Skip to main content
Hei

Tilasin netin, joka tuli viikon myöhässä ja sen sanottiin olevan 8 meganen netti. Netti on silti 4 meganen. Naapurillani on sama netti ja hänellä on 6 meganen. Maksan siis 30 euroa muka 8 megasesta netistä. Saako tota netin hintaa alemmaksi, koska vaihdan Elisalle tai johonkin muuhun sitten jos ei saa.
Ja minulle luvattiin hyvitystä myöhästyneestä netistä. Näkyykö se 25 euron luvattu hyvitys nettilaskussa?

Netti pätkii myös todella paljon. Tein äsken nopeustestin ja nettiti on sen mukaan 2.84 meganen!
Liittymän hintaa ei saa alemmaksi eli nopeusluokan hinta on se mikä se on. Yhteyden nopeutta on kuitenkin mahdollista saada suuremmaksi, jos hidastelun syy johtuu Soneran verkossa olevasta viasta. Asian tutkimiseksi sinun tulisi tehdä liittymästä vikailmoitus.

Sitä ennen kannattaa tutustu Ohjeet ja vinkit - sivuilta löytyviin ohjeisiin otsikolla ADSL-yhteys hidastelee.

Jos liittymäsi laskutukseen on luvattu hyvitystä, se näkyy todennäköisesti seuraavassa laskussa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksestasi. Tein vikailmoituksen kun netin nopeus laski tossa yks päivä alle megaseen ja se on vieläkin se vaikka tein mitä vikailmoitusessa käskettii.
Nettiä on myös kokeiltu eri modeemilla ym. Myös monella muulla täällä Nekalankulmassa Tampereella on hidas netti tai ei toimi ollenkaan. Voisiko sieltä tulla asentaja katsomaan sitä koppia mistä lähtee kaikkien nettipiuhat? Luulen että ukkonen on rikkonut sieltä jotakin tai sitten pistokerasia on rikki.
emmutin: Jos olet tehnyt liittymästäsi aiemmin vikailmoituksen, ongelma on todennäköisesti vikapalvelumme selvityksessä.

Jos liität asiakasnumerosi nimimerkkisi tietoihin, pystymme tarkistamaan onko liittymässäsi avointa vikailmoitusta ja missä tilassa vikailmoitus on. Voit liittää asiakasnumeron tietoihisi Omat asetukset ja Profiili -valikkojen kautta. Asiakasnumero löytyy laajakaistaliittymäsi laskulta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vikailmoituksesta tuli eilen viesti, että netti muka toimii hyvin. Nettini on tällä hetkellä puolimeganen ja sen pitäisi olla vähintään se 4 megaa. Olen koittanut vaihtaa modeemia ynnä muuta, mutta silti sama lopputulos. Joten voisitteko lähettää tänne asentajan tai jnokun joka vihdoin osaisi korjata vian?! Olen niin lähellä vaihtamassa liittymää, koska en jaksa enää tapella netin kanssa. Vika taitaa olla siellä teidän päässä.
Jos ongelma on yhä jatkunut, kannattaa jättää liittymästä uusi vikailmoitus 0206 90101 (mpm(pvm) numeromme tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
emmutin kirjoitti:
Hei

Tilasin netin, joka tuli viikon myöhässä ja sen sanottiin olevan 8 meganen netti. Netti on silti 4 meganen. Naapurillani on sama netti ja hänellä on 6 meganen. Maksan siis 30 euroa muka 8 megasesta netistä. Saako tota netin hintaa alemmaksi, koska vaihdan Elisalle tai johonkin muuhun sitten jos ei saa.
Ja minulle luvattiin hyvitystä myöhästyneestä netistä. Näkyykö se 25 euron luvattu hyvitys nettilaskussa?

Netti pätkii myös todella paljon. Tein äsken nopeustestin ja nettiti on sen mukaan 2.84 meganen!


Minkätakia maksat noin paljon, 8/2 megasta Sonera myy alle 10 euron kk hintaan.
kapas18: Tarjollamme ei ole tällä hetkellä 8/2 M -nopeusluokan Sonera Laajakaista -liittymiä.

Niissä Sonera Laajakaista Extra -kohteissa joissa taloyhtiön sisäverkko on toteutettu ADSL -tekniikalla, 10/2 Mbit/s -nopeusluokka on mahdollinen. Sonera Laajakaista Extra -liittymän saatavuus riippuu sitä, että onko osoitteen taloyhtiö liitetty valokuituverkkoomme.

Liiittymiemme saatavuustilanteen voi tarkistaa saatavuuskyselysivumme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Mikäköhän mahtaa olla vikana, 10/2 M Extra antaa nopeutta 0.45 M ja uppi 0,15 M. On koitettu korjailla eri modeemilla, johdoilla ja asetuksilla lähes itsetuhoon ja ethernet kaapeliin hirttäytymiseen saakka mutta asiakastuen "ääni" kertoo liittymän olevan kunnossa!

Asiakasnumero löytyy tiedoista, joten voisko joku humanoidi ystävällisesti yhteyden tilan vielä testata ennen vikailmotuksen luomista.. Kiitän!
starmannn kirjoitti:
Asiakasnumero löytyy tiedoista, joten voisko joku humanoidi ystävällisesti yhteyden tilan vielä testata ennen vikailmotuksen luomista.. Kiitän!


Kirjoitit liittymäsi numeron Asiakasnumero-kenttään ilmeisesti muodossa 346-123456. Meille siitä näkyy nyt vain 346.

Kirjoita Asiakasnumero-kenttään joko asiakasnumerosi (löytyy liittymän laskusta) tai laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456. Sen jälkeen yhteyden tilan tarkistaminen on mahdollista, kunhan vain modeemi on linjoilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:

Kirjoitit liittymäsi numeron Asiakasnumero-kenttään ilmeisesti muodossa 346-123456. Meille siitä näkyy nyt vain 346


päivitetty..
starmannn kirjoitti:
Mikäköhän mahtaa olla vikana, 10/2 M Extra antaa nopeutta 0.45 M ja uppi 0,15 M. On koitettu korjailla eri modeemilla, johdoilla ja asetuksilla lähes itsetuhoon ja ethernet kaapeliin hirttäytymiseen saakka mutta asiakastuen "ääni" kertoo liittymän olevan kunnossa!

Asiakasnumero löytyy tiedoista, joten voisko joku humanoidi ystävällisesti yhteyden tilan vielä testata ennen vikailmotuksen luomista.. Kiitän!


Taitaa olla ihan yleinen ongelma, sama liittymä ja yhtä hidas.
No jo on kumma... Ihmetyttää vaan kun valokuidulla kumminkin yhteys taloyhtiöön tuodaan ja kohtuu uudessa talossa ei jako huoneistoihinkaan pitäs pullonkaulaks muodostua plus että modeemin pitäs toimia ja soneran päässäkään ei KUULEMMA vikaa oo, ni mikä si oikeen mättää?
starmannn: Liittymässäsi oli väärä konfiguraatio verkossa. Se on nyt korjattu. Tästä ongelmasta ilmeisesti oli tehty aikaisemmin vikailmoitus, mutta se oli peruttu ennen kuin ilmoitus pääsi Vikapalvelun käsittelyyn.

Modeemisi käyttää ADSL-yhteyteen yhteyden arvojen perusteella joko ITU-T G.dmt tai ANSI T1.413 standardia. Nopeusluokan 10/2M täysi hyödyntäminen vaatii että modeemi käyttää ADSL-yhteyteen standardia Annex M (ITU G.992.5). Muilla ADSL-standardeilla ei lähtevän datan 2 Mbit/s nopeus ole mahdollinen, vaan nopeus jää noin 1 Mbit/s tasolle. Jos modeemi ei automaattisesti ota asetusta käyttöön laitteen uudelleenkäynnistyksen tai resetoinnin jälkeen, on ADSL-standardi on määriteltävissä modeemin hallinnan kautta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa