Olen päätellyt, että Soneraan ollaan yleisesti ottaen niin kertakaikkisen tympiintyneitä, ettei firmalla voi olla mitään järkevää yhteydenottoväylää (sehän täyttyisi valituksista tällä touhulla!).
Ongelmana on siis se, että kesän lopulla jäi huomaamattani yksi lasku maksamatta, jonka johdosta nettini suljettiin. Maksettuani laskun jäin odottamaan, että netti aukaistaisiin. Kun päivät (viikot) kuluivat eikä netti vaan auennut, aloin etsiä yhteystietoja Soneran sivuilta, jotta olisin voinut lähettää viestiä aiheesta. (En pidä puhelimessa puhumisesta, olen kiireinen ja kyrpiintynyt, joten mieluiten hoitaisin asiat netin kautta.) Päättelin, että ilman tunnuksia ei viestiä pysty laittamaan. Kun sitten vihdoin ja viimein onnistuin tunnukseni löytämään, sainkin vain todeta ettei se siitä mihinkään selvinnytkään, koska mistään ei löydy mitään kohtaa tällaisen ongelman ratkaisemiseen! Sinälläänhän ongelma olisi ratkaistavissa ihan helposti, jos jostain löytyisi kohta, johon voisi kirjoittaa viestin, joka sitten lähetettäisiin nappia painamalla Soneran porukalle ("Hei, ajattelin vain ilmoittaa, että en aio maksaa yhtäkään laskua ennen kuin internet-yhteyteni on jälleen toiminnassa. Lisäksi odotan jonkinlaista hyvitystä näistä kuukausista, jolloin olette kyllä muistaneet lähettää laskun, mutta ette ole muistaneet tarjota sitä palvelua, josta maksan ylihinnoiteltua hintaa. Yst. terveisin Se Jase")
Valitettavasti en voi vielä edes vaihtaa laajakaistani tarjoajaa, koska sopimuskautta on jäljellä kuukausitolkulla. Vaihtoon se kyllä menee, nimittäin miksi maksaisin lähes 40€/kk netistä, joka ei toimi?
Sivu 1 / 1
Yhteyttä asiakaspalveluun voi ottaa puhelimitse, palvelupyynnöllä (tähän tarvitset Soneralta saamasi käyttäjätunnuksen ja salasanan) tai tekemällä ajanvarauksen.
Asiakaspalvelu voi tarkistaa onko liittymäsi ollut suljettuna vai voisiko kyseessä olla esim. verkon vikatilanne. Jos kyseessä on vika siitä tulee ehdottomasti jättää vikailmoitus jonka perusteella vika voidaan korjata. Voit myös tarkistaa laskuiltasi onko jollakin niistä veloitettu suljetun liittymän avaamisesta aiheutunut avausmaksu.
Asiakaspalvelu voi tarkistaa onko liittymäsi ollut suljettuna vai voisiko kyseessä olla esim. verkon vikatilanne. Jos kyseessä on vika siitä tulee ehdottomasti jättää vikailmoitus jonka perusteella vika voidaan korjata. Voit myös tarkistaa laskuiltasi onko jollakin niistä veloitettu suljetun liittymän avaamisesta aiheutunut avausmaksu.
poo kirjoitti: (En pidä puhelimessa puhumisesta, olen kiireinen ja kyrpiintynyt, joten mieluiten hoitaisin asiat netin kautta.)
Pointtina siis, että olisiko vähän mitään, jos noilla omat sivut-tunnuksilla voisi ihan oikeasti hoitaa homman kotiin...
Jos lähetät Omilta sivuilta viestin joko Asiakas- tai Vikapalveluun, niin asia tullaan käsittelemään. Moni asia vaatii kuitenkin selvitystä eli puhelinkeskusteluun usein joutuu/pääsee joka tapauksessa, vaikka ei itse Soneralle soittaisikaan. Osa asioista hoituu ilman soittamista viestin lähettäjälle ja tällöin asia yleensä kuitataan tekstiviestillä.
Miksei Sonera tarjoa mitään asiakaspalvelua sähköpostitse? Tai vaihtoehtoisesti esim. Omien sivujen kautta palvelua, jossa pystyisi jättämään viestin JA vastaanottamaan asiakaspalvelun vastausviestejä JA vastaamaan edelleen niihin.
Joillekin asioiden hoitaminen olisi ihan oikeasti kätevämpää sähköisesti silloin kuin itse ehtii eikä roikkua puhelimessa setvimässä asioitaan työaikana tai muutoinkaan. Onko tuollaisen lisävaihtoehdon tarjoamista harkittu? Esimerkiksi Saunalahden oma.saunalahti.fi-sivustolla se toimii oikein hyvin.
Joillekin asioiden hoitaminen olisi ihan oikeasti kätevämpää sähköisesti silloin kuin itse ehtii eikä roikkua puhelimessa setvimässä asioitaan työaikana tai muutoinkaan. Onko tuollaisen lisävaihtoehdon tarjoamista harkittu? Esimerkiksi Saunalahden oma.saunalahti.fi-sivustolla se toimii oikein hyvin.
Tänään jonotin 40 minuuttia asiakaspalveluun puhelimitse "automaattivalikon" saattelemana laajakaistan lisäpalveluihin... Meni hermot, soitin uudestaan ja kerroin haluavani "laajakaistan tilaamista", meni 3 sekuntia ja vastattiin.
Avauduin jonotuksesta ja ilmoitin että haluan purkaa Spotify-tilauksen. "No tämän kerran nyt sitten..."
Soittakaa siis tilauspalveluun, niin siellä vastataan heti
Avauduin jonotuksesta ja ilmoitin että haluan purkaa Spotify-tilauksen. "No tämän kerran nyt sitten..."
Soittakaa siis tilauspalveluun, niin siellä vastataan heti
Otsikkoon viitaten: Et varmaan edes halua saada eteesi Soneran porukkaa. Itse kävin tiskillä kyselemässä asioita. Ikinä en ole niin ylimielistä asennetta tavannut missään. Kaksi täydellistä mänttiä puhumassa paskaa tiskin yli. Reklamaationi kirjattiin kolme kertaa virheellisesti huolimatta siitä, että sanelin ilmoituksen tyypin kirjoittaessa. Puhetyyli oli alentuvaa nörtteilyä ja annetut tiedot useimmissa kohdin virheellisiä. Esimerkiksi väite siitä, että liittymän mukana tulee ilmainen ADSL-modemi. Jopa pyyntöni puhua edes hieman kovempaa, kuin taustalla jankuttava disko-muzak-mölytoosa, torpattiin. Lopulta kävin itse repimässä mölylaitteen virtajohdon irti seinästä, mikä aiheutti spontaaneja aploodeja muiden asiakkaiden joukossa.
Käsiteltävään asiaan liittynyttä luvattua yhteydenottoa puhelimitse odotan edelleen.
Yritin aikani löytää Soneran sivuilta vastauksia epäselviin kohtiin. Lopulta päädyin olettamaan, että nämä asiat selviävät, kunhan saan liittymän mukana 'oma-sonera'-käyttäjätunnukset. Eivät selvinneet.
Ei myöskään näemmä ole mahdollisuutta selvittää asioita sähköpostitse, vaikka sähköposti on jo pari vuosikymmentä vanha keksintö.
Liittymän tilauksessa tarjottiin suurena etuna ilmaista asennusta. Määrättiin vielä olemaan kotona asentajaa odottamassa koko aamupäivä. Pitäisiköhän tässä lähettää Soneralle lasku menetetystä työajasta ? Asentajaa ei näkynyt eikä kuulunut, eikä puhelinsoittoa tai tekstari, jolla olisi kerrottu linjan olevan kunnossa.
Tulleissa papereissa mainittua ilmoitusta liittymän toimintaan saattamisesta minä odotan vieläkin. Jos olisin jäänyt odottamaan, olisiko lasku lähtenyt kelaamaan vasta sitten, kun tuo ilmoitus olisi lopulta tullut ?
Mitä kautta lasku muuten mahtaa tulla ? Kukaan ei ole vielä kysynyt, sopisiko, että hoitaisin sen eLaskuna. Ei muistaakseni myöskään ole kysytty, mihin ilmoitus saapuvasta laskusta kuuluu lähettää.
Liittymän käyttöönottoon liittyviä ohjeita ei suinkaan ollut painettu sille plarille, joka postilaatikosta kolahti, vaan linkki jonnekin werkkosivulle. Millä ihmeellä kuvitellaan noita ohjeita luettavan, kun verkkoa ollaan vasta pistämässä pystyyn ?!
Ohjeet olisivat mahtuneet vaikka paperin nurjalle puolelle:
VPI=0
VCI=33
BRIDGED (Routing)
RFC2684/RFC1483 (ENET ENCAP)
Lähtevän postin palvelin Sonera ADSL=mail.inet.fi
Siinä tarvittavat parametrit, kokonaista viisi (5) riviä. Loppu on nörtteilyä tai löytyy mopon käsikirjasta.
Tosin nuo ohjeet käännetään oikeaan asentoon, eli pistetään nuo suluissa olevat arvot paikoilleen heti, kun werkko on pystyssä ja testattu. Modemi siis pistetään reitittäväksi. Sitten vielä NAT pystyyn, jotta saadaan edes jonkinlainen tietoturva kotiverkkoon ja kotiserverit toimimaan.
Seuraava metsästyksen aihe onkin sähköpostiasetuksissa. Onneksi käytössä on muuta kautta kunnossa olevat sähköpostilaatikot, jotta näistä Soneran tarjoamista ei tarvitse välittää. Ehkä oikeat asetukset tulevat siten joskus vastaan jollain keskustelupalstalla.
En olisi Soneran liittymää muutenkaan halunnnut, mutta tällä paikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja. Se määrää, jonka lankoja käytät.
Heh, Kuinka tämä kuulostaakaan tutulta. Saman rumban olen käynyt muutamia kertoja itsekin läpi erilaisten IT-palvelufirmojen kanssa. Yleensä olen voittanut taistelun, mutta hävinnyt sodan. Lisäksi hommaan on kulunut määrätön määrä työtunteja. Sääliksi käy takametsien Miina ja Manu, jotka vielä uskovat joulupukkiin ja IT-firmojen mainosmiehiin. Suomessa on peräkaapit täynnä wapourwarea ja futurewarea.
Kokemukset lankapuhelimien ajoilta opettivat minut vaatimaan paperilla kaiken, mitä puhelinfirmoissa luvataan. Myöskin tavaroiden palautuksista pitää aina vaatia kuitti. Näyttää pätevän edelleen.
Laskujen virheistä (joita oli kuukausittain) soitin aina ilmaiseen vikailmoitukseen. Sanoivat, että tuohon numeroon sai soittaa ainoastaan, mikäli vika oli heidän järjestelmissään ja löivät luurin kiinni. Kun soitin samaan numeroon kuudetta kertaa parin minuutin sisällä, he yleensä kytkivät laskutukseen.
Periaatteessa en suostunut maksamaan puhelinmaksua siitä, että sain kuunnella heidän jonotuspimputustaan. En myöskään suostunut tulemaan omalla kustannuksellani näyttämään heidän lähettämäänsä virhellistä laskua, vaan käskin tulemaan meille katsomaan sitä tai maksamaan taksin.
Toivottavasti hommat lähtevät pelaamaan tällä kertaa ilman isompia riitoja, vaikka alku ei ollutkaan lupaava.
Käsiteltävään asiaan liittynyttä luvattua yhteydenottoa puhelimitse odotan edelleen.
Yritin aikani löytää Soneran sivuilta vastauksia epäselviin kohtiin. Lopulta päädyin olettamaan, että nämä asiat selviävät, kunhan saan liittymän mukana 'oma-sonera'-käyttäjätunnukset. Eivät selvinneet.
Ei myöskään näemmä ole mahdollisuutta selvittää asioita sähköpostitse, vaikka sähköposti on jo pari vuosikymmentä vanha keksintö.
Liittymän tilauksessa tarjottiin suurena etuna ilmaista asennusta. Määrättiin vielä olemaan kotona asentajaa odottamassa koko aamupäivä. Pitäisiköhän tässä lähettää Soneralle lasku menetetystä työajasta ? Asentajaa ei näkynyt eikä kuulunut, eikä puhelinsoittoa tai tekstari, jolla olisi kerrottu linjan olevan kunnossa.
Tulleissa papereissa mainittua ilmoitusta liittymän toimintaan saattamisesta minä odotan vieläkin. Jos olisin jäänyt odottamaan, olisiko lasku lähtenyt kelaamaan vasta sitten, kun tuo ilmoitus olisi lopulta tullut ?
Mitä kautta lasku muuten mahtaa tulla ? Kukaan ei ole vielä kysynyt, sopisiko, että hoitaisin sen eLaskuna. Ei muistaakseni myöskään ole kysytty, mihin ilmoitus saapuvasta laskusta kuuluu lähettää.
