Skip to main content
Päivitin äsken netissä 1 megan nopeuden tohon 24 megaseen, kun oli toi 18 kk:n määräaikainen sopimus tarjouksessa 39,90. Mutta jäi vaivaamaan että onnistuuko se kun on jo ennestään soneran liittymä ja sopimus ehdoissa oli näin (Tarjoukset eivät koske tarjousaikana irtisanottuja ja samalle henkilölle tai samaan talouteen uudelleen tilattuja liittymiä, eivätkä myöskään vaihtoa Soneran Laajakaistatuotteiden välillä.) eli suodaanko minulle tarjous vai ei???
Ainakin minulla onnistui tuo 18 kk:den määräaikainen sopimus 24 megan nopeuteen.
Aikaisemmin oli myös Soneran laajakaista, mutta nopeudella 8 megaa.

ongelmana nyt vaan se, että modeemin pitäisi jotenkin päivittää, että tuo 24 megaa toimii.
En jaksaisi lukea ohjeita, enkä ole varma miten se tehdään.

oman teoreettisen tietoni mukaan (Soneran Omat sivut) laajakaista toimisi 24 megaisena. ja niin luuli asiakaspalvelijakin aikaisemmin.
tänään kuitenkin soittivat, että laajakaistani on vielä 8 megainen.

Kyllä tuo kahdeksan megainenkin juuri riittää, mutta kyllä minä haluaisin silti sen palvelun käyttöön, mistä maksan.
Samppa01: Jos haluat varmistaa, onko liittymääsi tullut kyseinen kampanja voimaan, voit olla yhteydessä asiakaspalvelumme 0200 17000 (pvm/mpm) numeroon tai lähettää asiasta kysymyksen Omien Sivujen palvelupyyntö -lomakkeella.

Laura: Jotta 24M -nopeusluokan liittymä voi toimia yli 8M -nopeudella, ADSL-modeemisi tulee tukea ADSL 2+ -ominaisuutta.

Tarkemmin sanottuna, Sonera Laajakaista Extra -liittymän 24/2 M -nopeusluokassa modeemin tulee käyttää ADSL 2+ Annex M -asetusta ja Sonera Laajakaista ADSL -liittymän 24/1M -nopeusluokassa ADSL 2+ Annex A -asetusta. Sonera Laajakaista Extra -liittymässä voi käyttää myös ADSL 2+ Annex.A -asetuksella toimivaa modeemia, mutta tällöin liittymän maksiminopeus on vain 24/1M. Löydät lisätietoa asiasta täältä.

Jos tarvitset apua modeemin asetuksien muuttamisessa tai modeemin päivityksessä, voit olla yhteydessä asiasta, esimerkiksi Helpson -tukipalveluun. Helpson -tukipalvelu auttaa juuri asiakkaan tietokoneen ja laajakaista -liittymän laitteistoon liittyvissä kysymyksissä ja asetusmuutoksissa.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa