Olen yrittänyt huonolla menestyksellä luoda lisäpostilatikkoa. Omat sivut ilmoittavat että minulla on käytössä 1/5 postilaatikosta. Kun etenen "Muokkaa"-painikeella järjestelämä kiittää tilauksesta ja sanoo sen jälkeen että "Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty."
Sivu 1 / 1
Hei nils,
Vilkaisin tietojasi ja ei järjestelmässä näy mitään keskeneräistä tilausta mikä estäisi lisäpostilaatikon avauksen. Jos kuitenkin saat tuon virheilmoituksen yhä lisäpostilaatikkoa luotaessa, voisitko olla yhteydessä vikapalveluumme joko soittamalla tai jättämällä asiasta palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Voidaan siten tarvittaessa avata tuo laatikko sinulle käsin haluamillasi tiedoilla!
Vilkaisin tietojasi ja ei järjestelmässä näy mitään keskeneräistä tilausta mikä estäisi lisäpostilaatikon avauksen. Jos kuitenkin saat tuon virheilmoituksen yhä lisäpostilaatikkoa luotaessa, voisitko olla yhteydessä vikapalveluumme joko soittamalla tai jättämällä asiasta palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Voidaan siten tarvittaessa avata tuo laatikko sinulle käsin haluamillasi tiedoilla!
Kiitos ystävällisestä vastauksesta. Siitä ei kuitenkaan ollut mitään apua. En tunne mitään tarvetta odottaa jälleen kerran noin 45 minuuttia maksullista aikaa puhelinaikaa jonottaessani asiakaspalveluunne. En liioin tunne mitään tarvetta antaa jonkun muun hoitaa hommaa joka pitäisi hoitua helposti nettisivujen kautta valitsemalla kohta "ylläpidä lisäpostilaatikoita". Yritettyäni tämän pienen homman lisäksi auttaa paria ystävääni saman tapaisissa ongelmissa voin sanoa, etten ole nähnyt vuosiin sellaista kuraa mitä nykyinen omien sivujen käyttäliittymäne on. Yritettyäni tänään avustaa ystävääni lisäpostilaatikon hallinnassa päädyimme vastaavaan kiitos-tilauksesta-vastaukseen. Voisiko sen saada kuntoon.
Hei nils,
Olitko kirjautunut Omille sivuille Sonera tunnuksella vai laajakaistaliittymäsi tunnuksella. Sonera tunnus luodaan pankkitunnistautumisen kautta ja sinun pitäisi sillä tunnuksella kirjautua Omille sivuille, jotta voit luoda lisäpostilaatikoita.
Ohjeet Sonera tunnuksen luomiseen: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tun ... _uusiminen
Sonera tunnuksen voit luoda seuraavan alla olevan linkin kautta tai Omien sivujen kirjautmissivuilla olevan "Luo uusi tunnus tai vaihda salasana verkkopankkitunnuksillasi" linkin kautta.
https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register
Sivuillamme löytyy myös lyhyet ohjeet sähköpostilaatikoiden hallintaan.
Alla vielä kuvalliset ohjeet lisäpostilaatikon luomiseen.
Mene Omien sivujen kirjautumissivulle. https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Klikkaa Kaikkia palveluita kohdasta "kirjaudu".
iattachment=9:2xj5c3l3]sposti01.png[/attachment:2xj5c3l3]
Syötä Sonera Tunnuksesi, jonka olit luonut pankkitunnistautumisen kautta ja klikkaa kirjaudu.
aattachment=8:2xj5c3l3]sposti02.png[/attachment:2xj5c3l3]
Valitse laajakaistaliittymäsi. Kuvassa esimerkkinä "Valokuitu, 100 Mbit/s".
nattachment=7:2xj5c3l3]sposti04.png[/attachment:2xj5c3l3]
Saat näkyviin liittymäsi tiedot. Klikkaa nyt "Sähköposti ja Kotisivut".
nattachment=6:2xj5c3l3]sposti05.png[/attachment:2xj5c3l3]
Sinulle tulee liittymällesi tilatut postit. Kuvassa 1 pääposti ja 3 lisäpostilaatikkoa. Kun haluat lisätä uuden lisäpostin, niin klikkaa "Luo uusi" linkkiä.
oattachment=5:2xj5c3l3]sposti06.png[/attachment:2xj5c3l3]
Kirjoita sähköpostin käyttäjän etunimi ja sukunimi. Klikkaa sitten Vahvista painiketta.
sattachment=4:2xj5c3l3]sposti07.png[/attachment:2xj5c3l3]
Lisää rasti kohtaan Olen tutustunut palvelukuvaukseen ja hyväksyn toimitusehdot. Voit halutessasi lukea toimitusehdot klikkaamalla toimitusehdot linkkiä. Kun olet valmis, niin klikkaa Vahvista.
lattachment=3:2xj5c3l3]sposti08.png[/attachment:2xj5c3l3]
Saat viestin "Kiitos tilauksesta". Tilaus on nyt käsittelyssä. Klikkaa siitä OK.
aattachment=2:2xj5c3l3]sposti09.png[/attachment:2xj5c3l3]
Siirryt nyt takaisin aiempaan sähköpostinäkymään. Tässä vaiheessa uusi postilaatikko ei vielä ole listalle ilmestynyt. Tilaus on vielä kesken ja kestää hieman että se menee läpi. Kun postilaatikko on käytettävissä, niin liittymän pääpostilaatikkoon tulee postilaatikon tunnukset.
Ãattachment=1:2xj5c3l3]sposti10.png[/attachment:2xj5c3l3]
Kirjauduin omille sivuille n. 10 min myöhemmin ja uusi lisäpostilaatikko näkyy nyt listalla aktiivisena.
mattachment=0:2xj5c3l3]sposti11.png[/attachment:2xj5c3l3]
Toivottavasti näistä ohjeista oli apua sinulle?
Olitko kirjautunut Omille sivuille Sonera tunnuksella vai laajakaistaliittymäsi tunnuksella. Sonera tunnus luodaan pankkitunnistautumisen kautta ja sinun pitäisi sillä tunnuksella kirjautua Omille sivuille, jotta voit luoda lisäpostilaatikoita.
Ohjeet Sonera tunnuksen luomiseen: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tun ... _uusiminen
Sonera tunnuksen voit luoda seuraavan alla olevan linkin kautta tai Omien sivujen kirjautmissivuilla olevan "Luo uusi tunnus tai vaihda salasana verkkopankkitunnuksillasi" linkin kautta.
https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccoun ... e=register
Sivuillamme löytyy myös lyhyet ohjeet sähköpostilaatikoiden hallintaan.
Lisäpostilaatikoiden tilaus:
1. Kirjaudu sisään rekisteröimälläsi Sonera Tunnuksella ja salasanalla.
2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Luo uusi ja seuraa ohjeita.
Lisäpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana toimitetaan pääpostilaatikkoon, jonka jälkeen voit käyttää lisäpostilaatikkoa normaalisti.
Alla vielä kuvalliset ohjeet lisäpostilaatikon luomiseen.
Mene Omien sivujen kirjautumissivulle. https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Klikkaa Kaikkia palveluita kohdasta "kirjaudu".
iattachment=9:2xj5c3l3]sposti01.png[/attachment:2xj5c3l3]
Syötä Sonera Tunnuksesi, jonka olit luonut pankkitunnistautumisen kautta ja klikkaa kirjaudu.
aattachment=8:2xj5c3l3]sposti02.png[/attachment:2xj5c3l3]
Valitse laajakaistaliittymäsi. Kuvassa esimerkkinä "Valokuitu, 100 Mbit/s".
nattachment=7:2xj5c3l3]sposti04.png[/attachment:2xj5c3l3]
Saat näkyviin liittymäsi tiedot. Klikkaa nyt "Sähköposti ja Kotisivut".
nattachment=6:2xj5c3l3]sposti05.png[/attachment:2xj5c3l3]
Sinulle tulee liittymällesi tilatut postit. Kuvassa 1 pääposti ja 3 lisäpostilaatikkoa. Kun haluat lisätä uuden lisäpostin, niin klikkaa "Luo uusi" linkkiä.
oattachment=5:2xj5c3l3]sposti06.png[/attachment:2xj5c3l3]
Kirjoita sähköpostin käyttäjän etunimi ja sukunimi. Klikkaa sitten Vahvista painiketta.
sattachment=4:2xj5c3l3]sposti07.png[/attachment:2xj5c3l3]
Lisää rasti kohtaan Olen tutustunut palvelukuvaukseen ja hyväksyn toimitusehdot. Voit halutessasi lukea toimitusehdot klikkaamalla toimitusehdot linkkiä. Kun olet valmis, niin klikkaa Vahvista.
lattachment=3:2xj5c3l3]sposti08.png[/attachment:2xj5c3l3]
Saat viestin "Kiitos tilauksesta". Tilaus on nyt käsittelyssä. Klikkaa siitä OK.
aattachment=2:2xj5c3l3]sposti09.png[/attachment:2xj5c3l3]
Siirryt nyt takaisin aiempaan sähköpostinäkymään. Tässä vaiheessa uusi postilaatikko ei vielä ole listalle ilmestynyt. Tilaus on vielä kesken ja kestää hieman että se menee läpi. Kun postilaatikko on käytettävissä, niin liittymän pääpostilaatikkoon tulee postilaatikon tunnukset.
Ãattachment=1:2xj5c3l3]sposti10.png[/attachment:2xj5c3l3]
Kirjauduin omille sivuille n. 10 min myöhemmin ja uusi lisäpostilaatikko näkyy nyt listalla aktiivisena.
mattachment=0:2xj5c3l3]sposti11.png[/attachment:2xj5c3l3]
Toivottavasti näistä ohjeista oli apua sinulle?
Pääsin lopulta sisälle oikein. Heittäisin kuitenkin kritiikkiä siitä, että kirjautumalla vahingossa soneratunnusten sijasta sähköpostitunnuksella päätyy ylläolevien näyttöjen kanssa lähes identtiseen tilanteeseen. Ainoastaan lisäpostilaatikon perustamispainike puuttuu. Ei minkäänlaista herjaa siitä etten kirjautunut Sonera-tunnuksilla tai väärästä sonera-tunnuksesta. Kuitenkin tuo kirjautumistaulu on ohjeiden mukaan kirjautuminen soneratunnuksella.
Hei nils,
Hieno juttu että sait asian hoidettua.
Laitoin tuosta kirjautumisesta palautetta eteenpäin, josko sinne saataisiin jotain joka ilmaisee millä tunnuksella ollaan sisällä. Silloin tuon toki huomaa jos on palon mobiililiittymiä ja laajakaistaliittymä, mutta yksittäisen liittymän omistajille näkymä on tosiaan aika sama.
Hieno juttu että sait asian hoidettua.
Laitoin tuosta kirjautumisesta palautetta eteenpäin, josko sinne saataisiin jotain joka ilmaisee millä tunnuksella ollaan sisällä. Silloin tuon toki huomaa jos on palon mobiililiittymiä ja laajakaistaliittymä, mutta yksittäisen liittymän omistajille näkymä on tosiaan aika sama.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.