Skip to main content

Määräaikaisen sopimuksen purkaminen

  • December 11, 2014
  • 15 kommenttia
  • 111 katselukertaa

Haluaisin saada yhteystiedot sellaiseen paikkaan missä voisin purkaa tällaisen määräaikaisen langaton laajakaista -sopimuksen, koska en todellakaan ole tyytyväinen liittymän toimivuuteen. Puhelimessa luvattiin kyllä, että liittymä toimii tällä alueella. Yhteys on hidas,se pätkii vähän väliä tai ei saa yhteyttä ollenkaan. Olen soitellut asiakaspalveluun useita kertoja mutta ei siihen apua tunnu löytyvän, ehdotettiin myös, että osta lisä antenni. En osta, koska liittymää ottaessani homman piti toimia. Miten ja missä tämän sopimuksen voi siis purkaa?

15 kommenttia

  • September 11, 2009
Asian selvittämiseksi, voit olla yhteydessä asiakasapalveluumme, joko suoraan puhelimitse 0200 17000 (pvm/mpm) numeromme kautta tai palvelupyyntölomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • September 21, 2009
Ja kun soittaa sopimukseen purkaakseen maksulliseen ja asiakkaan kannalta vielä kalliiseen aspan numeroon, siellä kerrotaan että sopimuksen voi irtisanoa vain reklamoimalla normaalipostin kautta kirjeitse johonkin PL osoitteeseen. Vastausaika on kuulemma viikoissa tai kuukausissa, miksei voi tehdä netissä/ puhelimessa kuten tilauksenkin?

  • September 22, 2009
Verkon kautta ei liittymiä voi irtisanoa. Puhelimitse voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, mutta määräaikaisissa sopimuksissa käytäntömme on, että irtisanomisilmoitus on tultava kirjallisena selvityksen kanssa, miksi määräaikainen sopimus halutaan purkaa ennen sopimuskauden päättymistä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • September 23, 2009
Kysympä samaan puuhun, kun otsikko natsaa. Eli harkitsen laajakaistan hankkimista. Teillä on menossa jokin 18 kk:n määräaikaistarjous tähän liittyen. Mietinkin nyt miten sopimuksen käy, mikäli muutan, koska muuttokin saattaa pian tulla ajankohtaiseksi. Eli saanko suorat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

1) Aiheutuuko minulle kustannuksia, jos muutan ja haluan saman liittymän uuteen osoitteeseen? Riippuuko tämä siitä, onko uudessa kodissani sama/eri listahinta verrattuna nykyiseen kotiini?

2) Saanko sopimuksen purettua välittömästi ilman kustannuksia maksuja, mikäli muutan alueelle johon ei ole saatavilla Soneran laajakaistaa (esim. ulkomaille)?

  • September 23, 2009
1. Liittymän siirto on kerran vuodessa maksutonta. Toisesta siirrosta kalenterivuoden aikana veloitetaan 47,00 euron suuruinen siirtomaksu. Liittymän kuukausimaksu voi kuitenkin muuttua määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta, jos uusi osoite on eri hinnastoalueella.

2. Määräaikainen sopimus voidaan perua, jos muutat sellaiseen osoitteeseen, jossa ei ole saatavilla vastaavaa liittymää.

Kuluttaja-asiakkailla on kahden viikon irtisanomisaika, joten yleensä kannattaa ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä noin kuukautta ennen haluttua toimituspäivää, viimeistään kuitenkin kahta viikkoa aikaisemmin.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • Faxaaja
  • September 28, 2009
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
1. Liittymän siirto on kerran vuodessa maksutonta. Toisesta siirrosta kalenterivuoden aikana veloitetaan 47,00 euron suuruinen siirtomaksu. Liittymän kuukausimaksu voi kuitenkin muuttua määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta, jos uusi osoite on eri hinnastoalueella.

2. Määräaikainen sopimus voidaan perua, jos muutat sellaiseen osoitteeseen, jossa ei ole saatavilla vastaavaa liittymää.

Kuluttaja-asiakkailla on kahden viikon irtisanomisaika, joten yleensä kannattaa ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä noin kuukautta ennen haluttua toimituspäivää, viimeistään kuitenkin kahta viikkoa aikaisemmin.

T. Panu


Tervehdys,

Entä kuinka käy jos muuttokohteessa on jo asunnon vuokraan sisältyvä 100M kaista? Voiko irtisanoa määräaikaisen sopimuksen vai ryhtyä kauppaamaan esim. huuto.net issä jäljelle jääneitä kuukausia?????

  • Faxaaja
  • September 29, 2009
merinen kirjoitti:
[quote="Sonera-asiantuntija":3htr0eoj]1. Liittymän siirto on kerran vuodessa maksutonta. Toisesta siirrosta kalenterivuoden aikana veloitetaan 47,00 euron suuruinen siirtomaksu. Liittymän kuukausimaksu voi kuitenkin muuttua määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta, jos uusi osoite on eri hinnastoalueella.

2. Määräaikainen sopimus voidaan perua, jos muutat sellaiseen osoitteeseen, jossa ei ole saatavilla vastaavaa liittymää.

Kuluttaja-asiakkailla on kahden viikon irtisanomisaika, joten yleensä kannattaa ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä noin kuukautta ennen haluttua toimituspäivää, viimeistään kuitenkin kahta viikkoa aikaisemmin.

