jos epäilet että liittymän prioriteettia verkossa on laskettu, saat sen selville Vikapalvelun kautta. Kyselyn voit tehdä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos liittymäsi käyttämän tukiaseman kautta on liikennemäärä lisääntynyt ja hidastuminen johtuu siitä, ilmenee tämä siten että yhteys on hitaampi silloin kun käyttöä on eniten eli yleensä iltaisin. Tässä tapauksessa aikaisin aamulla yhteyden nopeus on todennäköisesti suurempi kuin illalla. En tarkoita tällä että nettiä pitäisi vain aamuisin käyttää, mutta näin asian saa testattua.
Jos epäilet että liittymän prioriteettia verkossa on laskettu, saat sen selville Vikapalvelun kautta. Kyselyn voit tehdä Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.