Skip to main content
Yritin tehdä vikailmoituksen puhelimitse erittäin takkuisen tuntuisen vastaajan kanssa.
Tässä kesti muutama minuutti, sain vihdoin vikailmoituksen tehtyä. Odotin muutaman tunnin kunnes tuli vastaus tekstiviestissä että vikaa ei löydetty.

Eli nopeuteni Sonera Extra 10/2 liittymässä on vain yhden megan upstream testien mukaan, vaikka pitäisi olla 2 megaa.

Olen yrittänyt kylmä hiki otsalla löytää paikkaa mihin tästä voisi ilmoittaa mutta tuloksetta. Jos täältäkään ei apua saa niin seuraavaksi on pakko ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Tietysti voi olla että jotain on jäänyt huomaamatta itseltäni, mutta toivoisin selkeätä vastausta. Kiitos.

Ps. Minulla ei ole salasanaa tallessa että voisin kirjautua sivuille sisään, enkä halua kahdeksaa euroa maksaa että sen saisin.
Onko Laajakaista Extra 10/2M - liittymäsi kaapeli-TV verkon kautta (kaapelimodeemi) vai onko kyseessä kuitukohde jossa talon sisäverkko ADSL-tekniikalla (ADSL-modeemi)?

Jos olet lisännyt Omille sivuille matkapuhelinnumerosi, voit tilata uuden salasanan veloituksetta täältä. Ellei uuden salasanan tilaaminen sivun kautta onnistu, on ainoa vaihtoehto pyytää uusi salasana Asiakaspalvelusta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
ADSL-modeemi on käytössä täällä.
Tosiaan tuota antamaasi linkkiä kokeilin aikaisemmin ja se valittaa tuosta että matkapuhelinnumeroa ei ole kytketty tunnukseen. Hassua sinänsä sillä laskut mulla tulee kännykkään sekä sähköpostiosoitteeseen. Kummalakaan en saa uutta salasanaa tilattua antamastasi linkistä. Joten väittäisin että teidän päässä on nyt jokin vialla, enkä sen takia haluaisi tuota kahdeksaa euroa maksaa.
Sinun kannattaa tarkistaa ensimmäisenä, että ADSL-modeemisi tukee ADSL 2+ Annex M -ominaisuutta ja että tämä Annex M -asetus on modeemin asetuksissa käytössä tällä hetkellä.

Modeemin ADSL 2+ Annex M -tuki mahdollistaa liittymätyypissäsi upstream-kaistan 2 Mbit/s -maksiminopeuden. Jos modeemi ei käytä tätä asetusta vaan esimerkiksi Annex A -asetusta, upstream-kaistan nopeus rajoittuu maksimissaan vain 1 Mbit/s -nopeuteen. Löydät lisätietoja asiaan liittyen ADSL -modeemin asetukset -sivultamme.

Liittymän uusi salasana on mahdollista tilata suoraan sivumme kautta vain jos Omille Sivuille on aiemmin tallennettu haluttu puhelinnumero (Omille Sivuille kirjautumisen jälkeen valitaan Tallenna matkapuhelinnumero). Sähköpostilaskun tekstiviesti-ilmoituksessa käytettävä numero ei liity suoraan tähän Omien Sivuille tallennettavaan yhteystietoon.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitoksia tästä!
Tuo Annex M:n kytkentä päälle auttoi tilanteeseen.

Hyvä Sonera!

Vastaa