Skip to main content

Miksi en saa palvelua?

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Minulla on Soneran laajakaista ja Koti-tv. Asiakassuhteeni Soneraan on ollut takkuinen alusta asti mutta nyt olen neuvoton ja pyydän vinkkejä, jos joku täällä osaisi kertoa, kuinka saisin palvelua.
Tilanne on seuraava:

Laajakaistani on toiminut kesästä lähtien pätkien. Sain teknisestä neuvonnasta neuvoja, joilla resetoida modeemia, buutata boksia jne. Koko syksyn ajan koetin edetä noilla neuvoilla. Tosin aika uskomatonta on, että digiboksia pitää buutata joka päivä ja modeemia kerta viikkoon, jotta se toimii. Joulukuussa yhteys alkoi katketa noin neljästi tunnissa ja oli välillä poikki jopa tuntien ajan.

Joulun alla lopulta soitin tekniseen tukeen. Sieltä tehtiin vikailmoitus ja luvattiin poistaa laskultani Koti-tv-palvelun kautta vuokrattu elokuva, jota en yhteysongelmien takia pystynyt katsomaan. Tekninen palvelu sujui hyvin ja korjaajan tilaama uusi modeemi tulikin pian. Tosin paketissa ei ollut luvattuja ohjeita sen asentamiseksi tai rikkinäisen palauttamiseksi. Mitähän niille tapahtui? Ystävien avulla sain netin toimimaan.

Nyt yhteys tuntuu toimivan, mutta koska olin kuukauden ilman toimivaa yhteyttä, katson, että minulla on oikeus hyvitykseen laskussa. Netistä ei löytynyt reklamaatiolomaketta tai mitään muutakaan lomaketta, jolla lähetettyyn viestiin luvattaisiin vastata. Netistä löytyy erilaisia ajanvaraus/soittopyyntöjärjestelmiä, joista jokainen ilmoitti, ettei vapaita aikoja ole saatavilla. Niinpä ainoa vaihtoehto on etanaposti tai soitto.

Soitin kolmena peräkkäisenä päivänä toistuvasti asiakaspalvelunumeroon. Kahtena päivänä puhelu katkesi jatkuvasti jonotusvaiheessa. Kolmantena päivänä, eilen pe 4.1., pääsin 1,5 TUNNIN (!!!) jonotuksen jälkeen läpi kuullakseni, että puhelu on ohjautunut väärälle taholle. Pyysin, ettei minua palautettaisi enää jonoon ja asiakaspalvelija otti ylös soittopyyntöni ja lupasi, että minulle palataan saman päivän aikana tai viimeistään tänään la 4.1.. Kukaan ei soittanut. Ja nettipankissa olevassa laskussa näkyy myös elokuvavuokraus, joka luvattiin jo aikaa sitten hyvittää.

Onko nyt tosiaan niin, että ainoa vaihtoehtoni on taas jonottaa tuntikausia ollakseni saamatta palvelua?! Tai kirjoittaa kirje? Mitä ihmettä?!

Voitteko edes kuvitella, kuinka paljon aikaa ja hermoja tämä asia on minulta vienyt? Neuvokaa, mitä tehdä!

1 kommentti

  • January 8, 2013
Hei JOJA,
Mikä tilanne on nyt, tulihan yhteydenotto? Katsoin tiedoistasi että hyvityksiä on tehty, ne ovat menossa seuraavaan laskutusajoon. Uusimmalle, 17.1 erääntyvälle laskulle ne eivät ehtineet mukaan mutta voimme kohdistaa hyvityksen tarvittaessa tälle lähteneelle laskulle jos haluat. Ilmoittele vaikkapa tässä viestiketjussa miten etenemme.