Skip to main content

Miksei asiakaspalvelusoitot laskuteta puhelinpaketista?

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei,

Minulla on 200 minuutin puhelin paketti, josta käytän yleensä vain vaivaiset 50 minuuttia. Pakettini on siksi tuo, että toisaalta tarvitsen 2 Mbit/s datapaketin. Minulla olisi siis reilusti varaa käyttää puhelinpakettiani Soneran asiakaspalveluun soittaessani, mutta nepäs laskutetaankin erikseen paljon kalliimmasta palvelupuhelinmaksusta! Miksi? Eikö nyt Soneran liittymällä pitäisi pystyä hoitamaan Soneran asiakaspalvelu?

3 kommenttia

  • June 18, 2013
Heips Keckman,

Tämä on ihan hyvä huomio, aiemminkin on asiasta meiltä kyselty. Asiakaspalveluihin soitto nykyään harvoin on missään täysin maksutonta. Meillä on onneksi aika kattava valikoima itsepalveluvaihtoehtoja ja muita yhteydenottokanavia, kannattaa tutustua niihin täältä.

  • June 18, 2013
No ei sen tarvitsisi ilmaista olla, en sitä tarkoittanutkaan. Kysyin että, miksei sitä veloteta tavallisesta puhepaketista?

  • June 24, 2013
Kiitos tarkennuksesta, Keckman. Uskoisin, että suurina syy on siinä, että puhepakettiin kuuluvat vain normaalihintaiset kotimaan puhelut (Sopivassa toki myös soitot Pohjoismaissa Islanti poislukien). Palvelunumerot eivät pakettiin kuulu, sillä ne eivät ole normaalihintaisia ja ne menevät aina omalle "puhelulajilleen". Näin tapahtuu myös meidän asiakaspalvelunumeroon soitettaessa, vaikka veloitus siitä onkin vain tuo normaali matkapuhelinmaksu. Palvelunumeroista ei valitettavasti voi määrittää vain osaa pakettiin kuuluvaksi.