Halu olisi tilata Soneralta ADSL-liittymä nykyiseen osoitteeseeni. Liittymä olisi siis 24 kk määräaikainen.
Kuitenkin on odotettavissa kahden vuoden sisällä yhteen muuttaminen kumppanini kanssa, jolla on myös soneran 24 kk:n määräaikainen sopimus.
Mikäli tilaisin soneran liittymän, onko muuttaessa mahdollista irtisanoa toinen (minun) määräaikaisista sopimuksista? Miten asiasta voisi saada tiedon paperilla, jotta ei tarvitsisi pelätä älytöntä sotaa muuttaessa?
Sivu 1 / 1
Jos sinulla ja kumppanillasi on kummallakin kiinteä Sonera Laajakaista -liittymä määräaikaisella sopimuksella ja muutatte samaan asuntoon, vain toinen liittymistä voidaan siirtää uuden osoitteen liittymäksi. Ylimääräiseksi jäävä liittymäsopimus on mahdollista purkaa. Jos tällainen tilanne tulee myöhemmin ajankohtaiseksi, asian sopimiseksi kannattaa olla tällöin yhtydessä asiakaspalveluumme.
Voit olla yhteydessä liittymän tilaamiseksi ja lisätietojen saamiseksi, esimerkiksi maksuttoman myyntipalvelumme numeroon 0800 133133.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Voit olla yhteydessä liittymän tilaamiseksi ja lisätietojen saamiseksi, esimerkiksi maksuttoman myyntipalvelumme numeroon 0800 133133.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
mites tilanteessa jos minulla olisi soneran 24kk sopimus ja toisella osapuolella jonkun muun tarjoajan määräaikainen sopimus?
Tämä nyt riippuu aika paljon siitä, tapahtuuko muutto jomman kumman nykyiseen asuntoon vai täysin uuteen. Tietysti silloin, jos toinen osapuoli muuttaa toisen nykyiseen asuntoon, jää voimaan se liittymä joka osoitteessa jo on.
Jos kuitenkin muutto tapahtuu uuteen asuntoon, silloin jäänee teidän päätettäväksi, kumman liittymän sinne haluaa siirtää. Mehän toki suosittelemme Soneran liittymän siirtämistä jos se vain on mahdollista.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Jos kuitenkin muutto tapahtuu uuteen asuntoon, silloin jäänee teidän päätettäväksi, kumman liittymän sinne haluaa siirtää. Mehän toki suosittelemme Soneran liittymän siirtämistä jos se vain on mahdollista.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Muutto toisen osapuolen nykyiseen asuntoon. eli tälläisessä tapauksessa liittymän saisi irtisanottua kesken sopimuskauden?
Jos siis olet muuttamassa osoitteeseen, jossa on jo jokin laajakaistaliittymä olemassa (sillä ei siis tässä tapauksessa ole väliä, onko yhteys Soneran vai jonkun toisen operaattorin), niin tällöin emme voi siirtää liittymää sinne ja sopimus on irtisanottavissa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
ok kiitän vastauksista.
nyt uskallan hyvin mielin tilata vaikka onki pitkä sopimus
nyt uskallan hyvin mielin tilata vaikka onki pitkä sopimus
Minulla on samanlainen tilanne, olen kiinnostunut tarjouksestanne 24 kk sopimuksen yhteydessä, mutta en ole varma asunko nykyisessä asunnossani tuota kahta vuotta.
Aikaisemman keskustelun mukaan määräaikaisen liittymäsopimuksen irtisanominen on mahdollista, jos muuttaa uuteen asuntoon, johon sonera ei pysty vastaavaa laajakaistaa toimittamaan. Asiakaspalvelun mukaan tämä koskee myös esimerkiksi opiskelija-asuntoja, joissa on valmis kiinteä internetliittymä. Onko asia näin?
Asiakaspalvelun mukaan myös kun puretaan määräaikainen sopimus, laskutus loppuu yhtäaikaa laajakaistaliittymän kanssa. Asiakaspalvelu sanoi, ettei 24 kk:sta jäljellä olevalta ajalta peritä kuukausimaksuja, vaikka asiakas irtisanoisi edellä mainituista syistä liittymän ennen määräajan loppua.
Eli määräaikaisen liittymänkin pystyisi irtisanomaan edellä mainituista syistä, ja asiakkaan ei tarvitse maksaa liittymästä kuin siltä ajalta, jona laajakaista on toimitettu ja toiminnassa.
Kysyn asiaa näin yksityiskohtaisesti siksi, koska sopimusehdoissa asia on esitetty tulkinnanvaraisesti. Jouduin aikaisemmin taistelemaan toisen operaattorin kanssa, vastaavassa tilanteessa, jossa asiakaspalvelija lupasi liittymän sulkemisen onnistuvan, mutta yrittivät vielä periä koko määräajan maksut. He yrittivät siis periä maksuja myös loppuajalta jolloin he eivät pystyneet liittymää toimittamaan. Haluaisin tilata liittymän kauttanne, mutta en halua vastaavanlaisen episodin toistuvan. Kiitos selkeästä yksityiskohtaisesta vastauksestanne!
Aikaisemman keskustelun mukaan määräaikaisen liittymäsopimuksen irtisanominen on mahdollista, jos muuttaa uuteen asuntoon, johon sonera ei pysty vastaavaa laajakaistaa toimittamaan. Asiakaspalvelun mukaan tämä koskee myös esimerkiksi opiskelija-asuntoja, joissa on valmis kiinteä internetliittymä. Onko asia näin?
Asiakaspalvelun mukaan myös kun puretaan määräaikainen sopimus, laskutus loppuu yhtäaikaa laajakaistaliittymän kanssa. Asiakaspalvelu sanoi, ettei 24 kk:sta jäljellä olevalta ajalta peritä kuukausimaksuja, vaikka asiakas irtisanoisi edellä mainituista syistä liittymän ennen määräajan loppua.
Eli määräaikaisen liittymänkin pystyisi irtisanomaan edellä mainituista syistä, ja asiakkaan ei tarvitse maksaa liittymästä kuin siltä ajalta, jona laajakaista on toimitettu ja toiminnassa.
Kysyn asiaa näin yksityiskohtaisesti siksi, koska sopimusehdoissa asia on esitetty tulkinnanvaraisesti. Jouduin aikaisemmin taistelemaan toisen operaattorin kanssa, vastaavassa tilanteessa, jossa asiakaspalvelija lupasi liittymän sulkemisen onnistuvan, mutta yrittivät vielä periä koko määräajan maksut. He yrittivät siis periä maksuja myös loppuajalta jolloin he eivät pystyneet liittymää toimittamaan. Haluaisin tilata liittymän kauttanne, mutta en halua vastaavanlaisen episodin toistuvan. Kiitos selkeästä yksityiskohtaisesta vastauksestanne!
moraye Pääsääntöisesti kaikista muutoksista joita halutaan määräaikaiseen sopimukseen tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun jolloin selviää onko kyseinen muutos mahdollinen. Jokainen määräaikaisen sopimuksen muutos, esim. muutto toiseen osoitteeseen käsitellään tapauskohtaisesti. Tarvittaessa tulee voida esittää perustelu kirjallisesti Soneralle jolla liittymäsopimusta halutaan muutettavaksi.
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.