Hei!
Miksi etunimi.sukunimi@pp.inet.fi sähköpostini salasanan vaihto omaksi salasanaksi on estetty!?
Pakotatte käyttäymään Soneran keksimää salasanaa, miksi!?
Päiväkausia tällainen herja estää omien sivujen kautta vaihtamasta salasanaa:
"Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty."
Mitä käsitellään!??!
En ole pyytänyt mitään käsittelyä!
Jatkuvat sotkut ovat nyt jo liikaa!
Sivu 1 / 2
Hei mitenmodeemiauki,
Vieläkö sama ilmoitus näkyy? Voitko tarkistaa pääsetkö nyt vaihtamaan salasanaa?
Vieläkö sama ilmoitus näkyy? Voitko tarkistaa pääsetkö nyt vaihtamaan salasanaa?
Hei,
Kiitos vastauksestasi!
Testasin juuri, sama viesti edelleenkin!
Kiitos vastauksestasi!
Testasin juuri, sama viesti edelleenkin!
Hei, vieläkin em. herja, enkä saa salasanaa korjattua omaksi!
Voisitteko poistaa herjan, että salasanan saisi kuntoon!
Kiitos!
Voisitteko poistaa herjan, että salasanan saisi kuntoon!
Kiitos!
Edelleen sama ongelma:
"Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty."
Salasana pitäisi saada nyt ihan oikeasti vaihdettua omaan ja turvalliseen!
Kiitos!
"Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen tekeminen ei ole mahdollista tilauksen käsittelyn aikana. Saat vahvistuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on käsitelty."
Salasana pitäisi saada nyt ihan oikeasti vaihdettua omaan ja turvalliseen!
Kiitos!
Hei!
Tämä ongelma pitäisi nyt oikeasti saada korjattua!
Tietoturvariski, että salasanaa ei saa vaihdettua omaksi!
Kiitos!
Tämä ongelma pitäisi nyt oikeasti saada korjattua!
Tietoturvariski, että salasanaa ei saa vaihdettua omaksi!
Kiitos!
Moi! Täältä löytyi kesken oleva tilaus viime joulukuulta, joka aiheuttaa nyt ongelmia. Kyse on nähtävästi uudesta määräaikaisesta sopimuksesta, mutta onko tämä siis tarkoitus perua kokonaan?
Hei, ei missään tapauksessa sovittua nopeudennostoa saa perua!
Senhän pitäisi kai tulla juuri tänään voimaan!?
Mutta ongelma on se, etten saa omien sivuijeni kautta tuon herjan takia
muutettua etunimi.sukunimi -mielini salasanaa omaksi,
vaan olen nyt pakotettu käyttämään Soneran luomaa salasanaa.
Tahtoisin tietoturvallisen itse luomani ja vain minun tiedossani olevan salasanan.
Kiitos!
Senhän pitäisi kai tulla juuri tänään voimaan!?
Mutta ongelma on se, etten saa omien sivuijeni kautta tuon herjan takia
muutettua etunimi.sukunimi -mielini salasanaa omaksi,
vaan olen nyt pakotettu käyttämään Soneran luomaa salasanaa.
Tahtoisin tietoturvallisen itse luomani ja vain minun tiedossani olevan salasanan.
Kiitos!
Hei mitenmodeemiauki,
Voisitko kokeilla kirjautua sisään omille sivuille käyttämällä liittymäsi pääkäyttäjätunnusta ja kokeile vaihtaa salasanaasi vielä kerran. Kirjaudu sisään kohdasta: "Mitä haluat hallinnoida? --> Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita"
Valitse aluksi liittymäsi tiedot auki --> valitse oikeasta reunasta "Vaihda Salasana".
Muista noudattaa salasanan ehtoja:
Tietoturvan puolesta sinulle lähetetyn salasana on kyllä täysin turvallinen. Salasana on täysin automaation luoma joten sitä ei yksikään muu ihmisilmä ole nähnyt eikä sitä ole tallennettu mihinkään muistiin. Tottakai ymmärrän että sen muuttaminen haluamakseen täytyy onnistua ja onhan se siten helpompi myös muistaa.
Voisitko kokeilla kirjautua sisään omille sivuille käyttämällä liittymäsi pääkäyttäjätunnusta ja kokeile vaihtaa salasanaasi vielä kerran. Kirjaudu sisään kohdasta: "Mitä haluat hallinnoida? --> Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita"
Valitse aluksi liittymäsi tiedot auki --> valitse oikeasta reunasta "Vaihda Salasana".
Muista noudattaa salasanan ehtoja:
Valitse salasana, joka on 8-14 merkkiä pitkä ja sisältää vähintään 2 numeroa. Huomioithan, ettei salasanassa ei saa olla ääkkösiä (ä, ö, å).
Tietoturvan puolesta sinulle lähetetyn salasana on kyllä täysin turvallinen. Salasana on täysin automaation luoma joten sitä ei yksikään muu ihmisilmä ole nähnyt eikä sitä ole tallennettu mihinkään muistiin. Tottakai ymmärrän että sen muuttaminen haluamakseen täytyy onnistua ja onhan se siten helpompi myös muistaa.
Hei!
Kiitos vastauksestasi!
Valitettavasti en löydä sivuiltani tuollaista kohtaa mistään!
Voin vain yrittää "muokata" pääpostilaatikkoa kohdassa:
Sähköposti ja Kotisivut -> Muokkaa
mutta muokkauskohdassa ei ole lainkaan salasananvaihtokohtaa!
Tämä alkaa olla jo todella ahdistavaa!
Lisäksi en pääse tänne keskustelupalstalle sisään aiemmalla tunnuksellani!
Jouduin luomaan uuden kun satti alkoi herjaamaan, että olen yrittänyt kirjautua liian monta kertaa...
Kiitos vastauksestasi!
Valitettavasti en löydä sivuiltani tuollaista kohtaa mistään!
Voin vain yrittää "muokata" pääpostilaatikkoa kohdassa:
Sähköposti ja Kotisivut -> Muokkaa
mutta muokkauskohdassa ei ole lainkaan salasananvaihtokohtaa!
Tämä alkaa olla jo todella ahdistavaa!
Lisäksi en pääse tänne keskustelupalstalle sisään aiemmalla tunnuksellani!
Jouduin luomaan uuden kun satti alkoi herjaamaan, että olen yrittänyt kirjautua liian monta kertaa...
Hei mitenmodeemiauki3
Kun kirjaudut lisäpostilaatikon tunnuksella Omille sivuille, niin saat alla olevan tekstin näkyviin. Klikkaamalla Vaihda salasana, pääset muokkaamaan lisäpostilaatikon salasanaa.
"Olet kirjautunut Omille Sivuille liittymän lisäsähköpostin tunnuksilla. Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia. Jos olet liittymän omistaja voit hallinnoida liittymääsi ja sen palveluita luomalla Sonera Tunnukset
Luo Sonera Tunnukset täältä
Lue sähköpostiasi täältä
Vaihda salasana
Salasana matkapuhelimeesi"
Kun haluat muuttaa pääpostilaatikon salasanaa, niin kirjaudu niillä tunnuksilla omille sivuille. Klikkaa laajakaistaliittymäsi auki. Sinulle tulee automaattisesti näkyviin liittymätiedot.
Selaa sivua alaspäin, niin oikealla reunalla näkyy 2 avaimenkuvaa päällekkäin. Salasanan pääset vaihtamaan klikkaamalla "Vaihda salasana" tekstiä.
Kun kirjaudut lisäpostilaatikon tunnuksella Omille sivuille, niin saat alla olevan tekstin näkyviin. Klikkaamalla Vaihda salasana, pääset muokkaamaan lisäpostilaatikon salasanaa.
"Olet kirjautunut Omille Sivuille liittymän lisäsähköpostin tunnuksilla. Omat sivut eivät tällä hetkellä tue tätä asiakasprofiilia. Jos olet liittymän omistaja voit hallinnoida liittymääsi ja sen palveluita luomalla Sonera Tunnukset
Luo Sonera Tunnukset täältä
Lue sähköpostiasi täältä
Vaihda salasana
Salasana matkapuhelimeesi"
Kun haluat muuttaa pääpostilaatikon salasanaa, niin kirjaudu niillä tunnuksilla omille sivuille. Klikkaa laajakaistaliittymäsi auki. Sinulle tulee automaattisesti näkyviin liittymätiedot.
Selaa sivua alaspäin, niin oikealla reunalla näkyy 2 avaimenkuvaa päällekkäin. Salasanan pääset vaihtamaan klikkaamalla "Vaihda salasana" tekstiä.
Ohikulkijan kommentti
Soneran "omat sivut" on käyttäjälle kauhistus ja kaipaavat yksityiskohtaiset kädestäpitäen neuvot.
Sanotaan siis että
- mene sivulle https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
- älä valitse "Kaikkia palveluita / Kirjaudu" vaan "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita / Kirjaudu"
Tosi asiassa "Kaikkia palveluita / Kirjaudu" ja "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita / Kirjaudu" näyttävät toimivan samoin, ratkaisevaa on kirjoitatko asiakastunnuksen vai pääkäyttäjätunnuksen.
- käytä internetliittymäsi pääkäyttäjätunnusta, älä käytä asiakastunnustasi Soneran ja TeleFinlandin liittymiin ("Sonera Tunnus") äläkä lisäpostilaatikon tunnusta. Ei-soneralaisella ajattelulla kuten minulla voisi kuvitella, että lisäpostilaatikoita voisi hallinnoida lisäpostilaatikon tunnuksella kohdasta "Mitä haluat hallinnoida? /Laajakaistan lisäpostilaatikoita", mutta lisäpostilaatikon tunnuksella ei pääse Omille sivuille vaan kehotetaan luomaan "Sonera tunnus", Pääkäyttäjätunnuksella voi kirjautua ja siihen kytkeytyy pääpostilaatikon tiedot. Lisäpostilaatikoiden (siis toisen, kolmannen jne. sähköpostiosoitteen) tietoja ei juurikaan voi pääkäyttäjätunnuksella ylläpitää - salasanan vaihtoon kuitenkin jo pääsee edellisessä viestissä neuvotulla tavalla ilmoituksesta ettei lisäpostilaatikon tunnuksella pääse ylläpitoon (kiitos tiedosta, tuota mahdollisuutta olenkin kaivannut).
- näin pääsin omille sivuille ja olen suoraan internetliittymän tiedoissa kun minulla ei ole muita liittymiä. Liittymän ylläpidossa pääkäyttäjätunnuksella on valittavissa mm.
Tästä toivottavasti saa vaihdettua internetliittymän salasanan. Sähköpostin salasanaa ei ole mahdollista erikseen vaihtaa vaan liittymän salasana on myös pääpostilaatikkosi salasana.
On valittavissa myös osio "Sähköposti ja kotisivut". Pääpostilaatikolle on täällä pyydettävissä postin edelleenlähetys. Kotisivutietoja ei täällä ole käsiteltävissä. Eikä salasanoja.
Omille sivuille voi kirjautua myös asiakastunnuksella ("Sonera tunnuksella"), jolla periaatteessa on laajemmat ylläpito-oikeudet kuin pääkäyttäjätunnuksella. Mutta silläpä ei voi vaihtaa liittymän salasanaa.
Jos olet kytkenyt liittymäsi pääkäyttäjätunnuksen asiakastunnukseesi eli tehnyt ne samoiksi, kuten Sonera on ehdottanut, olet varmaan umpikujassa salasanan suhteen omien liittymien tietojen ylläpitosivuilla (Omilla sivuilla).
Käsittämätöntä ja älytöntäkö? No totisesti on.
Soneran "omat sivut" on käyttäjälle kauhistus ja kaipaavat yksityiskohtaiset kädestäpitäen neuvot.
Voisitko kokeilla kirjautua sisään omille sivuille käyttämällä liittymäsi pääkäyttäjätunnusta ja kokeile vaihtaa salasanaasi vielä kerran. Kirjaudu sisään kohdasta: "Mitä haluat hallinnoida? --> Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita"
Valitse aluksi liittymäsi tiedot auki --> valitse oikeasta reunasta "Vaihda Salasana".
Sanotaan siis että
- mene sivulle https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
- älä valitse "Kaikkia palveluita / Kirjaudu" vaan "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita / Kirjaudu"
Tosi asiassa "Kaikkia palveluita / Kirjaudu" ja "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita / Kirjaudu" näyttävät toimivan samoin, ratkaisevaa on kirjoitatko asiakastunnuksen vai pääkäyttäjätunnuksen.
- käytä internetliittymäsi pääkäyttäjätunnusta, älä käytä asiakastunnustasi Soneran ja TeleFinlandin liittymiin ("Sonera Tunnus") äläkä lisäpostilaatikon tunnusta. Ei-soneralaisella ajattelulla kuten minulla voisi kuvitella, että lisäpostilaatikoita voisi hallinnoida lisäpostilaatikon tunnuksella kohdasta "Mitä haluat hallinnoida? /Laajakaistan lisäpostilaatikoita", mutta lisäpostilaatikon tunnuksella ei pääse Omille sivuille vaan kehotetaan luomaan "Sonera tunnus", Pääkäyttäjätunnuksella voi kirjautua ja siihen kytkeytyy pääpostilaatikon tiedot. Lisäpostilaatikoiden (siis toisen, kolmannen jne. sähköpostiosoitteen) tietoja ei juurikaan voi pääkäyttäjätunnuksella ylläpitää - salasanan vaihtoon kuitenkin jo pääsee edellisessä viestissä neuvotulla tavalla ilmoituksesta ettei lisäpostilaatikon tunnuksella pääse ylläpitoon (kiitos tiedosta, tuota mahdollisuutta olenkin kaivannut).
