Skip to main content

Linux Ubuntu 10.04 LTS ja Nokia CS-15

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 17 katselukertaa

Minulla on ongelmia Soneran mobiililaajakaistan kanssa. Liittymässäni on Data Teho Plus 3,6 Mbit/s-palvelu, joka näyttää paperilla oikein hyvältä. Todellisuus on aivan kaikkea muuta. Olin puhelinyhteydessä Soneran teknisen tuen kanssa, joka ei osannut sanoa juuta eikä jaata Ubuntu-käyttikseen. Minulla on ilmeisesti verkkoasetuksissa jotain häikkää, koska teknisen tuen henkilö katsoi päätteeltä että liittymäni ei käytä tavallaan "täysillä" koko kapasiteettia. Netti tökkii tosi pahasti, vaikka minulle kerrottiin että verkon puolesta ei ole ongelmaa. Olen aika untamo tämän Linuxin kanssa. Voisiko joku ystävällisesti antaa minulle vinkkejä? Revin kohta loputkin hiukseni päästä kun netti ei pelaa: tökkii ja on tosi hidas! Neuvottiin soittamaan Helpsoniin, mutta en takuulla maksa kahta euroa/min puhelusta. Sekin ottaa pattiin kun Soneran virusturvaa ei saa Linuxiin...

1 kommentti

  • January 20, 2011
kimmo1966: Koska minulla itselläkään ei ole käyttökokemuksia kyseisestä käyttöjärjestelmästä, emmekä valitettavasti voi tarjota tukea Ubuntun käyttöön, suosittelen ottamaan yhteyttä Helpsoniin. Vaihtoehtoisesti voit hakea apuja Ubuntu Suomen keskustelupalstalta http://forum.ubuntu-fi.org/

Yleensä opastamme kokeilemaan nettiyhteyden lukitsemista 3G-verkkoon vastaavanlaisissa ongelmatilanteissa. Yleiset ohjeet siihen löydät täältä.