10M liittymä, kuitekukaapelilla, toimi huhtikuussa viestintävirston testin mukaan lähes 10M nopeudella sisään sen jälkeen kun päivitin uuteen ZyXelin modeemiin Soneran myymälästä. Nyt yhteys on selvästi hidastumaan päin ja Soneran oma testi näyttää 2.8M sisään ja 0.8M ulos. Rauta on sama kuin huhtikuussa. Mistä on kyse?
Sivu 1 / 1
Lisäsin asiakasnumeron profiiliini. Yhteyteni on siis 10M/2M.
Onko tähän kysymykseeni tulossa vastausta?
Ettei vain ole niin, että Sonera ruuvaa tarkoituksella nopeuksia kolmasosaan nimellisnopeudesta saadakseen porukkaa ostamaan lisää nopeutta? Joka tapauksessa Heli Koskela kirjoitti minulle tammikuussa liittymää käyttöönottaessani näin:
"Huomioithan, että Sonera Laajakaista Extra -liittymän nopeus on palvelukuvauksen mukaisesti enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään puolet tästä nopeudesta."
Ettei vain ole niin, että Sonera ruuvaa tarkoituksella nopeuksia kolmasosaan nimellisnopeudesta saadakseen porukkaa ostamaan lisää nopeutta? Joka tapauksessa Heli Koskela kirjoitti minulle tammikuussa liittymää käyttöönottaessani näin:
"Huomioithan, että Sonera Laajakaista Extra -liittymän nopeus on palvelukuvauksen mukaisesti enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään puolet tästä nopeudesta."
Laajakaistaliittymäsi nopeusluokka on 10/2 Mbit/s. Liittymääsi ei ole verkon puolelta tehty muutoksia.
Liittymässä on tällä hetkellä modeemi verkossa ja modeemin muodostaman ADSL-yhteyden kaistanleveys mahdollistaa täydet 10/2 Mbit/s nopeudet. Talon sisällä käytössä oleva ADSL-yhteys näyttää hyvältä.
Ovatko yhteyden nopeudet nyt paremmat?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Liittymässä on tällä hetkellä modeemi verkossa ja modeemin muodostaman ADSL-yhteyden kaistanleveys mahdollistaa täydet 10/2 Mbit/s nopeudet. Talon sisällä käytössä oleva ADSL-yhteys näyttää hyvältä.
Ovatko yhteyden nopeudet nyt paremmat?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyllä vaan, nyt on toiminut taas normaalisti.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.