Vika on ollut tiedossani noin 8kk ja tämän aikana internet yhteyteni on pätkinyt vähintään 3 kertaa päivässä ja katkoksen kesto on noin 10-60 sekuntia.
Olen yrittänyt ensin omin neuvoin korjata tilannetta jolloin varmistuisi ettei vika ole omassa päässä, olen vaihtanut modeemin, kaikki modeemin johdot (ethernet kaapelit, puhelin johdot) ja olen kerran vaivautunut soittamaan soneran asiakaspalveluun jolloin henkilö joka käsitteli vikailmoitustani pudotti yhteysnopeuteni nopeudesta 8024/894 nopeuteen 6016/894. Vaihdon jälkeen en ole huomannut mitään eroa entiseen ja jätin asian sikseen enkä jaksanut kamppailla asian kanssa, ehkä vika korjaantuisi ajan kanssa.
Nyt olen taas kyllästynyt yhteyteni katkeiluun päätin ottaa asiasta selvää jos jollakin olisi samantapaisia oireita ollut joskus. Perus googletuksella löysin idennttisen vian. http://www.dlc.fi/~ikavalko/ADSL-vika-julk.txt tuossa linkissä on hänen päiväkirja tämän vian kulusta ja miten häntä on kohdeltu, toivoisin että tämän päiväkirjan avulla vika voitaisiin korjata nopeasti.
Olen päättänyt yrittää vielä kerran hoitaa yhteyttä kuntoon ja jos ei lähde toimimaan niin lähtee palvelunantaja vaihtoon.
Lopuksi vielä laitan tietoja jotka saattavat auttaa vian kartoittamisessa.
Lähetysnopeus 894 kbps
Vastaanottonopeus 6016 kbps
SNR (Lähetysnopeus) 10.0 db
SNR (Vastaanottonopeus) 6.2 db
Vaimennus (Lähetysnopeus) 25.3 db
Vaimennus (Vastaanottonopeus) 46.0 db
Pieni loki tältä illalta:
Jan 2 18:40:17 syslog: Linesync lost
Jan 2 18:40:30 syslog: Linesync lost
Jan 2 18:40:30 DHCP client: Broadcast a release
Jan 2 18:40:30 DHCP client: Sending release...
Jan 2 18:40:30 syslog: device br0 left promiscuous mode
Jan 2 18:40:30 syslog: device brwan left promiscuous mode
Jan 2 18:40:31 DHCP client: Entering released state
Jan 2 18:40:54 syslog: Linesync achieved
Jan 2 18:40:54 syslog: near-end interleaved channel bit rate: 6016 kbps
Jan 2 18:40:54 syslog: near-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 18:40:54 syslog: far-end interleaved channel bit rate: 894 kbps
Jan 2 18:40:54 syslog: far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 18:41:00 DHCP client: Performing a DHCP renew
Jan 2 18:41:00 DHCP client: Sending discover...
Jan 2 19:00:47 syslog: Linesync lost
Jan 2 19:00:59 syslog: Linesync lost
Jan 2 19:00:59 DHCP client: Broadcast a release
Jan 2 19:00:59 DHCP client: Sending release...
Jan 2 19:00:59 syslog: device br0 left promiscuous mode
Jan 2 19:00:59 syslog: device brwan left promiscuous mode
Jan 2 19:01:00 DHCP client: Entering released state
Jan 2 19:01:26 syslog: Linesync achieved
Jan 2 19:01:26 syslog: near-end interleaved channel bit rate: 6016 kbps
Jan 2 19:01:26 syslog: near-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 19:01:26 syslog: far-end interleaved channel bit rate: 894 kbps
Jan 2 19:01:26 syslog: far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 19:01:33 DHCP client: Performing a DHCP renew
Jan 2 19:01:33 DHCP client: Sending discover...
Jan 2 20:37:04 syslog: Linesync lost
Jan 2 20:37:17 DHCP client: Broadcast a release
Jan 2 20:37:17 DHCP client: Sending release...
Jan 2 20:37:17 syslog: device br0 left promiscuous mode
Jan 2 20:37:17 syslog: device brwan left promiscuous mode
Jan 2 20:37:17 DHCP client: Entering released state
Jan 2 20:37:23 syslog: Linesync lost
Jan 2 20:37:52 syslog: Linesync achieved
Jan 2 20:37:52 syslog: near-end interleaved channel bit rate: 6016 kbps
Jan 2 20:37:52 syslog: near-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 20:37:52 syslog: far-end interleaved channel bit rate: 894 kbps
Jan 2 20:37:52 syslog: far-end fast channel bit rate: 0 kbps
Jan 2 20:37:58 DHCP client: Performing a DHCP renew
Jan 2 20:37:58 DHCP client: Sending discover...
Sivu 1 / 1
Vaimennusta linjalla tuntuu ainakin olevan melkoisen paljon. Se voi johtua pitkästä tai huonokuntoisesta kuparista. Sinun kannattaa tehdä liittymästä vielä vikailmoitus joko soittamalla vianrajausautomaattiin tai jättämällä yhteydenottopyynnön Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.