- näin pääsin omille sivuille ja olen suoraan internetliittymän tiedoissa kun minulla ei ole muita liittymiä. Liittymän ylläpidossa pääkäyttäjätunnuksella on valittavissa mm.
- Vaihda salasana
- Salasana matkapuhelimeesi
Tästä toivottavasti saa vaihdettua internetliittymän salasanan. Sähköpostin salasanaa ei ole mahdollista erikseen vaihtaa vaan liittymän salasana on myös pääpostilaatikkosi salasana.
On valittavissa myös osio "Sähköposti ja kotisivut". Pääpostilaatikolle on täällä pyydettävissä postin edelleenlähetys. Kotisivutietoja ei täällä ole käsiteltävissä. Eikä salasanoja.
Omille sivuille voi kirjautua myös asiakastunnuksella ("Sonera tunnuksella"), jolla periaatteessa on laajemmat ylläpito-oikeudet kuin pääkäyttäjätunnuksella. Mutta silläpä ei voi vaihtaa liittymän salasanaa.
Jos olet kytkenyt liittymäsi pääkäyttäjätunnuksen asiakastunnukseesi eli tehnyt ne samoiksi, kuten Sonera on ehdottanut, olet varmaan umpikujassa salasanan suhteen omien liittymien tietojen ylläpitosivuilla (Omilla sivuilla).
Käsittämätöntä ja älytöntäkö? No totisesti on.
Hei!
Kiitos sekä Marko että Aina!
Nyt sain vihdoin vaihdettua salasanan!
Eipä tullut edes mieleen, että omille sivuille voisi kirjautuakin pääsähköpostilaatikon tiedoilla..
Olin kirjautunut sinne aina sillä Soneran antamalla nimestäni ja numerosta muovatulla tunnuksella.
Sillä sitten ei päässytkään juuri pääpostilaatikon salasanaa muokkaamaan.
Huh mikä kokemus!
Kunhan saan vielä oikean keskustelutunnukseni "mitenmodeemiauki" takaisin käyttööni
voin huokaista helpotuksesta. Jostain kumman syystä ao. tunnus lukkiutui, vaikka sitä ei ole suljettu.
En vain itse pääse sillä kirjautumaan sisälle, kun salasanani ei kelpaa, eikä sitä voi vaihtaakaan.
Täysi umpikuja.
Kiitos sekä Marko että Aina!
Nyt sain vihdoin vaihdettua salasanan!
Eipä tullut edes mieleen, että omille sivuille voisi kirjautuakin pääsähköpostilaatikon tiedoilla..
Olin kirjautunut sinne aina sillä Soneran antamalla nimestäni ja numerosta muovatulla tunnuksella.
Sillä sitten ei päässytkään juuri pääpostilaatikon salasanaa muokkaamaan.
Huh mikä kokemus!
Kunhan saan vielä oikean keskustelutunnukseni "mitenmodeemiauki" takaisin käyttööni
voin huokaista helpotuksesta. Jostain kumman syystä ao. tunnus lukkiutui, vaikka sitä ei ole suljettu.
En vain itse pääse sillä kirjautumaan sisälle, kun salasanani ei kelpaa, eikä sitä voi vaihtaakaan.
Täysi umpikuja.
Hei!
Iloni oli ennen aikaista! :(
Tuo vaihtoi vain käyttäjätunnukseni etunimi.sukunimi salasanan sonera.fi/omat tiedot sivulle,
EI pääsähköpostilaatikon salasanaa! :´(
Joku ystävällinen, kertokaa a-ö miten pääsähköpostin salasanan saa vaihdettua?!
Tuolla muutetulla etunimi.sukunimi -salasanalla ei pääsekään sisään webmailiin!
Iloni oli ennen aikaista! :(
Tuo vaihtoi vain käyttäjätunnukseni etunimi.sukunimi salasanan sonera.fi/omat tiedot sivulle,
EI pääsähköpostilaatikon salasanaa! :´(
Joku ystävällinen, kertokaa a-ö miten pääsähköpostin salasanan saa vaihdettua?!
Tuolla muutetulla etunimi.sukunimi -salasanalla ei pääsekään sisään webmailiin!
Mitä pelleilyä tämä on!?!??
Tilin käyttö on estetty!
??????????????????
Nyt en pääse sähköpostiini taas ollenkaan!!!!
MIKSI?
NYT KERTA KAIKKIAAN RIITTÄÄ TÄMÄ KIUSANTEKO!
Tilin käyttö on estetty!
??????????????????
Nyt en pääse sähköpostiini taas ollenkaan!!!!
MIKSI?
NYT KERTA KAIKKIAAN RIITTÄÄ TÄMÄ KIUSANTEKO!
Ilmoituksen "Tilin käyttö on estetty" syynä on tavallisimmin, että salasana on annettu väärin liian monta kertaa. Soneran kertoman mukaan lukitus purkautuu automaattisesti parin tunnin kuluttua. (Etsi keskusteluista "Tilin käyttö on estetty".)
Anteeksi jos sotkin selityksilläni.
Sonera kertokoon tarkemmin ja oikeammin mutta näin sen näen:
Yksityshenkilön asiakastunnuksen eli "Sonera tunnuksen" saa käyttöönsä pankkitunnuksiensa avulla.
Tunnuksen ja salasanan saa itse asettaa.
Asiakkuutensa alla voi olla erilaisia ja useita liittymiä, esimerkiksi matkapuhelinliittymiä, kaapeli-TV-liittymiä, kiinteitä laajakaistaliittymiä, liikkuvia nettiliittymiä, läppäreitä.
Jos pääset asiakastunnuksella liittymätietojesi ylläpitoon "Omille sivuille" niin siellä kohdassa "Asiakkuuteni" on valinta
Siellä "Omilla sivuilla" on myös palvelupyynnön lähettämiskohta, mutta näkyy nyt antavan laajakaistan osalta ilmoituksen
Esimerkiksi Asiakaspalvelu vastaa puhelimeen ma–pe 8–20, la 9–16.30 numerossa 0200 1 7000
Soittopyyntöjäkin voi taas varata osoitteesta http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#kysy-verkossa. Laajakaista asioissa ensimmäinen vapaa aika on nyt neljän päivän päästä.
"Omilla sivuilla" on myös viestintäkeskus, josta ainakaan minä en voi lähettää viestejä enkä ole siellä koskaan itselleni viestejä nähnyt.
Sähköpostiosoitteet tavallisimmin liittyvät kiinteään laajakaistaan (5 kpl). Ainakin kymmenen vuotta sitten perustetulla laajakaistaliittymällä meni niin että
- Sonera antoi liittymälle käyttäjätunnuksen (sukuetu-n) ja sille salasanan. jolla sain perustaa ns. pääpostilaatikon, joka käyttää liittymän käyttäjätunnusta ja salasanaa
- saan tilata lisäpostilaatikoita pyytämilleni @pp.inet.fi-osoitteille ja kukin niistä saa oman tunnuksen ja salasanan. Näitä kutsutaan lisäpostilaatikoiksi (siinäkin tapauksessa että eniten käytetty postlaatikko olisi näissä)
- kullekin sähköpostilaatikon tunnukselle minulla on lupa perustaa myös pieni personal.inet.fi-webbisivusto
Useimmiten näillä Soneran sivuilla on postilaatikon käyttäjätunnuksen paikalle kelvannut myös sähköpostiosoite. Myös sivulta https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ kohtaan "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita Kirjaudu" sähköpostiosoitteen antaminen vie paikkaan jossa salasanan vaihtoa tarjotaan (useimmiten - joskus heittää koodeja ruudulle tai omiltasivuilta uloskirjautumistilaan). Voimassa oleva salasana tarvitaan pääsemiseksi. Tai on pyydettävä asiakaspalvelua vaihtamaan salasana ja lähettämään liittymänhaltijan yhteystiedoilla (esim. tekstiviestinä kännykkään)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirjaudu omille sivuille
Anteeksi jos sotkin selityksilläni.
Sonera kertokoon tarkemmin ja oikeammin mutta näin sen näen:
Yksityshenkilön asiakastunnuksen eli "Sonera tunnuksen" saa käyttöönsä pankkitunnuksiensa avulla.
Tunnuksen ja salasanan saa itse asettaa.
Asiakkuutensa alla voi olla erilaisia ja useita liittymiä, esimerkiksi matkapuhelinliittymiä, kaapeli-TV-liittymiä, kiinteitä laajakaistaliittymiä, liikkuvia nettiliittymiä, läppäreitä.
Jos pääset asiakastunnuksella liittymätietojesi ylläpitoon "Omille sivuille" niin siellä kohdassa "Asiakkuuteni" on valinta
Tässä tarkoitetaan "Sonera tunnuksen" vaihtamista pankkitunnuksin. Jos kouluarvosanoissa 4 on hylätty, niin tuollainen ohje - mahdollisesti myös menettely jota en halua enkä uskaltaisikaan kokeilla - ansaitsee arvosanan 4-. Että jonkin liittymän kytkemisestä suoraan asiakastunnukseen minulla ei ole kokemusta.
Voit vaihtaa Omat Sivut –palvelun käyttäjätunnustasi ja salasanaasi sekä yhdistää käyttäjätunnuksesi alle muita nimissäsi olevia liittymiä.
Asiakkaana eli liittymäsopimuksen tekijänä voit yhdistää käyttäjätunnuksesi alle muiden käyttäjien, kuten perheenjäsentesi liittymiä. Tällöin kaikki nimissäsi olevat liittymät ovat nähtävissä ja muokattavissa, kun kirjaudut Omille Sivuille.
Yritysliittymän yhdistäminen käyttäjätunnuksesi alle on mahdollista vain, mikäli liittymäsopimus on tehty henkilötunnuksellasi.
Siellä "Omilla sivuilla" on myös palvelupyynnön lähettämiskohta, mutta näkyy nyt antavan laajakaistan osalta ilmoituksen
Laajakaistan palvelupyyntölomake on hetkellisesti pois käytöstä, pahoittelut mahdollisesta vaivasta. Avaamme lomakkeen myöhemmin uudelleen käyttöön, sitä ennen voit varata soittoajan asiakaspalveluun, jolloin olemme sinuun yhteydessä. Voit myös hyödyntää meidän sosiaalisen median kanavia tai soittaa asiakaspalveluumme. Nämä vaihtoehtoiset yhteydenottotavat löydät täältä http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#kysy-verkossa
Esimerkiksi Asiakaspalvelu vastaa puhelimeen ma–pe 8–20, la 9–16.30 numerossa 0200 1 7000
Soittopyyntöjäkin voi taas varata osoitteesta http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#kysy-verkossa. Laajakaista asioissa ensimmäinen vapaa aika on nyt neljän päivän päästä.
"Omilla sivuilla" on myös viestintäkeskus, josta ainakaan minä en voi lähettää viestejä enkä ole siellä koskaan itselleni viestejä nähnyt.
Sähköpostiosoitteet tavallisimmin liittyvät kiinteään laajakaistaan (5 kpl). Ainakin kymmenen vuotta sitten perustetulla laajakaistaliittymällä meni niin että
- Sonera antoi liittymälle käyttäjätunnuksen (sukuetu-n) ja sille salasanan. jolla sain perustaa ns. pääpostilaatikon, joka käyttää liittymän käyttäjätunnusta ja salasanaa
- saan tilata lisäpostilaatikoita pyytämilleni @pp.inet.fi-osoitteille ja kukin niistä saa oman tunnuksen ja salasanan. Näitä kutsutaan lisäpostilaatikoiksi (siinäkin tapauksessa että eniten käytetty postlaatikko olisi näissä)
- kullekin sähköpostilaatikon tunnukselle minulla on lupa perustaa myös pieni personal.inet.fi-webbisivusto
Useimmiten näillä Soneran sivuilla on postilaatikon käyttäjätunnuksen paikalle kelvannut myös sähköpostiosoite. Myös sivulta https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ kohtaan "Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoita Kirjaudu" sähköpostiosoitteen antaminen vie paikkaan jossa salasanan vaihtoa tarjotaan (useimmiten - joskus heittää koodeja ruudulle tai omiltasivuilta uloskirjautumistilaan). Voimassa oleva salasana tarvitaan pääsemiseksi. Tai on pyydettävä asiakaspalvelua vaihtamaan salasana ja lähettämään liittymänhaltijan yhteystiedoilla (esim. tekstiviestinä kännykkään)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirjaudu omille sivuille
- Yksityishenkilön asiakastunnuksella eli Sonera tunnuksella ja sen salasanalla
Sähköpostisalasanoja ei pääse muuttamaan - Liittymän ja pääpostilaatikon tunnuksella tai pääpostilaatikon sähköpostiosoitteella ja sen salasanalla
Liittymän ja pääpostiosoitteen salasanan vaihto löytyy Omilla sivuilla liittymän pääsivulta (alhaalta, ikkunaa on ehkä vieritettävä) - Lisäpostilaation tunnuksella ja salasanalla
Tarjoitaan linkki salasanan vaihtoon
Laajakaistan palvelupyyntölomakkeen (käsittää myös sähköpostiasiat) poiskäytöstäolohetki jatkuu.
Ei saa huijata niin että siitä jää kiinni.
PS. 7.4.2014 23:45 Hetki jatkuu
PS2. 10.4.2014 1:10 Hetki jatkuu
PS3. 15.4.2014 17:11 Hetki sen kuin jatkuu: "Laajakaistan palvelupyyntölomake on hetkellisesti pois käytöstä"
Ei saa huijata niin että siitä jää kiinni.
PS. 7.4.2014 23:45 Hetki jatkuu
PS2. 10.4.2014 1:10 Hetki jatkuu
PS3. 15.4.2014 17:11 Hetki sen kuin jatkuu: "Laajakaistan palvelupyyntölomake on hetkellisesti pois käytöstä"
Muistutetaanpa vielä, että kun jonkin sähköpostiosoitteen salasana on muutettu, on vielä ryhdyttävä käyttämään muutettua salasanaa. Ennen muuta tämä tarkoittaa että jos salasana on ollut talletettuna nettiselaimelle, sähköpostiohjelmalle, jollekin salasanojen hallinnassapito-ohjelmalle, ftp-ohjelmalle, niin itse on hoidettava muuttunut salasana eri talletuspaikkoihin, kun muutos on Soneralle tehty. Sen lisäksi että salasanaa esim webbimaillin kysyttäessä on kirjoitettava voimassa oleva salasana.
Vanhojen tai väärinkirjoitettujen uusien salasanojen antaminen johtaa "Tilin käyttö on estetty" tilanteisiin.
Vanhojen tai väärinkirjoitettujen uusien salasanojen antaminen johtaa "Tilin käyttö on estetty" tilanteisiin.
Yritän kirjautua webmail.inet.fi eri selaimilla
ja aina sama tulos!
"VirheKirjautumistiedot ovat virheelliset.
Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen. "
Kuitenkin kirjoitan itse merkki merkiltä juuri sen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteeni
ja aivan saman salasanan jolla kyllä pääsen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteellani
omille sonerasivuille!
En ymmärrä miksen pääse sähköpostiini!?!?!
Kiitos Aina sinulle vastauksestasi!
Omilla sivuilla en valitettavasti löydä Aina viittaamaasi kohtaa, jossa pääsähköpostin salasanan voisi vaihtaa.
Voisiko meillä olla erilaiset sivustot? Käytän itse pääasiassa Firefoxia, kokeilin myös IE-selainta ja Operaa.
Siellä on kohta "muokkaa" mutta siinä voi tehdä edelleen lähettämisen,
ei muokata salasanaa.
Missä päämeilin salasanan voi oikeasti muuttaa?
Alkaa todella ahdistaa, turhauttaa tämä järjetön asiakkaan ajan tuhlaaminen!
Sonera auttakaa jo!
Tämä sirkus, jonka itse aiheutitte ronkkimalla väärää meiliäni ja näin sotkemalla sen salasanan on vienyt kohtuuttomasti omaa aikaani!
ja aina sama tulos!
"VirheKirjautumistiedot ovat virheelliset.
Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen. "
Kuitenkin kirjoitan itse merkki merkiltä juuri sen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteeni
ja aivan saman salasanan jolla kyllä pääsen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteellani
omille sonerasivuille!
En ymmärrä miksen pääse sähköpostiini!?!?!
Kiitos Aina sinulle vastauksestasi!
Omilla sivuilla en valitettavasti löydä Aina viittaamaasi kohtaa, jossa pääsähköpostin salasanan voisi vaihtaa.
Voisiko meillä olla erilaiset sivustot? Käytän itse pääasiassa Firefoxia, kokeilin myös IE-selainta ja Operaa.
Siellä on kohta "muokkaa" mutta siinä voi tehdä edelleen lähettämisen,
ei muokata salasanaa.
Missä päämeilin salasanan voi oikeasti muuttaa?
Alkaa todella ahdistaa, turhauttaa tämä järjetön asiakkaan ajan tuhlaaminen!
Sonera auttakaa jo!
Tämä sirkus, jonka itse aiheutitte ronkkimalla väärää meiliäni ja näin sotkemalla sen salasanan on vienyt kohtuuttomasti omaa aikaani!
Että samalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla pääsee "Omille sivuille" mutta ei pääse webbimailiin, kuuluu paranormaalien ilmiöiden alueelle. Ikäänkuin sähköpostiosoite käyttäytyisi ru:s0a8hrtw]"Sonera Tunnuksena"[/u:s0a8hrtw].
Jos minulla olisi tuo tilanne, lähettäisin testiviestin toisesta osoitteesta sähköpostiin tai pyytäisin kaveria lähettämään, sen näkemiseksi onko sähköpostitiliä enää olemassakaan. Lähettäjä saa virhevastauksen, jos vastaanottajaa ei ole.
Firefoxia käytän minäkin normaalisti. Jos omakätisesti kirjoitat tunnuksen/sähköpostiosoitteen ja salasanan, en pysty kuvittelemaan, että selaimelle talletetut tiedot tai itse selaimen toiminta olisi osallisena ongelmassa.
Omilla sivuilla sähköpostin salasanana vaihto ei ole Sähköposti ja Kotisivut -osassa.
Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Napautan kohtaa "Kaikkia palveluita Kirjaudu"
Kohtaan "Sonera Tunnuksesi" kirjoitan sen sähköpostisoitteen, jolla on sama tunnus ja salasana kuin liittymällä eli pääsähköpostisoitteen
Kohtaan Salasana kirjoitan salasanan
Napautan Kirjaudu kohtaa
Nyt näkyy internetliittymäni tyyppi ja alleviivattuna on ¤u:s0a8hrtw]Liittymätiedot[/u:s0a8hrtw]
Liittymätiedot-osassa näkyy mm. nimeni, liittymän osoite ja käyttäjätunnus (tunnuksella myös voi kirjautua niin sähköpostiin kuin Omille sivuille).
Tässä minulla on linkit:
Toisinaan toimii väärin tai jää jumiin (kuten juuri äsken Sähköposti ja Kotisivu osasta ei päässyt pois), mutta useimmiten onnistuu käyttämään. Eilisen jälkeen näyttää jotenkin muuttuneen. Aika usein on kirjautuminen johtanut soneranvioletille ruudulle, jonka keskellä on miniatyyrikuvake eikä mitään ole tehtävissä - hyvä jos pääsee palaamaan edelliselle sivulle.
Eilen oli varmaan vielä niin, että internetliittymän tunnuksella ikkunaa piti ensin vierittää alaspäin, että salasanan vaihdon linkit sai näkyville. kun sivu kohdistui kohtaan jossa on kuvia.
Nyt jos kirjaudun asiakastunnuksella (=Sonera Tunnuksella) tulee ainut liittymäni, internetliittymä. Aikaisemmin on ollut toisena liittymänä tuputuksena jotain tilattavissa olevaa. Sonera Tunnuksella kirjautuessa viidestä linkistä on vain kolme ensimmäistä, salasanalinkit puuttuvat.
Sonera-tunnuksella saa kirjatuksi asiakastietoihinsa matkapuhelinnumeron, liittymätunnuksella ei. Kun puhelinnumero on talletettuna pitäisi voida pyytää uuden Soneran antaman salasanan matkapuhelimeen https://www4.sonera.fi/aureg/forgottenPassword/. Kummeksuttaa tosin että myös keskustelusalasanasi on sekaantunut - tunnuksia ja salasanoja täällä on vaikka lampaille syöttää.
Jos ongelmat liittyvat tilanteeseen, jossa jokin liittymatunnus on kytketty soneratunnukseen (http://www5.sonera.fi/ohjeet/Yhdist%C3%A4_liittym%C3%A4si_Sonera_Tunnukseen), joudun nostamaan kädet ylös.
Kunhan on rauhallinen ja sitkeä, hankalat asiat tapaavat ratketa muutamassa kuukaudessa.
_____________________________________________________________________
Vaikutelma tähän mennessä kertomastasi on
Jos minulla olisi tuo tilanne, lähettäisin testiviestin toisesta osoitteesta sähköpostiin tai pyytäisin kaveria lähettämään, sen näkemiseksi onko sähköpostitiliä enää olemassakaan. Lähettäjä saa virhevastauksen, jos vastaanottajaa ei ole.
Firefoxia käytän minäkin normaalisti. Jos omakätisesti kirjoitat tunnuksen/sähköpostiosoitteen ja salasanan, en pysty kuvittelemaan, että selaimelle talletetut tiedot tai itse selaimen toiminta olisi osallisena ongelmassa.
Omilla sivuilla sähköpostin salasanana vaihto ei ole Sähköposti ja Kotisivut -osassa.
Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
Napautan kohtaa "Kaikkia palveluita Kirjaudu"
Kohtaan "Sonera Tunnuksesi" kirjoitan sen sähköpostisoitteen, jolla on sama tunnus ja salasana kuin liittymällä eli pääsähköpostisoitteen
Kohtaan Salasana kirjoitan salasanan
Napautan Kirjaudu kohtaa
Nyt näkyy internetliittymäni tyyppi ja alleviivattuna on ¤u:s0a8hrtw]Liittymätiedot[/u:s0a8hrtw]
Liittymätiedot-osassa näkyy mm. nimeni, liittymän osoite ja käyttäjätunnus (tunnuksella myös voi kirjautua niin sähköpostiin kuin Omille sivuille).
Tässä minulla on linkit:
- Tee vikailmoitus
- Tee muuttoilmoitus
- Lataa Sonera Avustaja
- Vaihda salasanaa
- Salasana matkapuhelimeesi
Toisinaan toimii väärin tai jää jumiin (kuten juuri äsken Sähköposti ja Kotisivu osasta ei päässyt pois), mutta useimmiten onnistuu käyttämään. Eilisen jälkeen näyttää jotenkin muuttuneen. Aika usein on kirjautuminen johtanut soneranvioletille ruudulle, jonka keskellä on miniatyyrikuvake eikä mitään ole tehtävissä - hyvä jos pääsee palaamaan edelliselle sivulle.
Eilen oli varmaan vielä niin, että internetliittymän tunnuksella ikkunaa piti ensin vierittää alaspäin, että salasanan vaihdon linkit sai näkyville. kun sivu kohdistui kohtaan jossa on kuvia.
Nyt jos kirjaudun asiakastunnuksella (=Sonera Tunnuksella) tulee ainut liittymäni, internetliittymä. Aikaisemmin on ollut toisena liittymänä tuputuksena jotain tilattavissa olevaa. Sonera Tunnuksella kirjautuessa viidestä linkistä on vain kolme ensimmäistä, salasanalinkit puuttuvat.
Sonera-tunnuksella saa kirjatuksi asiakastietoihinsa matkapuhelinnumeron, liittymätunnuksella ei. Kun puhelinnumero on talletettuna pitäisi voida pyytää uuden Soneran antaman salasanan matkapuhelimeen https://www4.sonera.fi/aureg/forgottenPassword/. Kummeksuttaa tosin että myös keskustelusalasanasi on sekaantunut - tunnuksia ja salasanoja täällä on vaikka lampaille syöttää.
Jos ongelmat liittyvat tilanteeseen, jossa jokin liittymatunnus on kytketty soneratunnukseen (http://www5.sonera.fi/ohjeet/Yhdist%C3%A4_liittym%C3%A4si_Sonera_Tunnukseen), joudun nostamaan kädet ylös.
Kunhan on rauhallinen ja sitkeä, hankalat asiat tapaavat ratketa muutamassa kuukaudessa.
_____________________________________________________________________
Vaikutelma tähän mennessä kertomastasi on
- Aiempi liittymämuutoksesi oli valmiiksi kuittaamatta ja ennen valmistumista ei sallitu lisää muutoksia. (Huono. Esim. salasana pitää päästä vaihtamaan tarvittaessa aina heti - ei esim. vasta asiakaspalvelun työaikaan.)
- "Sonera Tunnuksesi" on muotoa etunimi.sukunimi. Sillä ei pidä tehdä muuta kuin kirjautua joissain asioissa "Omille Sivuille". Toisiin tarpeisiin (esim sähköpostiosoitteen vaihtoon) "Omille sivuille" on kirjauduttava esim. liittymän käyttäjätunnuksella. "Sonera Tunnus" ja sen salasana luodaan pankkitunnuksin tunnistautumalla.
- Pääsähköpostiosoitteesi on muotoa etunimi.sukunimi@pp.inet.fi. Sen salasanan haluat muuttaa. Pääsähköpostiosoitteen käyttäjätunnus ja salasana on sama kuin liittymän käyttäjätunnus ja salasana. Ei pidä sotkea liittymänumeroon tai "Sonera Tunnukseen".
- Lisäksi sinulla lienee laajakaistaliittymääsi kuuluen lisäpostiosoitteita. Niillä on omat sähköpostiosoitteet, käyttäjätunnukset ja salasanat.
- Webbimailliin ja omille sivuille voi käyttäjätunnuksen paikalla käyttää sitä vastaavaa sähköpostiosoitetta; samaa salasanaa käyttäen. Omien sivujen toiminnallisuus riippuu siitä mitä tunnusta käyttäen on kirjauduttu.
- Soneran asiakastunnuksen ("Sonera Tunnuksen") muutos koskee myös TeleFinlandin käyttäjätunnusta ja kääntäen.
- Sonera on antanut salasanan vaihdosta tässä ketjussa selvät neuvot, joita noudattaen salasanan vaihto varmaan onnistuu.
- Ellei onnistu Soneran neuvoilla, kerrot samalla tarkkuudella mitä teit ja mitä sitten tapahtui - tärkeämpää on todellakin mitä tapahtui kuin mitä ei tapahtunut
- Pääsähköpostisoitteen salasanaa ei pääse itse muuttamaan tuntematta voimassa olevaa salasanaa. Eikä lisäpostilaatikoidenkaan salasanoja. Poikkeuksena on, että Sonera voi lähettää uuden asetetun salasanan käyttäjätietoihin kirjattuun matkapuhelinnumeroon. Asiakaspalveluun soittamalla vaihdetusta salasanasta peritään maksu.
- Sähköpostitili lukkiutuu määräajaksi, jos annetaan väärä salasana liian monta kertaa.
Tänään joku Soneralta soitti, mitään ei ole muuttunut. :(
Kun loggaan sisään tästä
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
etunimi.sukunimi@pp.inet.fi tunnuksellani
ja vaihdan Ainan kertomasta kohdasta salasanan
salasana vaihtuu VAIN TUOLLE Soneran Oma sivulle!
Ei etunimi.sukunimi@pp.inet.fi sähköpostiin!
Jos yritän päästä
etunimi.sukunimi@pp.inet.fi tunnuksellani ja juuri vaihdetulla salasanalla suoraan webmailiin:
https://webmail.inet.fi/cp/ps/Main/logi ... ox.inet.fi
Tulos punaisilla kirjaimilla:
"Virhe Kirjautumistiedot ovat virheelliset.
Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen."
Sonera! Tälläinen ei ole ok!
Te itse saitte koko sotkun aikaan, kun huoltomies meni sotkemaan pääsähköpostini,
kun vika oli vain yhdessä sivusähköpostissa, joka ei tallentanut suodattimia.
Huoltaja on käynyt "tutkimassa" pääsähköpostiani ja sotki samalla salasanan!
Tätä riesaa on kestänyt jo kolme viikkoa!!!
Selvittäkää ja korjatkaa vika!
Kun yritän kirjautua tuolla tärkeimmällä etunimi.sukunimi@pp.inet.fi -tunnuksellani
ja juuri vaihdetullla uudella salasanalla, netti heittää yllä kertomani punaisen virheviestin.
Lisäksi tunnuslokeroon tulee tilalle se sivupostin osoite,
joka oli alunperin rikki. Onko osoitteet jotenkin oudosti linkitetty niin,
että tärkein meilini on alisteinen sivumeilille?
Sivumeiliini pääsen sisään alkuperäisellä salasanallani,
mutta pääpostiini en!
Ps. yritän vaihtaa pankkitunnusteni kautta salasanaa:
"Tunnuksen luomisessa tapahtui odottamaton virhe."
!????????????
Kun loggaan sisään tästä
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/
etunimi.sukunimi@pp.inet.fi tunnuksellani
ja vaihdan Ainan kertomasta kohdasta salasanan
salasana vaihtuu VAIN TUOLLE Soneran Oma sivulle!
Ei etunimi.sukunimi@pp.inet.fi sähköpostiin!
Jos yritän päästä
etunimi.sukunimi@pp.inet.fi tunnuksellani ja juuri vaihdetulla salasanalla suoraan webmailiin:
https://webmail.inet.fi/cp/ps/Main/logi ... ox.inet.fi
Tulos punaisilla kirjaimilla:
"Virhe Kirjautumistiedot ovat virheelliset.
Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen."
Sonera! Tälläinen ei ole ok!
Te itse saitte koko sotkun aikaan, kun huoltomies meni sotkemaan pääsähköpostini,
kun vika oli vain yhdessä sivusähköpostissa, joka ei tallentanut suodattimia.
Huoltaja on käynyt "tutkimassa" pääsähköpostiani ja sotki samalla salasanan!
Tätä riesaa on kestänyt jo kolme viikkoa!!!
Selvittäkää ja korjatkaa vika!
Kun yritän kirjautua tuolla tärkeimmällä etunimi.sukunimi@pp.inet.fi -tunnuksellani
ja juuri vaihdetullla uudella salasanalla, netti heittää yllä kertomani punaisen virheviestin.
Lisäksi tunnuslokeroon tulee tilalle se sivupostin osoite,
joka oli alunperin rikki. Onko osoitteet jotenkin oudosti linkitetty niin,
että tärkein meilini on alisteinen sivumeilille?
Sivumeiliini pääsen sisään alkuperäisellä salasanallani,
mutta pääpostiini en!
Ps. yritän vaihtaa pankkitunnusteni kautta salasanaa:
"Tunnuksen luomisessa tapahtui odottamaton virhe."
!????????????
Eiköhän taudinkuva ala lopulta tulla esitellyksi.
Sikäli kuin ymmärrän
Täsmentänet, jos tämä ei ole se ongelmasi.
Pankkitunnuksilla hallinnoidaan vain "Sonera Tunnusta" ja sen salasanaa, sitä kautta ei kajota sähköpostiosoitteisiin ja niiden salasanoihin.
Soneralle suosittelen edelleen "Omien Sivujen" ajattelun, käsitteiden ja ohjeiden selkeyttämistä sekä käyttöä haittaavien virheiden korjaamista. Sekä ohjelmamuutosten testausta ennen laittamista yleiseen käyttöön.
Sikäli kuin ymmärrän
- Kirjautuessasi "Omille Sivuille" "Sonera Tunnuksella" näet mikä on liittymäsi (ja pääpostilaatikon) käyttäjätunnus sekä pääpostilaatikon ja lisäpostilaatikoiden sähköpostiosoitteet
- Onnistut vaihtamaan liittymän salasanan Omilla sivuilla. Muutettua salasanaa voi käyttää "Omille Sivuille" kirjautumiseen käyttäjätunnuksella ja pääpostilaaikon osoitteella, mutta pääpostilaatikon sähköpostiin on webbimeilissä yhä kirjauduttava vanhalla salasanalla, uusi salasana ei kelpaa pääpostilaatikkoon kirjautumiseen
Täsmentänet, jos tämä ei ole se ongelmasi.
Pankkitunnuksilla hallinnoidaan vain "Sonera Tunnusta" ja sen salasanaa, sitä kautta ei kajota sähköpostiosoitteisiin ja niiden salasanoihin.
Soneralle suosittelen edelleen "Omien Sivujen" ajattelun, käsitteiden ja ohjeiden selkeyttämistä sekä käyttöä haittaavien virheiden korjaamista. Sekä ohjelmamuutosten testausta ennen laittamista yleiseen käyttöön.
Yle on julkistanut, että salattujen internetyhteyksien toteutuksessa >u:2a6m25wl]on löydetty vakava haavoittuvuus[/u:2a6m25wl], jonka johdosta jotkut asiantuntijat kehottavat massamittaiseen salasanojen vaihtoon. Asiasta on "u:2a6m25wl]tiedote myös viestintäviraston sivulla[/u:2a6m25wl]
Hei Aina, Kiitos Sinulle kaikesta yrityksestäsi auttaa tässä ongelmassa!
Eilen Soneralta joku mies soitti ja kertoi seuraavaa:
"Asiakas ei voi tällä hetkellä itse vaihtaa pääpostilaatikkonsa salasanaa!"
Olin tyrmistynyt! Kaikki noin kolmen viikon työ
ja mies jatkoi:
"Soneran oma sivulla ei ole vielä koodattuna sellaista kohtaa,
josta salasanan saa itse vaihdettua!"
He voisivat kyllä vaihtaa salasanan, jos asiakas toivomansa
salasanan kertoisi, mutta heh se siitä tietoturvasta sitten!
Sonera olisi syytä laittaa sivuston alkuun edes tiedote,
mitä asetuksia asiakas ei vielä voi tehdä!
Ja aikataulu, milloin asetusten muutospaikat on koodattu sivuille!
Välillä ei enää tiedä itkeäkö vai nauraa Soneran touhujen takia.
Lähinnä olo on ollut viha ja raivo, ja sitten kolmen viikon yrittämisen
jälkeen tulee puhelinsoitossa tuollainen tieto!
Pitikö tuota puhelua pantata kolme viikkoa!?
Vai eikö Sonera itsekään tiennyt,
mitä Soneran jäbät oikein duunaa!?
Eilen Soneralta joku mies soitti ja kertoi seuraavaa:
"Asiakas ei voi tällä hetkellä itse vaihtaa pääpostilaatikkonsa salasanaa!"
Olin tyrmistynyt! Kaikki noin kolmen viikon työ
ja mies jatkoi:
"Soneran oma sivulla ei ole vielä koodattuna sellaista kohtaa,
josta salasanan saa itse vaihdettua!"
He voisivat kyllä vaihtaa salasanan, jos asiakas toivomansa
salasanan kertoisi, mutta heh se siitä tietoturvasta sitten!
Sonera olisi syytä laittaa sivuston alkuun edes tiedote,
mitä asetuksia asiakas ei vielä voi tehdä!
Ja aikataulu, milloin asetusten muutospaikat on koodattu sivuille!
Välillä ei enää tiedä itkeäkö vai nauraa Soneran touhujen takia.
Lähinnä olo on ollut viha ja raivo, ja sitten kolmen viikon yrittämisen
jälkeen tulee puhelinsoitossa tuollainen tieto!
Pitikö tuota puhelua pantata kolme viikkoa!?
Vai eikö Sonera itsekään tiennyt,
mitä Soneran jäbät oikein duunaa!?
Hei mitenmodeemiauki,
Salasanan vaihto Omien sivujen kautta on mahdollista. Pahoittelut että sinulle on kerrottu muuta. Alla kuvallinen ohje, miten pääpostilaatikon salasanan vaihto pitäisi onnistua.
Mikäli vaihdat salasanan ja uusi salasana toimii Omille sivuille, mutta ei sähköpostiin, niin silloin on vikatilanteesta kyse. Tuolloin vanhan salasanan pitäisi edelleen käydä sähköpostiin. Mikäli sinullakin siis käy näin, niin ilmoittelethan siitä meille.
lattachment=5:2cdk6f3h]SSV01.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=4:2cdk6f3h]SSV02.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=3:2cdk6f3h]SSV03.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=2:2cdk6f3h]SSV04.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=1:2cdk6f3h]SSV05.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=0:2cdk6f3h]SSV06.png[/attachment:2cdk6f3h]
Salasanan vaihto Omien sivujen kautta on mahdollista. Pahoittelut että sinulle on kerrottu muuta. Alla kuvallinen ohje, miten pääpostilaatikon salasanan vaihto pitäisi onnistua.
Mikäli vaihdat salasanan ja uusi salasana toimii Omille sivuille, mutta ei sähköpostiin, niin silloin on vikatilanteesta kyse. Tuolloin vanhan salasanan pitäisi edelleen käydä sähköpostiin. Mikäli sinullakin siis käy näin, niin ilmoittelethan siitä meille.
lattachment=5:2cdk6f3h]SSV01.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=4:2cdk6f3h]SSV02.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=3:2cdk6f3h]SSV03.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=2:2cdk6f3h]SSV04.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=1:2cdk6f3h]SSV05.png[/attachment:2cdk6f3h]
:attachment=0:2cdk6f3h]SSV06.png[/attachment:2cdk6f3h]
mitenmodeemiauki kirjoitti:
Eilen Soneralta joku mies soitti ja kertoi seuraavaa:
"Asiakas ei voi tällä hetkellä itse vaihtaa pääpostilaatikkonsa salasanaa!"
TIETOTURVALLISUUS EDELLYTTÄÄ, ETTÄ SALASANAN VOI TARVITTAESSA VAIHTAA.
Ei voine olla vahvempaa näyttöä "Omien Sivujen" hankaluudesta, kuin että neuvovat asiakaspalvelijat ovat vastakkaisissa käsityksissä pääpostilaatikon salasanan vaihtomahdollisuudesta. Aika paljon pitää käyttää, että omalla kokeilulla oppii, miten "Omat Sivut" toimivat eri tunnuksilla kirjautuessa ja sinä aikana toiminta ehtii jo muuttua, joskaan ei oikein toimivaksi.
Soittaja ehkä huomasi, että omien sivujen kirjautumissivulla ei ole paikkaa liittymän käyttäjätunnuksen antamiseen. On kirjoitettava liittymän käyttäjätunnus (tai pääpostilaatikon sähköpostiosoite) Sonera-tunnukselle tarkoitettuun paikkaan. Salasanaksi silloin tietenkin liittymän salasana, jonka pitäisi olla sama kuin pääpostilaatikon salasana.
7.4. mitenmodeemiauki3 kirjoitti: Yritän kirjautua webmail.inet.fi eri selaimilla
ja aina sama tulos!
"VirheKirjautumistiedot ovat virheelliset.
Tarkista kirjautumistiedot ja yritä uudelleen. "
Kuitenkin kirjoitan itse merkki merkiltä juuri sen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteeni
ja aivan saman salasanan jolla kyllä pääsen etunimi.sukunimi@pp.inet.fi meiliosoitteellani
omille sonerasivuille!
Hyvin kummallista, jos pääpostilaatikkosi sähköpostiin pääset eri salasanalla kuin samalla sähköpostiosoitteella "Omille Sivuille". Jos niin on, niin olet varmaan oikeassa, että postilaatikkojesi tietoja on sekoitettu. Soneralla ei tunnuta vain tietävän, millaisiksi ja miten ne olisi korjattava. Seitsemien tunnusten ja salasanojen kanssa voi kai itsekin sekaantua.
Yli kymmenvuotisen Sonera-asiakaskokemukseni mukaan täällä keskustelufoorumilla julkisesti saatavat neuvot ylittävät kirkkaasti keskimääräisen puhelintuen. Puhelimessa saa harvoin osaavia ohjeita, mutta joskus toki.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.