Skip to main content

Maksukanavat ongelma.

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 6 katselukertaa

Hei,

Meillä on ollut erikoinen ongelma maksukanavien kanssa.
Maksukanavat loppuivat näkymästä (ilmoitti salattu signaali) n. kuukausi sitten (urhotv, mtv3max ja HD-kanavat) olivat tätä ennen näkyneet moitteettomasti samoilla laitteilla, eikä mitään oltu vaihdettu.
Vikailmoituksen jälkeen meille tuli asentaja tarkistamaan, ettei antenniverkossa ole häiriöitä. Asentaja totesi että kanavien pitäisi näkyä, mitään häiriöitä ei löytynyt mikä olisi selittänyt ongelmaa.
Seuraavaksi alettiin tietenkin tutkia laitteitani mihin olin liittänyt kortin.
Käytössäni on Samsung BD-E8500N digiboxi mihin olin liittänyt conaxin ci plus hd kortinlukijan ja linkittänyt kortin ko. sovittimeen.
Asentaja huomasi, että jostain syystä kanavat eivät näkyneet minun kortilla, mutta kanavat näkyivät hänen mukanaan tuomalla kortilla.
Joten tultiin siihen johtopäätökseen, että kortissa oli jotain vikaa ja tilasimme minulle uuden kortin, vaihdoin varmuuden vuoksi vielä uuden conaxin kortinlukijan (conax CI plus Cable hd)
Sain uuden kortin ja linkitin sen conaxin kortinlukijaan ja kanavat alkoivat näkyä hetken päästä, luulin ongelman ratkenneen.
Mutta muutaman käyttöpäivän jälkeen kanavat alkoivat jälleen mennä salatuiksi, mutta alkaoivat näkyä uudelleen n. 1h jälkeen. Näitä katkoksia on nyt tullut kerran vuorokaudessa tasaisesti. Löytyisikö mitään hyviä ideoita muutakin kuin tehdasasetuksen palauttamisia ja kortin uudelleen valtuuttamista. Tuota jälkimmäistä tehtiin monta kertaa ennen kuin sain uuden kortin.
Jotenkin tuntuu, että kortilta häviää tilaustiedot ja se uudelleen haku kestää sen n.1h ?
Kun kanavat menivät salatuiksi, katsoin boxin asetuksista kohdasta CI-valikko tilausten tiedot, niin se oli täysin tyhjä, mutta kun kanavat alkoivat taas näkyä tuli sinne tilaustiedot takaisin.
Tuon katkoksen aikana maksukanavat eivät näy millään muullakaan boxilla talossa. Kokeiltu kolmea eri boxia katkoksen aikana.

1 kommentti

  • April 2, 2013
Hei Kantosiipi,

Kuulostaa kieltämättä melko erikoiselta ongelmalta. Vieläkö ongelmat ovat jatkuneet vai onko ongelmaan löytynyt jonkinlainen ratkaisu.

Jos ongelma on edelleen ajankohtainen niin voisi olla hyvä jättää asiasta uutta vikailmoitusta niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.