Ongelma ei ole järin suuri, mutta kiinnostaisi kuitenkin tietää, miksei yhteys lähde automaattisesti pelaan huoltokatkojen jälkeen. Kun yhteys on poikki DHCP-clientti vain huutelee IP-pyyntöä, mutta ei saa vastausta. Tämä on sattunut monta kertaa ja kaverilla sama ongelma. Käyttäjärjestelmänä on Linux ja kone on aina päällä. Yhteys lähtee yleensä heti toimimaan, kun verkkokortin käyttää pois päältä (linuxissa ifdown ethx, ifup ethx). Siltatilassa olevaa modeemia ei tarvitse käynnistää uudelleen.
Sivu 1 / 1
Mikä liittymä käytössäsi on? Huoltokatkoja laajakaistaliittymissä on kyllä suhteellisen harvoin, joten vaikka näin kävisikin, ei tuon pitäisi olla kovin suuri ongelma. Jos yhteys katkeaa usein maanantaiöisin, lienee ongelma nyt jossain muualla.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Käytössä on minulla ADSL 24 ja kaverilla kaapeli 100. Ihan samanlailla käyttäytyvät kumpikin ja tätä on tapahtunut useamman vuoden ajan. Liittymätyypitkin on vaihtuneet välillä, yleensä nopeampaan malliin. Aloin tässä nyt miettimään, josko pitäsi seuraavalla kerralla odottaa, että dhcp-lease menee vanhaksi ja katsoa lähteekö sen jälkeen itsestään toimiin. Laitoin tämän vain tänne nähdäkseni, onko muilla vastaavia kokemuksia.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.