Skip to main content

Maksukehoitusmaksu

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei,

Tarkastelin tässä sonera laajakaistalaskuani ja ihmettelin ylimääräistä 5 euroa laskussani. Kun tarkistin sen se oli maksukehoitusmaksu tammikuun laskusta, joka oli mennyt suoraveloituksena tililtäni 17.1.13, laskun eräpäivä oli 15.1.13. En osaa sana miksi maksu ei ole mennyt eräpäivänä tililtäni, selvittelen sitä pankkini kanssa sillä tilillä oli katetta 15.1.

Mutta maksukehoitusta en ole ihan varmasti saanut ja tuntuu kummalliselta että minua veloitetaan sellaisesta joka ei ole tapahtunut. Summa ei ole suuri mutta kyse on periaatteesta. Lisäksi tuntuu kummalliselta että noinkin lyhyt viive laukaisee maksukehoituksen; miksi näin on?

Kiitos etukäteen vastauksesta ja asian selvittämisestä.

Ystävällisin terveisin,

VLR

2 kommenttia

  • April 30, 2013
Hei vlr !

Maksukehotus on tullut laskusta, jossa on kuukausimaksut joulukuulta 2012, eräpäivä ollut 15.2.2013 ja kehotus on lähetetty 1.3.2013. Tästä laskusta ei ole suoritusta meille tullut.

Lasku on sinulle toimitettu Suoraveloituksena, mutta ilmeisesti sinun valtuutus pankkiin on puuttunut. Tämän asian saat parhaiten selvitettyä oman pankkisi kautta.

  • May 17, 2013
Hei,

Olen juuri tullut Suomeen lomalle ja löysin Soneran maksukehoituksen sekä perintätoimiston laskun kotiosoitteestani Suomessa joka ei ole ollut laskutusosoitteeni melkein 7 vuoteen ja saamassani sähköpostilaskussanikin on osoitteeni Englantiin. Lisäksi alkuperäinen lasku on ollut maksussa E-laskuna ja hyväksytty maksuun 11.2.

Virheeni on ollut etten ole tarkistanut että maksu on mennyt, mutta koen että Sonera on tehnyt virheen kun on laittanut maksukehoitukset Suomen osoitteeseeni joka ei ole laskutusosoite. Lisäksi minulla on käytössä sähköpostilasku joten ihmettelen miksi maksukehoitus ei myös ole tullut minulle sähköpostiin. Olen nyt maksanut perintätoimiston laskun koska en halua laskuhäiriömerkintää mutta voitte kuvitella että olen ymmärrettävästi erittäin vihainen että laskutus on hoidettu näin Soneran osalta. Olen ollut Soneran asiakas erittäin kauan eikä laskuni ole koskaan jääneet maksamatta. Lisäksi internet yhteyteni ei toimi nyt joka on raivostuttavaa varsinkin kun minulla on tärkeitä asioita hoidettavana netin kautta.

Toivon että jonkinlainen selitys löytyy sille että lasku ei ole tullut laskutusosoitteeni ja miksi E-lasku ei vahvistuksesta huolimatta ole mennyt tililtäni. Pankkini ei osannut asiaa selvittää.