Liittymän käyttöönottoon liittyviä ohjeita ei suinkaan ollut painettu sille plarille, joka postilaatikosta kolahti, vaan linkki jonnekin werkkosivulle. Millä ihmeellä kuvitellaan noita ohjeita luettavan, kun verkkoa ollaan vasta pistämässä pystyyn ?!
Ohjeet olisivat mahtuneet vaikka paperin nurjalle puolelle:
VPI=0
VCI=33
BRIDGED (Routing)
RFC2684/RFC1483 (ENET ENCAP)
Lähtevän postin palvelin Sonera ADSL=mail.inet.fi
Siinä tarvittavat parametrit, kokonaista viisi (5) riviä. Loppu on nörtteilyä tai löytyy mopon käsikirjasta.
Tosin nuo ohjeet käännetään oikeaan asentoon, eli pistetään nuo suluissa olevat arvot paikoilleen heti, kun werkko on pystyssä ja testattu. Modemi siis pistetään reitittäväksi. Sitten vielä NAT pystyyn, jotta saadaan edes jonkinlainen tietoturva kotiverkkoon ja kotiserverit toimimaan.
Seuraava metsästyksen aihe onkin sähköpostiasetuksissa. Onneksi käytössä on muuta kautta kunnossa olevat sähköpostilaatikot, jotta näistä Soneran tarjoamista ei tarvitse välittää. Ehkä oikeat asetukset tulevat siten joskus vastaan jollain keskustelupalstalla.
En olisi Soneran liittymää muutenkaan halunnnut, mutta tällä paikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja. Se määrää, jonka lankoja käytät.
poo kirjoitti: Olen päätellyt, että Soneraan ollaan yleisesti ottaen niin kertakaikkisen tympiintyneitä, ettei firmalla voi olla mitään järkevää yhteydenottoväylää (sehän täyttyisi valituksista tällä touhulla!).
(En pidä puhelimessa puhumisesta, olen kiireinen ja kyrpiintynyt, joten mieluiten hoitaisin asiat netin kautta.) ("Hei, ajattelin vain ilmoittaa, että en aio maksaa yhtäkään laskua ennen kuin internet-yhteyteni on jälleen toiminnassa. Lisäksi odotan jonkinlaista hyvitystä näistä kuukausista, jolloin olette kyllä muistaneet lähettää laskun, mutta ette ole muistaneet tarjota sitä palvelua, josta maksan ylihinnoiteltua hintaa. Yst. terveisin Se Jase")
Valitettavasti en voi vielä edes vaihtaa laajakaistani tarjoajaa, koska sopimuskautta on jäljellä kuukausitolkulla. Vaihtoon se kyllä menee, nimittäin miksi maksaisin lähes 40€/kk netistä, joka ei toimi?
Heh, Kuinka tämä kuulostaakaan tutulta. Saman rumban olen käynyt muutamia kertoja itsekin läpi erilaisten IT-palvelufirmojen kanssa. Yleensä olen voittanut taistelun, mutta hävinnyt sodan. Lisäksi hommaan on kulunut määrätön määrä työtunteja. Sääliksi käy takametsien Miina ja Manu, jotka vielä uskovat joulupukkiin ja IT-firmojen mainosmiehiin. Suomessa on peräkaapit täynnä wapourwarea ja futurewarea.
Kokemukset lankapuhelimien ajoilta opettivat minut vaatimaan paperilla kaiken, mitä puhelinfirmoissa luvataan. Myöskin tavaroiden palautuksista pitää aina vaatia kuitti. Näyttää pätevän edelleen.
Laskujen virheistä (joita oli kuukausittain) soitin aina ilmaiseen vikailmoitukseen. Sanoivat, että tuohon numeroon sai soittaa ainoastaan, mikäli vika oli heidän järjestelmissään ja löivät luurin kiinni. Kun soitin samaan numeroon kuudetta kertaa parin minuutin sisällä, he yleensä kytkivät laskutukseen.
Periaatteessa en suostunut maksamaan puhelinmaksua siitä, että sain kuunnella heidän jonotuspimputustaan. En myöskään suostunut tulemaan omalla kustannuksellani näyttämään heidän lähettämäänsä virhellistä laskua, vaan käskin tulemaan meille katsomaan sitä tai maksamaan taksin.
Toivottavasti hommat lähtevät pelaamaan tällä kertaa ilman isompia riitoja, vaikka alku ei ollutkaan lupaava.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.