Olen tyytymätön laajalkaista-asiakas Tampereella. Olen vaihtanut Tampereen puhelimen ja Elisan kautta Soneralle hintasyistä. Kummallakaan edellisellä operaattorilla ei ollut mitään häiriöitä yhteydessä useiden vuosien aikana. Nyt Soneralla yhteys on kuukauden sisällä toista kertaa poikki. Edellisellä kerralla vika korjattiin - kunhan olin ensin tunnin rämpännyt vehkeitä ja tehnyt sitten vikailmoituksen - 2 päivän sisään. Mitään tietoa en saanut siitä, miten tämä menettämäni aika korvataan laskutuksessa.
Nyt toisella kerralla sain infon sms-viestillä, että kyse on laajemmasta alueellisesta viasta, aluetta ei tosin määritelty. Eikä aikaa korjaukselle. Nyt yhteys on ollut jo poikki yli luvatun 2 vrk, tämä lähtee kännykän kautta...
Kysymyksiä: Miksi tämä alueellinen vika ei ole häiriötiedotteessa? Miksi asiakkaalle ei ilmoiteta korjausvarmenne viestissä, että seuraavassa laskussa hyvitetään päivät, jotka yhteys on ollut poikki?
Eihän sentään liene mahdollista että Sonera laskuttaisi palvelusta jota se ei ole toimittanut, eihän?
Heti kun jaksan jonottaa asiakaspalveluun sen tunnin, menee operaattori vaihtoon, sori vaan Sonera. Ja jatkossa en todellakaan enää vaihda Soneraan, oli hinta mikä tahansa. Hyvän maineen voi menettää vain kerran.
Sivu 1 / 1
Automaattisesti ei liittymän kuukausimaksussa hyvitetä yksittäisen liittymän tai alueellisen verkon katkoksesta. Asiakas voi halutessaan pytää hyvitysta Asiakaspalvelun kautta. Jokainen hyvityspyyntö käsitellään tapauskohtaisesti.
Kun alueellinen verkkovika on Verkonhallinnan tiedossa, pitäisi sen jälkeen myös Vikapalvelun numerossa 0206 90101 vastaavan vianrajausautomaatin tietää siitä ja kertoa tämä soittajalle liittymän tunnistuksen jälkeen. Ehkä tästä syystä ei ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa jokaista verkon vikaa sonera.fi - sivuston Häiriötiedotteet-osioon.
Käytössäsi on ilmeisesti Laajakaista Extra ja taloon tulee Soneran valokaapeli. Tämä liittymätyyppi on osoittautunut hyvin varmatoimiseksi, joten on sattunut huonoa tuuria että katkoksia on ollut. Yksittäistä liittymää tietämättä en tiedä mikä katkokset on aiheuttanut, mutta hyvin yleinen syy pidempiin katkoksiin suuremmissa asutuskeskuksissa on poikki kaivetut kaapelit eli kaivuri kaivaa kuidut poikki. Korjaus näissä tapauksissa tehdään niin pian kuin mahdollista, mutta kuidun korjaaminen vie aikansa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kun alueellinen verkkovika on Verkonhallinnan tiedossa, pitäisi sen jälkeen myös Vikapalvelun numerossa 0206 90101 vastaavan vianrajausautomaatin tietää siitä ja kertoa tämä soittajalle liittymän tunnistuksen jälkeen. Ehkä tästä syystä ei ole katsottu tarpeelliseksi ilmoittaa jokaista verkon vikaa sonera.fi - sivuston Häiriötiedotteet-osioon.
Käytössäsi on ilmeisesti Laajakaista Extra ja taloon tulee Soneran valokaapeli. Tämä liittymätyyppi on osoittautunut hyvin varmatoimiseksi, joten on sattunut huonoa tuuria että katkoksia on ollut. Yksittäistä liittymää tietämättä en tiedä mikä katkokset on aiheuttanut, mutta hyvin yleinen syy pidempiin katkoksiin suuremmissa asutuskeskuksissa on poikki kaivetut kaapelit eli kaivuri kaivaa kuidut poikki. Korjaus näissä tapauksissa tehdään niin pian kuin mahdollista, mutta kuidun korjaaminen vie aikansa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.