Skip to main content
Hei,

olen puhelimessa sopinut soneran asiakaspalvelun kanssa liittymän toimitusajaksi 1.10.2009 ja kun tämä kyseinen päivä lähestyy tässä kokoajan, olen alkanut miettimään, että tarvitseeko asentajan tulla käymään huoneistossa? Muistaakseni entisessä ADSL-liittymässä pistoke oli "vanhassa" huoneessa, jossa tietokoneita ei enää ole. Huolenaiheena on se, että ei kai tämä adsl-liittymä nyt vain tule kyseisestä pistokkeesta? Ymmärtääkseni DSL-liittymät kytketään vain yhteen liittimeen, ei niin, että jokaisesta pistokkeesta olisi mahdollisuus päästä modeemilla kiinni?

Toivottavasti tästä hieman sekavasta selityksestä saa selvää, niin saisin myös selvän vastauksen.

Jos asiakaspalvelu tarvitsee liittymännumeron(xxx-xxxxxx ei sisällä kai mitään "luottamuksellista" tietoa?) niin voin senkin luovuttaa jotta saataisin selvyys onko asentajaa tulossa käymään lähipäivinä. Asiakaspalvelusta ei ainakaan mitään puhuttu. 😞
ADSL-yhteyden pitäisi toimia jokaisesta puhelinpistokkeesta (yhdestä kerrallaan), jos asunnon puhelinpistokkeet ovat kytketty pääpistokkeeseen kautta toisiinsa eli kaapelointi on haaroitettu pääpistokeeelta toisiin pistokkeisiin.

Asiaa hankaloittaa se, jos asuntoon tulee useampi kuin yksi puhelinlinja. ADSL-yhyeys toimii vain sitä linjaa pitkin mihin se on kytketty.

Jos olet saanut liittymän tilauksen yhteydessä tai sen jälkeen ohjeen olla paikalla kun yhteys asennetaan, sitä kannattaisi noudattaa. Tärkeintä olisi että asentaja pääsee testaamaan liittymän asunnosta asti. Asentajan pitäisi kuitenkin soittaa ennen paikalle tuloa, eli ei ole pakko odottaa asennusta kotona jos pystyy saapumaan paikalle lyhyellä varoitusajalla avaamaan oven.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa