Skip to main content
Moi, varmaan tulee tältä samaa kuin ennen, että ota yhteyttä asiakasplaveluun numeroon bla bla bla...
Mites sitten jos asiakas haluaa että hänelle jää kopio yhdeydnotosta koska on huomannut että saa niin huonoa palvelua asiakastuesta, että haluaa otta asian esille kuluttajavirstston kanssa?

Tällä systeemillä millä soneralla on nyt asetettu, niin asiakkaalle ei jää ikinä mitään konkreettista materiaalia "todistus ainesta" siitä että on jumpannut edes-takais asik.palv. kanssa, ja homma ei liiku mihinkään?

Missään ei ole saatavilla edes säköposti osoitetta asik.palv.
Ennen oli sentään asiakaspalvelu@sonera.com mutta nyt sekään ei toimi.

Siis on niin hemmetin vaikeata selvittää asiaa kuin sonera on mahdollisesti taas laskuttanut väärin. On kyllä kaikki hemmetin vaihtoehdot siihen että saisi muka "lisää aikaa"... mutta missän ei ole... "ota yhteyttä asiakaspalveluun"

Soittaa en enään vitsi, koska joutuu odottaa, ja odottaa... ja tietysti odottaminen maksaa....

Ettekö saa sellaista systeemiä kuin muilla asia. palv. että he antavat sinulle suranta numeron sun keissistä?

Onko soneran asiantuntualla muuta lisättävää, kuin että soita asiakaspalveluun nro....

Olisi aika paljon parantamisen varaa....
Asiakaspalveluun pääsee kolmella tavalla:

1. Soitto numeroon 0200 17000
2. Viesti palvelupyyntölomakkeella.
3. Ajanvaraus jonka perusteella sinulle soitetaan.

Suoraa sähköpostiosoitetta ei ole enää käytössä, mutta palvelupyyntöön saat halutessasi vastauksen sähköpostilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Terve, ja kiitos vastuksesta.

Siinä minun edellisessä viestissä kävi jo ilmi että on aika turhaa soittaa sinne koska se on pelkkää jonotusta koko ajan...
Ja jos minulla ja muilla on ongelmia koska Sonera on eu:1i7twyao]LASKUTTANUT[/u:1i7twyao] minua väärin, niin mitä noista linkeistä te ehdotatte minun käyttävän. Siellä on kyllä kaiken muun näköistä linkkiä, mutta sitten jos sinulla on laskutuksessa väärin, ja se on ollut muuten pelottavan useasti väärin laskutettu minus osalta, niin silloin ei taida olla muuta yhdeydenotto mahdollisuuksia kuin puhelimitse ja ei muuta kuin jonottamaan. Ja maksamaan jonotuksesta...

Te ette sitten vaivautuneet ollenkaan valaisemaan meitä noista muista minun esittämääni kysymyksiin?
A) miksi ei saa seuranta numeroa kuin on jokin keissi auki Soneralla, kaikki muut isommat ISP tekee näin, ja he ovat huomanneet että he säästävät massiivisia summia näin, ja asiakkaitten hermoja.
B) jos ottaa yhteyttä teille, niin lähettäkää asiakkaalle kopio siitä s.postiin, niin siitä ja jonkinlaista todistusmateriaalia että on tehnyt asialle jotain, ja että ehkäpä pallo on sitten Soneralle.

Olen ryhmittänyt minun kysymykset hieman selvemmin, jos ehkä saisin vastuksia näihin kolmeen kysymyseen?

au:1i7twyao]Vielä pieni kertaus:[/u:1i7twyao]
Mikä linkki jos haluaa otta yhteyttä laskutukseen (laajakaista, matkapuhelin) (ei puhelimitse)
Sitten yllä olevat A) ja B) kohdat.

Kiitos etukäteen.
Jos haluat että sinulle jää kirjallinen kopio yhteydenotostasi asiakaspalveluumme, suosittelen käyttämään Tapion mainitsemaa vaihtoehtoa 2, eli palvelupyyntölomaketta ja mainitsemaan viestissä, että haluat kirjallisen vastauksen. Puhelinasiakaspalvelussa voit myös esittää toiveen saada vahvistus asiaan kirjallisesti. Tämä vastannee kohtaan B.

Yleensä ongelmat liittyen nyt esimerkiksi laskutukseen hoituvat suoraan asiakaspalvelussa, harvemmin niitä tarvitsee laittaa jatkoselvitykseen, jolloin siitä ei tehdä mitään tikettiä, josta voisi mitään seurantakoodia antaa. Mikäli nyt jostain syystä joutuisitkin jostain asiasta ottamaan uudelleen yhteyttä, löytyvät kyllä asiasta tarpeelliset kirjaukset asiakastiedoistasi, jolloin asiaa ei tarvitse selvitellä alusta asti uudelleen.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Terve taas, ja kiitos pikaisesta vastuksesta.

Olen monesti yrittänyt tätä "yhteydenottoa", mutta kuten tiedätte niin siinä ei ole mitään kohtaa missä voi selvittää mahdollista hu:gq5y7mzp]virheellistä laskutusta[/u:gq5y7mzp] koskien laajakaistaa. Tai en ole ainakaan löytänyt sellaista kohtaa.

Siinähän on:
Haluan muuttaa laskutusosoitetta
Haluan muuttaa laskutustapaa
Haluan vaihtaa laskun maksajan
Tarvitsen kopion laskustani
Laskun maksamista
En ymmärrä laskuani
Liittymän tarjouksia


ja jos tuosta ottaisi vaikka "laskun maksamisesta", niin se stoppaa sitten jo heti seuraavalla sivulla kuin vaihtohedot ovat:

Tarvitsen maksuaikaa laskulleni
Olen suorittanut avoimet laskut
Haluan vaihtaa laskun maksajan
Haluan vaihtaa sähköiseen laskuun
Haluan siirtää pysyvästi eräpäivää


Niin kysyn nyt ihan tälleen vielä yksinkertaisessa muodossa jos voitte sitten vaikka antaa minulle ihan step-by-step ohjeet mitää kannattaa klikata, koska en löydä sellaista kohtaa missä voi otta asian esille virheellisestä laskutuksesta, eli kyse ei ole mistään lisä ajasta, tai sähköisistä laskuista....

Eli jos saisi vähän lisää helppiä tänne vielä.

Teillä on vielä melko paljon opittavaa jos teidän mielestä tuollainen tiketti systeemi ei ole sen arvoinen.
Jos olisin jo saannut sen tiketin, niin siinä tulisi ilmi että olen jo yrittänyt tätä mokaa saada selvitettyä yli puolitoista kuukautta, mutta tietysti teille tämä on parempi vaihtoehto että ei jää mitään konkreettistä aineistoa asiakkaille, jota voi sitten jälkikäteen käyttää teitä vastaan. Ihan fiksu veto siitä näkökulmasta. Onnittelut.

Kiitos.
Tässä tapauksessa valikosta kannattanee valita kohta 'En ymmärrä laskuani', joka ohjaa suoraan lomakkeelle ja ohjautuu asiakaspalvelussamme oikeaan paikkaan.

Edit: Valikoihin on tulossa muutoksia lähiaikoina, jotka toivottavasti selkiyttävät niiden käyttöä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa