Skip to main content
Meille tuli maksukehotus maksetusta laskusta - miten toimimme laskun kanssa? Maksukehotuksesta päätellen tämä on jo toinen muistutus, koska eräpäivä on heti. Pystymmekö varmistamaan Soneralta, että lasku näkyy varmasti maksettuna teilläkin?
Maksukehoitus lähetetään kun laskun eräpäivästä on kulunut hieman reilut kaksi viikkoa. Jos lasku on maksettu maksukehoituksen muodostumisen jälkeen, mutta ennen maksukehoituksen saapumista, voi asia olla jo kunnossa. Jos taas lasku on maksettu ennen maksukehoituksen muodostumista, voi olla että maksettu summa ei ole kohdistunut oikealle laskulle. Näin käy esimerkiksi jos maksaessa käytetään väärää viitenumeroa.


Liittymän laskut löytyvät Omilta sivuilta seuraavalla tavalla:

- Kirjaudu liittymän pääkäyttäjätunnuksella Omille sivuille osoitteessa http://www.sonera.fi
- Valitse Saldo ja laskut alta linkki Laajakaistan verkkolaskuarkisto ja kirjoita henkilötunnuksesi loppuosa.
- Valitse avautuvan ikkunan yläreunan valikosta Maksaminen ja saat esille viimeisimmän laskun. Maksamista verkkopankissa helpottava virtuaaliviivakoodi näkyy maksamattomassa laskussa.

- Valinta Koko lasku näyttää laskun paperinlaskun kaltaisena.
- Vanhoja laskuja löytyy otsikon/linkin Laskumappi alta.

Jos maksukehoituksen aiheuttanut lasku näkyy Omilla sivuilla maksamattomana ja lasku on kuitenkin maksettu, kannattaa asia selvittää asiakaspalvelun kautta. Voit soittaa asikaspalveluun tai lähettää palvelupyynnön Omien sivujen kautta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa