Liittymänopeuden/tyypin muutos

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi,

Pirauttelin asiakaspalveluun tuossa 11.4. asiana liittymänopeuden/tyypin muutos. Sanottiin, että pari päivää pitäisi mennä. Nyt kolmisen viikkoa tuon jälkeen, ei ole vieläkään vaihtunut. Jokseenkin pitkäksi tuntuvat venyvän nämä päivät. Ei sen puoleen, että aika on tuntunut menevän niin nopeaa, että se tuntuu parilta päivältä, mutta kun kalenteria katsoo, niin huomaa tilanteen olevan vähän toisenlainen.

Ostin modeemin, koska ajattelin saavani sen ostolle vielä jotain vastiketta sen ajan kun tässä nykyisessä osoitteessa vielä asun. Nyt alkaa näyttämään vähän toiselta, ja modeemiakaan ei voi enää palauttaa, kun tässä liittymän kanssa on mennyt niin kauan.

t. Ville

5 kommenttia

Osoitteessasi ei ole toistaiseksi saatavuutta VDSL2-yhteydelle. Soneran osoitteeseen perustuva saatavuuskysely näyttää että VDLS2-nopeusluokat olisivat saatavilla, mutta se ei pidä paikkaansa. Pahoittelen asiaa.
Tapio kirjoitti:
Osoitteessasi ei ole toistaiseksi saatavuutta VDSL2-yhteydelle. Soneran osoitteeseen perustuva saatavuuskysely näyttää että VDLS2-nopeusluokat olisivat saatavilla, mutta se ei pidä paikkaansa. Pahoittelen asiaa.

Tuota noin... minulle tuli kotiin lappu tuossa useampi kuukausi sitten, jossa sanottiin että VDSL2 on nyt saatavilla. Mitään ongelmaa ei ollut myöskään, kun tilasin sen VDSL2:n sen kolmisen viikkoa sitten. Olen modeeminkin jo ostanut, ja sitäkään ei voi enää palauttaa, koska olen odottanut sen 3 viikkoa kytkentää... modeemi ei luonnollisesti ollut ilmainen. Ei kai tämä nyt vain voi mennä näin?

Siinä kotiin tullessa lapussa vielä sanottiin, että älä yritä vaihtaa liittymätyyppiä ennen kuin sinulla on VDSL2-modeemi kytkentävalmiina.

Liittymän hallintasivuilla on vieläkin 10/10 tilattavissa.
Soneran saatavuuskyselyssä on osoitteesi suhteen väärä laajakaistan saatavuus ja kertomasi mukaan olematonta VDSL2-yhteyttä on mainostettu asuntoihin jaetuilla kirjeillä. Talossa ei ole Soneran VDSL2-keskitintä eikä ole näillä näkymin tulossakaan, ei ole ainakaan tilauksessa. Tiedustelin tätä asiaa laajakaistatoimituksista ja sain sieltä varmuuden asiaan.

Voit tehdä VDSL2-modeemin turhasta hankinnasta reklamaation Soneralle, jos hankinta perustui siihen, että VDSL2-yhteyttä on mainostettu Soneralta tulleella kirjeellä. Voit ottaa yhteyttä Asiakaspalveluun ja reklamaatio hoituu eteenpäin sitä kautta.

Pahoittelen miten tämä asia on mennyt. Näitä väärällä laajakaistan saatavuudella olevia osoitteita on tullut joskus ennenkin vastaan. Toisaalta on ymmärrättevää, että kun jokaiseen Suomen taloon on olemassa laajakaistan saatavuustieto, niin suureen määrän voi mahtua muutama virhe sekaan.
Joo olen ihan tyytyväinen, jos tuosta on mahdollisuus saada korvaus. Tappioni ei ole kuin tuo modeemin ostaminen ja 15 minuutin puhelu asiakaspalveluun. En halua edes korvausta siitä, että hain polkupyörällä modeemin 15 km päästä, koska sain siitä sentäs kuntoa 😉 Virheitä sattuu.

Alkoi vain v-käyrä jo hieman nousemaan, kun vaikutti siltä että asia olisi ns. painettu villaisella, vaikka toimin ihan ohjeiden mukaisesti 🙂 Pitää laittaa reklamaatio matkaan.
Kirjasin asiakastietoihisi tämän keskustelun sisällön tiivistettynä, ajatuksena lähinnä reklamaation käsittelyn helpottuminen.

Vastaa