Skip to main content

Liittymäsotku

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Terve!

En jaksa enää soittaa asiakapalveluun, joten avaudun asiasta tänne.

Homman nimi on seuraava:
Laajakaista liittymä äitini nimissä, nopeus nimellisesti 2mb (nopeustestien mukaan reilu 6mb), TOISTAISEKSI VOIMASSA oleva sopimus.

Heinäkuun puolivälin tienoilla äidilleni soitettiin ja tarjottiin puhelimitse nopeuden nostoa, josta hän kieltäytyi, kun ei edes tiedä näistä nettiasioista mitään.
Sen jälkeen myyjä tarjosi ILMAISTA soneran tietoturvaa, johon äitini vielä varmisti, että kyseessähän on siis aivan ilmainen palvelu? Ja toki myyjän mukaan, ilmainenhan se. No, äitini pyysi vielä vahvistusta tästä kirjallisesti postitse, sillä hän ei käytä soneran omia sivuja, sähköpostia tai muutakaan. Ei hätää, onnistuu kyllä, vahvistus tulee postissa.

Vahvistusta ei kuulunut, mutta seuraavassa laskussa 5 euroa lisää. Siitä "ilmaisesta" tietoturvasta. "Ilmaisesta" 24kk määräaikaisesta tietoturvasta. Kyseinen ilmainen tietoturva olisi lähtenyt saman tien pois, mikäli vahvistus olisi postissa tullut. Ilmeisesti se oli kuitenkin hukkunut matkalla tai vaihtoehtoisesti se oli vain lähetetty sähköpostiin/omien sivujen viestipalstalle, jonnekkin missä sitä ei kukaan edes lue. No nyt oltiin kuitenkin menty jo kuukausi eteenpäin tästä 24kk määräaikaisuudesta.
No ei siinä, se homma hoitui kätevästi asiakaspalvelun kautta, ja palvelun irtisanominen onnistui, vaikka 14vrk olikin jo kulunut. Ja hyvityskin luvattiin seuraavassa laskussa.

Hienoa!

No ei siinä, kuukausi eteenpäin ja ihmettelen, miten lasku on edelleen samanhintainen kuin mitä se oli ennen tätä sotkua, vaikka siinä piti olla hyvityskin mukana. No, sehän selvisi nopeasti. Laajakaistaliittymään oli myös tehty muutoksia. Nimittäin toistaiseksi voimassa oleva (34,46€/kk) oli vaihdettu 24kk määräaikaiseen 2mb liittymään (36,48€/kk). Vaikkei kukaan ole vaihtanut yhtään mitään! Miten voi olla mahdollista, että näitä liittymiäkin vaihdellaan toiselta osapuolelta kysymättä yhtään mitään??
Eli hintaa tuli siis tuolla tempulla pari euroa kuukaudessa lisää.

No niin, soittoa asiakaspalveluun.
Siellä ymmärrettiin asia, ja luvattiin sulkea määräaikainen liittymä, vaikka 2kk jo kulunutkin, siis hyvää hyvyyttään. Tarjottiin jopa nopeuden nostoa 8mb liittymään, joka olisi vieläpä halvempi
(Valitettavasti tämä 8mb liittymä ei muutama vuosi sitten ainakaan toiminut taloudessamme, johtuen ilmeisesti vanhoista piuhoista, sen sijaan tämä ns. 2mb liittymä, jossa nopeutta kuitenkin se 6mb, toimii mainiosti.)
No, kieltäydyimme kuitenkin tästä tarjouksesta ja pyydettiin palauttamaan tilanne siihen pisteeseen, mitä se oli ennen koko tätä sotkua. Sekä nopeuden, että hinnan osalta. Homma kuulemma oli sitten sillä selvä, hän ottaa määräaikaisen liittymän pois käytöstä ja tilanne palautuu ennalleen. Toistaiseksi voimassa oleva liittymä ja alkuperäinen hinta.

Hienoa!

Tänään postissa tilausvahvistus 2mb liittymälle, hintaa 36,48€/kk. Jaaha, eli hinta ei ainakaan osunut kohdalleen, mutta tilausvahvistus tuli sentään perille.
No, käyn tarkistamassa mitä omat sivut vielä näyttävät. Siellähän se, määräaikainen liittymä edelleen käytössä ja voimassa tuonne 2015 asti. Tilausvahvistuksessa ei puhuttu sentään määräaikaisuudesta, mutta kyllä tämä touhu siitä huolimatta melkoisen maun jättää suuhun.

Ihmettelen suorastaan tätä touhua, aivan naurettavaa pelleilyä.
Koko homma olisi pitänyt laittaa saman tien poikki, kun asiat lähtivät väärille raiteille. No, juuri nyt ei paljon huvita soitella ja jonotella asiakaspalveluun, kun ei se ole näköjään auttanut aikaisemmillakaan kerroilla. Kertokaapa mieluummin tässä, että miten edetään.

Vielä kertauksena:

Puhelimessa tarjottu nopeuden nostoa -> kieltäydytty
Puhelimessa tarjottu ilmaista tietoturvaa -> hyväksytty ja pyydetty tilausvahvistus postitse kirjallisena
-> vahvistusta ei ikinä saapunut -> hoidettu asiakaspalvelun kautta kuntoon, ei ongelmaa

Tietoturvan yhteydessä (?) liittymä menty muuttamaan toistaiseksi voimassa olevasta 24kk määräaikaiseksi 2e/kk kalliimmalla hinnalla -> tämmöisestä ei ole sovittu ei puhelimessa eikä missään muuallakaan -> hoidettu näennäisesti asiakaspalvelun kautta kuntoon (takaisin toistaiseksi voimassa olevaksi, entisellä 34,46€/kk hinnalla) -> edelleen määräaikaisena omien sivujen mukaan ja postissa tulleen sopimuksen mukaan hintakin on 36,48€/kk.

Mitä me tahdomme: Nopeus, hinta ja sopimusmuoto entiseen kuosiinsa.

Naurattaisi, jos ei itkettäisi.

5 kommenttia

  • September 17, 2013
Hei Ihmettelen!

Kiitos yksityiskohtaisesta kuvauksesta ja palautteesta asian tiimoilta. Tosiaan monessa kohtaa on menty pieleen ja pahoittelen tästä aiheutuneesta vaivasta. Tarkistin, niin laajakaistassa ei ole enää määräaikaisuutta, vaan se on poistettu ja tämä poistuu myös omilta sivuilta vaikkakin näköjään viivellä. Hinnoittelun korjaamisesta laitoin vielä kerran eteenpäin pyyntöä ja he ottavat myös teihin yhteyttä asiasta. Toivottavasti nyt saadaan asiat niille raiteille missä ne olivatkin:)


Terveisin,
Henry

  • September 21, 2013
Jees, no eipä ole vieläkään omille sivuille päivittynyt tuo määräaikaisuuden poistaminen vaan edelleen on vuoteen 2015 asti mukama voimassa.
Eikä ole kyllä kuulunut mitään siitä hintahommelistakaan. Tarkistin jopa omien sivujen viestiboksin muttei sielläkään mitään.

  • October 15, 2013
Nonniin, aivan mahtavaa.
Kuukausi on kohta mennyt, yhteydenottoa ei ole kuulunut. Tarkistin tänään e-laskun ja on edelleen sen 36 euroa ja risat. Tarkistin omilta sivuilta liittymän statuksen, edelleen näyttää määräaikaista vuoteen 2015 asti, eikä sitä voi edes irtisanoa tai tehdä mitään muutoksia.

Siis suoraan sanottuna olen pettynyt, todella pettynyt, tähän teidän "asiakaspalvelunne" tasoon. Tämähän on suorastaan pelkkä vitsi. Minkä takia menette lupailemaan jotakin yhteydenottoa, jos homma jää pelkän sanahelinän tasolle? Siis oikeasti, ei helevetti mitä toimintaa!

  • October 16, 2013
Hei ihmettelen!

Kovasti täältä on asiakastietojen mukaan yritetty tavoitella, mutta ikäväksi, ei ole tiedon mukaan tavoitettu.
Liittymän listahinta on tämän 36,48e/kk. Määräaikaisuutta täällä ei ole.
Hinnoittelu on alueella muuttunut ja kun määräaikaisuutta ei ole, astuvat hinnankorotukset voimaan.
Määräaikaisella sopimuksella hintaa olisi mahdollista saada huomattavastikin edullisemmaksi, eikä myöskään hinnankorotukset silloin koske kyseistä sopimusta, sopimuskauden aikana.

  • October 16, 2013
Terve vain sinullekin.

Kovasti täältä on asiakastietojen mukaan yritetty tavoitella, mutta ikäväksi, ei ole tiedon mukaan tavoitettu.Liittymän listahinta on tämän 36,48e/kk. Määräaikaisuutta täällä ei ole.
Hinnoittelu on alueella muuttunut ja kun määräaikaisuutta ei ole, astuvat hinnankorotukset voimaan.
Määräaikaisella sopimuksella hintaa olisi mahdollista saada huomattavastikin edullisemmaksi, eikä myöskään hinnankorotukset silloin koske kyseistä sopimusta, sopimuskauden aikana.


No, tarkistin nyt omilta sivuilta, että yhteystiedot olivat kuten pitää. Puhelinnumero oli ainakin oikein, ja muita puheluita ei kuulemma ole tullut, kun puhelinmyyntiä yms. En tiedä sitten onko sitten siellä välissä semmoisia puheluita, joihin ei ole syystä tai toisesta kerennyt vastata, ja juuri tällöin kyseessä olisi ollut asiakaspalvelunne. Hyvä tietää kuitenkin, ettei tätä tyystin ole unohdettu.

Määräaikaisuutta ei teidän mukaanne ole, mutta omien sivujen mukaan on. Eikä täten onnistu netin kautta myöskään nopeuden nosto eikä liittymän vaihto määräaikaiseksi. Mielenkiintoinen ominaisuus.

Ja näistä hinnankorotuksista ei tarvitse tiedottaa mitenkään? Kumma, että hinta korotettiin juuri tämän sopimuspelleilyn aikana. Ja tulkitsen tämän niin, ettei teillä ole aikomustakaan palauttaa sitä sille tasolle, mitä se ennen tätä sotkua oli.

Mitenkähän tämän omilla sivuilla esiintyvän määräaikaisuuden saisi nyt päivitettyä siten, että se vastaisi nykytilannetta? Koska nyt ei sitä kautta saa tehtyä liittymään muutoksia. Jos tämän asian saisitte selvitettyä niin rupeaa jo helpottamaan.