T. Panu


Tervehdys,

Entä kuinka käy jos muuttokohteessa on jo asunnon vuokraan sisältyvä 100M kaista? Voiko irtisanoa määräaikaisen sopimuksen vai ryhtyä kauppaamaan esim. huuto.net issä jäljelle jääneitä kuukausia?????[/quote:3htr0eoj]

Ei Vastauksia kysymykseen tätä kautta eikä asiakaspalvelulle lähetetyn viestin kautta.
Odotusajat 1400 minuuttia ja yksityisviestiin yli 3000 minuuttia.
Siis mitä tarkoittikaan tuo 24h ??? Kysymyksiä voidaan lähettää ympäri vuorokauden vai asiakaspalvelu toimii 24h vuodessa, kuukaudessa vai viikossa vai ... oliko se itsepalvelu sittenkin???

  • September 30, 2009
merinen kirjoitti:

Ei Vastauksia kysymykseen tätä kautta eikä asiakaspalvelulle lähetetyn viestin kautta.
Odotusajat 1400 minuuttia ja yksityisviestiin yli 3000 minuuttia.

Entä kuinka käy jos muuttokohteessa on jo asunnon vuokraan sisältyvä 100M kaista? Voiko irtisanoa määräaikaisen sopimuksen vai ryhtyä kauppaamaan esim. huuto.net issä jäljelle jääneitä kuukausia?????


1. Pahoittelut vastauksen viivästymisestä. Pyrimme vastaamaan viesteihin niiden saapumisjärjestyksessä.

2. Tällaisessa tilanteessa määräaikaisen sopimuksen purkupyynnöt käsitellään tapauskohtaisesti. Jos olet muuttamassa osoitteeseen, jossa on jo jokin toinen liittymä, kannattaa asiasta olla mahdollisimman ajoissa yhteydessä Asiakaspalveluumme.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • October 5, 2009
Tervehdys
Minulla on määräaikainen (18kk) sopimus laajakaistasta. Olen muuttamassa mökkiin, jonne ei ole puhelinlinjaa. Jatkuuko sopimus muilla välineillä vai katkeaako määräaikainen sopimus?

  • October 6, 2009
viiva: Tässä tapauksessa sinun kannattaa ottaa yhteys Soneran asiakaspalveluun jo hyvissä ajoin ennen muuttopäivää, jotta tilanteesi ja saatavuusasiat voidaan käydä tapauskohtaisesti läpi.

Voit ottaa yhteyttä joko soittamalla, puh. 0200 17000 (mpm/pvm) tai lähettämällä Soneran Omilta Sivuilta Palvelupyynnön.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

  • October 7, 2009
käyttäjän thechosenone:n viesti poistettu tästä ketjusta, liittymän toimitukseen liittyvistä ongelmista käyttäjältä viesti jo ketjussa Odotan ja odotan, netti ei vain tule uuteen osoitteeseen.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

  • June 19, 2011
Mitenkös tälläinen tilanne kun on nettitikku 24kk sopimuksella mutta olisi muutto edessä ja olisi tarkoitus ottaa laajakaista nii saako tuon nettitikku sopimuksen purettua kesken?

  • June 23, 2011
Tinza: Määräaikainen nettitikkusopimus on mahdollista purkaa kesken sopimuskauden maksamalla irtisanomismaksun ja jäljellä olevat kuukausimaksut. Olisiko nettitikulle jatkossa kuitenkin käyttöä kodin ulkopuolella esim. matkoilla? Lisätietoa määräaikasen sopimuksen purkamisesta löydät täältä. Aiheesta on myös keskusteltu Laajakaistan sopimuksen vaihto? -viestiketjussa.

  • July 6, 2011
Hei,

Erosimme juuri avopuolisoni kanssa ja muutamme erilleen. Meillä on ollut käytössämme laajakaista extra 24kk määräaikainen sopimus, josta on juuri ensimmäinen vuosi mennyt. Sopimus on minun nimissäni ja muutan 1.8 osoitteeseen, jossa vuokraan sisältyy jo laajakaista. Joten voinko irtisanoa sopimuksen kesken kauden, koska tilanne on tällainen? Jos se ei onnistu, niin jos avopuolisoni muuttaa osoitteeseen, jossa käytössämme oleva laajakaista on käytössä, niin voiko sopimuksen loppuajan siirtää hänen nimiinsä ja käyttöönsä?

  • July 7, 2011
niinajoki kirjoitti:
Hei,

Erosimme juuri avopuolisoni kanssa ja muutamme erilleen. Meillä on ollut käytössämme laajakaista extra 24kk määräaikainen sopimus, josta on juuri ensimmäinen vuosi mennyt. Sopimus on minun nimissäni ja muutan 1.8 osoitteeseen, jossa vuokraan sisältyy jo laajakaista. Joten voinko irtisanoa sopimuksen kesken kauden, koska tilanne on tällainen? Jos se ei onnistu, niin jos avopuolisoni muuttaa osoitteeseen, jossa käytössämme oleva laajakaista on käytössä, niin voiko sopimuksen loppuajan siirtää hänen nimiinsä ja käyttöönsä?


Otatko yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 1700 asian hoitamiseksi. Uskon, että tilanteeseesi löytyy sopiva ratkaisu, kunhan kerrot tuon saman, jonka kerroit tännekkin.