Skip to main content
Lopettakaa se soittelu, tiedän että toi on Soneran numero. Laitoin kaikki estot kun otin tän liittymän, laitoin myös estoihin Soneran yhteydenotot.

Vai haluatteko et lopetan koko liittymän häh?
Hei ToniKumpula!

Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka tämän asian kanssa painii. Ja tämä puhelin numero (0800-133133) on tosiaankin Soneran "markkinointi osaston" numero. Helpointa olisi vastata ja sanoa ei kiitos. Tämän jälkeen saat taas useamman kuukauden rauhaa. Mikäli et vastaa, markkinointi osaston työntekijä soittaa sinulle mielellään vaikka vuoden. Palkka juoksee ja se on hänen normaalia työtään.

Sen lisäksi, suosittelen, että tänne foorumin käyttäjätunnuksesi tietoihin lisäät asiakasnumerosi. Soneran työntekijät voivat tarkistaa sen perusteella, että kaikenlaiset markkinointi kiellot ovat kohdallasi voimassa. Muista kuitenkin kieltää kaikki kirjekyyhkyistä ja savumerkeistä telepatiaan asti. Jos puhut kieltäväsi vain soitot alat saamaan s-postia ja kirjeitä.

Muista kuitenkin, että Soneran markkinoija ei luultavasti ole tietoinen sinun kohdallasi voimassa olevasta markkinointikiellosta. Ei siis ole hänen syytään, vaan Soneran kokonaisuudessaan.


Vielä yksi asia:
Jos olet ottanut Soneralta "alennus" tai "tarjous" liittymän tai paketin, usein tämän paketin pienellä printatussa osiossa joudut sitoutumaan vastaanottamaan tätä mainos pas***. Eli voit "tietämättäsi" olla lupautunut tämän vastaanottamiseen.

Malttia kuitenkin, kaikki tässä yritetään vain leipäämme tienata, vaikka ymmärrän hyvin ärtymyksesi.
Hei ToniKumpula!

Asia olikin hoidettu eilen hieman viestin lähettämisesi jälkeen. Tämä siis kunnossa.


Nasse93 kirjoitti:
Jos olet ottanut Soneralta "alennus" tai "tarjous" liittymän tai paketin, usein tämän paketin pienellä printatussa osiossa joudut sitoutumaan vastaanottamaan tätä mainos pas***. Eli voit "tietämättäsi" olla lupautunut tämän vastaanottamiseen.


Soneran tarjousehdoissa lukee (esimerkki laajakaistatilauksesta):

Tarjouksen saaminen edellyttää 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen tekemistä Sonera Kodin Netti -liittymään ja lupaa sähköiseen markkinointiin.

Eli laajakaistan tilaamalla asiakas ei anna lupaa myyntipuheluihin, kyse on sähköisestä markkinointiluvasta. Markkinoinnin voi halutessaan kieltää ilmoittamalla siitä meille.
Täytyy hieman vielä tarkennella.

En halua olla vastarannan kiiski, mutta ei se pelkkä ilmoitus Soneralle, ettei halua markkinointia, tule sitä välttämättä suoraan lopettamaan. Esimerkkejä on tämäkin foorumi täynnä, että kaikista markkinointikielloista huolimatta, ei ole ihan helppoa tämän lopetus.

Eli laajakaistan tilaamalla asiakas ei anna lupaa myyntipuheluihin...
muttei sitä myöskään kiellä. Vahvasti epäilen (vaikka Sonera tämän kiistää), että saattaa "vahingossa" lipsahtaa numero myös markkinointipuolen listaan.

Tämä saattaa olla poikkeuskin tai huono tuuri, tai ihan mitä tahansa. Tässä vaan poittina se, ettei tieto välttämättä kaikista kielloista kulje eteenpäin. (http://iltalehti.fi/uutiset/2014070718469972_uu.shtml)
Nämä markkinointikiellot ja -luvat ovat tosiaan ongelma Soneralle, ja foorumi on täynnä esimerkkejä, kuten Nasse93 jo mainitsikin. Toivotaan, että asia sinun kohdallasi ratkeaa helpommin kun omalla kohdallani.

Marjaana kirjoitti:
Tarjouksen saaminen edellyttää 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen tekemistä Sonera Kodin Netti -liittymään ja lupaa sähköiseen markkinointiin.


Tässä on tosiaan se erikoisuus, että määräaikaisen sopimuksen saamiseksi lupa sähköiseen markkinointiin pitää antaa, mutta sen voi halutessaan perua milloin tahansa.
Nasse93 kirjoitti:
Muista kuitenkin, että Soneran markkinoija ei luultavasti ole tietoinen sinun kohdallasi voimassa olevasta markkinointikiellosta. Ei siis ole hänen syytään, vaan Soneran kokonaisuudessaan.

...

Malttia kuitenkin, kaikki tässä yritetään vain leipäämme tienata, vaikka ymmärrän hyvin ärtymyksesi.


Näinhän se tosiaan on. Eivät markkinointia suorittavat henkilöt pahuuttaan soittele asiakkaille, jotka ovat kieltäneet markkinoinnin. Ei ole heidän syynsä, mikäli heidän käyttämänsä ohjelmistot ja työprosessit eivät huomioi näitä asioita. Yhtä voimattomia he ovat tekemään asialle siltä istumalta mitään - samoin kun tällä palstalla toimivat Soneran asiakaspalvelijat.

Vastaa