Skip to main content
Sain Soneralta kirjeen, jossa luvattiin nostaa nopeus 8/1 Mt:hen 1.7.2010 alkaen. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Olen buutannut modeemin, läppärin ja pöytäkoneen pariinkin kertaan. Modeemi on A-Link RR24AP. Mitä pitäisi tehdä?
Liittymäsi nopeusluokka on edelleen 2M/512k eikä merkkejä tulevasta nopeuden nostosta ole näkyvissä. Koska olet kuitenkin saanut automaattisesta nopeuden nostosta tiedottavan kirjeen, olisi paras soitaa Asiakaspalveluun 0200 17000 ja selvittää asia sitä kautta.

Voi olla että liittymäsi kohdalla jokin asia nopeuden noston kanssa on mennyt pieleen ja nopeusluokka ei välttämättä tule muuttumaan ellei tapausta käsitellä Asiakaspalvelussa. En tiedä (vielä) onko vastaavaa tapahtunut enemmänkin vai onko kyseessä yksittäistapaus.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Minulla on aivan samanlainen ongelma. Nopeuden piti nousta 2mb/512:sta nopeudesta 8mb/1mb nopeuteen 1.7.2010.

Soitin Soneran vianmäärityspalveluun, ja kaikki oli sieltä puolelta ok, että se oli nostettu haluttuun nopeuteen. Mutta modeemini näyttää että nopeus on vielä 2mb/512kbps.

Sanoivat että vika voi olla kuparijohdossa, mutta onko sattuumaa että toisellakin samanlainen ongelma? :o

Modeemin olen resetoinut ja käynnistänyt uudestaan, mutta ei auttanut. Katsokaa vain nyt onko siellä todella kaikki ok!
Nyt näkyy modeemin asetuksissa, että yhteys on muuttunut 8/1mbit. Mutta silti soneran nettisivuilla oleva nopeustesti lataa alle 2mbit/s ja lähettää alle 512kt/s.

Missä vika?
Vieläkään 5.7. klo 9.30 mennessä nopeuden nosto ei ole toteutunut: lataus 1.77 ja lähetys 0.41 eli samat kuin ennenkin. Lisäksi vasteaika on 170 ms, mikä mielestäni on aiempaa huonompi. Korjaako Sonera nyt näitä ongelmia, vai odotetaanko minun tekevän jotain?
Jounas: Liittymäsi nopeusluokka on 8/1M. Oletkin jo tehnyt liittymästä vikailmoituksen, joten sen kautta selvinnee asiasta enemmän.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
valkpe2: Pyytäisin kuitenkin sinua ilmoittamaan puuttuvasta nopeuden nostosta suoraan Asiakaspalveluun joko puhelimitse 0200 17000 tai Omien sivujen palvelupyyntölomakkeella, sillä tämän Keskustele ja kysy - palstan viestien perusteella emme tee liittymiin muutoksia.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa