Liittymänopeuden muutos omilla sivuilla ja asiakasnumero

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Moro,

Mistä näen asiakasnumeroni. Olen saanut kovasti kaikkea mailia, josta löytyy tilausnumero ja laajakaistan numero, mutta asiakasnumeroa mulle ei ole. Vai onko mulla yhä sama asiakasnumero kuin tuossa useampi vuosi takaperin, eli siis sama kuin mikä on tähän tunnukseen merkitty?

Sitten itse asiaan. Haluaisin nostaa liittymäni nopeutta. Omilla sivuilla ei kuitenkaan ole ko. toimintoa, vaikka kaikkialla lukee, että se pitäisi siellä olla.

Myös... jos nostan liittymän nopeutta, niin nopeuden lasku on sitten maksullisen. Ajattelin nostaa nopeuden 50/10:ksi, mutta en ole tyytyväinen jos nopeudeksi tuleekin sitten vain 25/10 (joka menee vielä vaihteluvälille.) Voiko korkeampaa liittymänopeutta testata, ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Esim. 40/10 olisi mulle vielä tyydyttävä.

Mun teiltä ostettu modeemi sanoo, että
Attainable Net Data Rate: 17.304 Mbps 109.872 Mbps

Täten 50/10 pitäisi olla selviö, mutta voittekö tämän perusteella luvata ilmaisen nopeuden laskun, jos netti kuitenkin laahaa alle 40/10?

3 kommenttia

Moi belgarion,
Asiakasnumero löytyy laskulta, oikeasta yläkulmasta :)
Omituista, ettei se nyt Omien Sivujen kautta anna muutosta edes valittavaksi :O
Olit profiiliin lisännyt jonkun numerosarjan, jos se on juurikin tuo asiakasnumero, niin sen perusteella nopeusvaihtoehtoja kyllä pitäisi löytyä!

Nopeudenlasku on maksuton, jos nopeus jää alle vaihteluvälin. Eli jos vaihteluvälissä pysytään, niin siitä nopeuden laskemisesta maksu menisi.
Ongelma on se, että minulle ei ole tullut laskua.

Joo tuo oli asiakasnumeroni, kun olin edellisen kerran asiakkaanne. Ehkä se on sitten sitä myös nyt...? Onko minulla tuon asiakasnumeron perusteella 10/10 VDSL2-liittymä?

Teidän tukichatissä on myös arvioitu jonotusaika 59 minuuttia. Avasin chatin noin 2 ja ½ h sitten ja siellä ei ole vieläkään mitään aktiviteettiä. Olisi hienoa, jos tuo arvioitu aika päivittyisi tuohon, koska minusta alkaa nyt tuntumaan siltä, ettei tuohon ikinä vastata.

En myöskään pysty avaamaan sähköpostiani omien sivujen kautta. En myöskään pysty katsomaan laskuarkistoa. Varmaan sen takia, koska mulle ei ole laskua tullut. Tosin modeemista kai pitäisi jotain maksaa...?

Ja mitä ihmettä. 4 tuntia säätöä ja kun sain chättiin yhteyden, niin vastaukset olivat täysin sivuillanne olevan tiedon vastaisia + neuvottiin soittamaan myyntiin, ja neuvottiin kysymään myyntipuhelinnumerosta. Eli en siis saanut mitään muuta irti koko chatistä kuin tuon puhelinnumeron, joka varmasti olisi löytynyt muutenkin. Oli kyllä surkein asiakaspalvelukokemus, jonka olen ikinä kokenut. Jos todellakin asiakaspalvelija ei valehdellut minulle, niin sitten kyllä olette antaneet ihan liian vähän valtaa noille palvelijoille, kun ainut mitä voivat tehdä on antaa puhelinnumeron.
Hei belgarion! Asiakasnumerosi on se, jonka olet laittanut keskustelupalstan tietoihin ja käytössäsi on juurikin 10/10M VDSL2-yhteys.

Pääset Omille Sivuille ja laskuarkistoon, kun luot Sonera Tunnuksen tämän linkin kautta.

Laitoin myös laajakaistatunnuksen tekstiviestillä eli niiden avulla pääset kirjautumaan sähköpostiisi. Tulihan viesti perille?

Pahoittelut, että jouduit jonottamaan kohtuuttoman kauan chattiin, eikä apua sitäkään kautta löytynyt. Olisitko siis halunnut nostaa liittymän nopeutta? Tämä onnistuisi kätevästi esim. Facebookin tai Twitterin kautta. Voitko laittaa sieltä yksityisviestiä, niin hoidetaan asia kuntoon?

Vastaa