Luulin jo päässeeni Sonerasta eroon irtisanoessani laajakaistaliittymän, joka toimi sen 24 kk miten sattui ja nopeuslupauksetkin oli mitä sattui. Aluksi vielä yritettiin laskuttaa täyttä hintaa, eikä laskuja saatu oikeanlaiseksi moneen kuukauteen. Ajattelin nyt, että pääsen teistä vihdoin eroon maksamalla vain loput tulevat laskut. Itse irtisanominenkin oli aika surkuhupaisa tapahtuma. Sitähän ei voi tehdä kuin jonottamalla iäisyys asiakaspalveluun, jotta asiakaspalvelija voisi sitten yrittää vielä tyrkyttää uutta sopimusta. Mutta, kun en tähän tyrkyttämiseen suostunut, niin sain kuulla kunniani ja haukut muista operaattoreista. Tosi ammattimaista - todella! Aluksi vielä väitettiin kiven kovaan, ettei sopimusta voi irtisanoa tammikuun alussa, vaan joskus vasta maalis-huhtikuussa.
Mutta itse asiaan. Sopimus piti loppua 3.1.2013. Internetyhteyden katkaisitte tosin jo 3.1.2013 n. klo 00.05. Siinä vaiheessa loppui meno teidän lankojanne pitkin ja modeemin valo pamahti punaiseksi. Nyt laskussa kehtaatte kuitenkin veloittaa vielä tuon 3.1. päivän, jona aikana yhteyttä ei ollut. Olisi pitänyt tosin olla, mutta Sonerahan tulkitsee sopimuksia ja lakipykäliä miten lystää. Ja tiedoksi; talouteen ei tullut uutta lankayhteyttä, joten mikään muu firma ei ole ollut sörkkinyt linjoja.
Ja tässä syyt miksei Soneraa kannata valita:
- jokainen lasku täytyy tutkia suurennuslasin kanssa, koska niissä on monesti virheitä.
- ADSL-yhteyksien nopeudet ovat vain hienoja lukuja markkinoinnissa, koska Soneran mielestä 1/3 nopeuslupauksesta on riittävä. (kai sekin riittää, että asiakas maksaa laskustaan vain 1/3 osan?)
- asiakaspalvelu täytyy nykyään hoitaa vain puhelimen kautta tai täällä palstalla julkisesti.
- mitään hyvityksiä on turha odottaa Soneralta. Vaikka asiakas joutuisi saman asian takia soittelemaan aspaan lukuisia kertoja.
Loppulasku ja liikalaskutus
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.