Skip to main content
Saimme kirjeen Soneralta että 1.7 nopeuden pitäisi nousta 24Mbps:iin.
Nopeus on pysynyt ennallaan.
Modeemimme Alink RR24AP:
Modem setupissa kaikki mahdolliset moduulatio tyypit aktivoitu.
Modem Status
Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 992
Ds Rate (Kbps) 8064
US Margin 1
DS Margin 14
Trained Modulation ADSL_G.dmt
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 8
US Line Attenuation 5
Peak Cell Rate 2339 cells per sec
CRC Rx Fast 0
CRC Tx Fast 1
CRC Rx Interleaved 0
CRC Tx Interleaved 0
Path Mode Fast Path


DSL Statistics
Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 1


Missä vika?
ADSL-liittymäsi on vielä nopeusluokaltaan 8/1M, mutta muutos nopeusluokkaan 24/1M on tulossa.

Osa heinäkuun alkuun tarkoitetuista automaattisesta nopeuden nostoista on myöhästynyt ja näin on käynyt liittymäsi kohdalla. Muutos 24/1M - nopeusluokkaan vaatii yhteyden siirron ADSL 2+ keskittimelle ja tämä muutostyö tuo mukanaan nyt muutaman päivän viiveen. Tarkaa asennuspäivää en pysty lupaamaan, mutta uskon että viikon kuluttua liittymän nopeus on nostettu.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Eipä ole noussut vieläkään
ADSL-liittymäsi nopeuden nosto on edelleen kesken. Vein asiaa tänään eteenpäin, mutta en osaa sanoa milloin nopeuden nosto tulee tapahtumaan. Tilausta viivästyttänyt asia on tiedostettu, joten työn pitäisi edetä nyt normaalisti.

Voit ilmoittaa vaikka vastaamalla tähän ketjuun ellei liittymän nopeus ole ensi viikolla jo noussut.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vieläkään nopeus ei ole noussut
Tosiassa sulla nousee lasku isommaksi 🙂 Nopeus nousee mukamas 24/1, mutta tosiasiassa se pyörii hieman yli 10/1 ja kuitenkin peritään täys hinta 😞
ritumar: Laajakaistaliittymäsi nopeus on nostettu tänään. Hieman pitkäksi meni toimenpiteen toteutus, pahoittelut siitä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,

minulle tuli samainen ilmoitus liittymänopeuden nostosta veloituksetta, mutta vielä nopeus ei ole noussut. Voisiko asian tarkistaa?

-Mika
Hei,

asia eteni soittamalla asiakaspalveluun ja virhe havaittiin. Asia ei ole kohdallani todennäköisesti enää ajankohtainen.

-Mika
Tervehdys,

sama tilanne, paitsi aikaa on kulunut jo melkein 2kk. Milloin nopeuden nosto olisi odotettavissa?
ronkeli: Laajakaistaliittymäsi nopeuden nosto on tehty tänä päivänä. Uusi nopeusluokka on liittymäsi kohdalla vaatinut muutoksia jotka ovat viivästäneet toimitusta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sama täällä, saatiin 14.6.2010 kirje jossa luvattiin nopeuttaa nykyinen 8Mbit 24Mbit/s yhteydeksi heinä-elokuussa, mutta mitään ei ole tapahtunut 2 kuukauden jälkeen.
caltex: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voimme sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi nopeusluokan. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.

Vastaa