Skip to main content
Hei, puhelimeni Samsung Galaxy S II on ollut todella huono-onninen puhelin. Kahden vuoden ikään ehtineenä se on ollut huollossa kolmella kerralla yhteensä 12 vkoa ja viimeisen kerran tuloksena: Puhelinta on käytetty takuuehtojen vastaisesti, puhelin on kastunut, ei kuulu takuun piiriin. No sinällänsä teksti on hyvin selkeätä ja ymmärrettävää. Mutta kun puhelin ei ole kastunut. Tai siis huollosta saamieni kuvien perusteella asiasta ei ole epäilystäkään, selvää korroosiota havaittavissa näin mallikonkin silmillä. Mutta mistä se on sitten sinne tullut? Huolto ei suostunut antamaan arvailuja. Itsellä on vahva tunne kondensiokosteudesta. Mikä sitten on takuuehtojen vastaista käyttöä? Käyttää puhelin kylmässä ja tuoda se sitten heti sisälle lämpimään ja laittaa lataukseen? Laittaa taskuun ja hikoilla ulkoillessa? Koska tämän lähemmäksi kosteutta ei kyseinen puhelin ole koskaan joutunut. Ja kaikista eniten tässä asiassa harmittaa Sonera-kauppojen henkilökunnan kyky pakoilla tilannetta, haluttomuus selvittää asia. Kuinka monesti kuulinkaan kahden vuoden aikana sanat: " Valitettavasti minulla ei ole valtuuksia....". Ollakseni rehellinen, nuo eivät ole sanoja jotka haluan apua tarvitessani kuulla. Ja kun peräsin henkilöä, joka asialle voisi jotain tehdä... Miten somasti sattuikaan, myymäläpäällikkö ei ole paikalla. Sonera-kauppa on toiminut todella hyvin siihen asti, kun on tullut ongelmia. Sen jälkeen henkilökunta on muuttunut kasvottomiksi olioiksi, jotka eivät saa/tahdo tehdä ratkaisuja. Puhelin maksoi ostaessani sen muistaakseni n. 450€. Olisinko kohtuuton, jos toivoisin sen toimivan moitteetta edes takuuajan? Tai jos sen saisi korjattua takuuaikana? Ilmeisesti olin, koska puhelintani ei korjattu takuuseen. Ei muuten korjattu minunkaan rahoilla........
Hei Nihkali65!

Ensinnäkin pahoittelut, kun et ole saanut meiltä sellaista palvelua kuin olisit halunnut. Tietenkin pyrimme auttamaan mahdollisimman paljon, mutta on vaan tilanteita joihin pystymme vaikuttaamaan hyvin vähän. Laitteiden täydellinen toimivuushan on kaikkien toiveena, mutta tällöin esimerkiksi takuukin olisi tarpeeton. Laitteemme takuu- ja huoltoehdot määrittelee laitevalmistaja, joita huolto noudattaa. Lisätietoa tästä saa huollosta ja laitevalmistajalta. Huollon tekemiä päätöksiä emme voi muuttaa. Emme pysty myöskään jälkikäteen selvittämään mistä kosteus on puhelimeen päässyt.
No heipä hei, Harry! Eikö olisikin mukavaa, jos laitteet toimisivat? Ja sitä vartenhan takuu on, todellakin, jos laitteet eivät toimi - tai ainakin niin luulin. Ja kun laite ei toimi sille määrätyllä tavalla, on todella mukavaa muuttua kasvottomaksi työntekijäksi joka noudattaa annettuja ohjeita ja määräyksiä ja ilmoittaa, että voi voi, emme voi auttaa... Hmmm, mistähän asiasta minä tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitinkaan? On laitevalmistajia ja huoltoyhtiöitä ja myymäläpäälliköitä ja kaikilla on omat ohjeensa ja sääntönsä. Tässä vain on unohtunut itse asia: laite EI toimi ja EI ole toiminut kunnolla kuin 10 kk ostohetkestä. Se, kuuluuko kosteusvaurio - jossa nyt on vain sana sanaa vastaan - takuuseen, on mielestäni vain yksi sivujuonne asiassa. Jos myyjäkin sanoo laitteen olevan viallinen ja sitä yrtitetään korjata tuloksetta, kunnes tulee ilmoitus, että syynä on takuuehtojen vastainen käyttö, jää hieman paha maku. Varsinkin, kun tietää, että laitetta ei ole altistettu kosteudelle saati silkalle nesteelle. Mutta minkäs teet ? Säännöt on sääntöjä ja ohjeet ohjeita, niitä on pakko noudattaa, olkoonkin asianlaita mikä hyvänsä.... Pientä ihmistä vaan tuhottomasti harmittaa, kun sitä syytetään laitteen rikkomisesta, aiheetta.

Vastaa