Skip to main content

Miksi Sonera ei pidä kiinni sopimuksistaan?

  • December 11, 2014
  • 18 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hankin vuoden alussa Soneran KotiTV-paketin, minin kuuluu myös 24/1M laajakaista, ja jonka veloitushinnaksi sovimme 39,90 euroa kuukaudessa. Sonera kuitenkin laskuttaa palvelusta laajakaistan osalta 40,22 euroa ja KotiTV:n osalta 10,02 euroa kuukaudessa!

MIKSI!

Niin, ja todellisuudessa sain KotiTV:n käyttäjätunnukset Soneralta vasta Helmikuun alussa päivätyllä kirjeellä. Silti käytöstä oli laskutettu jo Tammikuultakin.

Olen asiasta reklamoinut Soneran Omat Sivut-palvelun kautta jo viikko sitten, saamatta kuitenkaan minkään laista vastinetta.

Mitä ne siellä Sonerassa oikein tumpeloivat? Alkaa jo taas pikkuhiljaa ituttaan tällainen asiakaskohtelu!

18 kommenttia

  • April 14, 2011
Airman: Olet jo ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tilanne on korjattu.

  • April 14, 2011
Tanja kirjoitti:
Airman: Olet jo ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tilanne on korjattu.



On korjattu niin, mutta miksi yleensäkin toimitaan tapahtuneella tavalla. Testataanko tuolla tavalla asiakkaitten hoksottimia ihan tahallaan, vai töpeksitäänkö firmassa muutenkin tuohon tyyliin?

Itsellenikin asian oikea laita selvisi vasta toista laskua maksuun hyväksyessäni. Miten luulette, että joku verkkopankin automaattimaksatusta käyttävä mökin mummo olisi ko. virheellisen perinnän havainnut?

No joka tapauksessa olen nyt saanut sitten tilausvahvistuksenkin jo vuoden alussa tilaamastani palvelusta. Jatkossa siis ei muuta kuin seurailemaan laskutusta.

  • April 18, 2011
Airman kirjoitti:
[quote="Tanja":6vujag2c]Airman: Olet jo ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja tilanne on korjattu.



On korjattu niin, mutta miksi yleensäkin toimitaan tapahtuneella tavalla. Testataanko tuolla tavalla asiakkaitten hoksottimia ihan tahallaan, vai töpeksitäänkö firmassa muutenkin tuohon tyyliin?

Itsellenikin asian oikea laita selvisi vasta toista laskua maksuun hyväksyessäni. Miten luulette, että joku verkkopankin automaattimaksatusta käyttävä mökin mummo olisi ko. virheellisen perinnän havainnut?

No joka tapauksessa olen nyt saanut sitten tilausvahvistuksenkin jo vuoden alussa tilaamastani palvelusta. Jatkossa siis ei muuta kuin seurailemaan laskutusta.[/quote:6vujag2c]

Pahoittelen tapahtunutta asiaa, joka on johtunut inhimillisestä virheestä. Inhimillisiä virheitä pääsee tapahtumaan aina välillä, kun ihmiset tekevät työtä. Pyrimme parantamaan asiakaspalvelumme laatua, jotta näin ei pääsisi tapahtumaan.

T. Mika
Sonera Asiakaspalvelu

  • May 3, 2011
Samaa ihmettelen, no ei enää ikinä Soneraa tämän jälkeen. Ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

  • May 9, 2011
Jaa: Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sopimuksen tarkistamiseksi. Pyysin tätä samaa sinulta jo toisessa viestiketjussakin.

  • May 20, 2011
Soneran laskutusta voi testata maksamalla ylimääräistä, viitisen vuotta testailin muutamalla eurolla ja mitäänhän sieltä ei hyvitetty tai maksettu takaisin. Normaalisti tuollaiset ylimääräiset hyvitetään takaisin.

  • May 25, 2011
Niinpä tilasin tammikuussa urhototal + mtv3max, sopimukseen laitettiin että maksan koko roskan kerralla pois (1 vuoden sopimus) mut eivät sitäkään saaneet hoidettua kunnolla ;)
Olin 2 kertaa yhteydessä tämän takia.....

  • May 26, 2011
No nyt sitten tuli korjauslasku ja siinä oli sitten koko paketin kuukausimaksuksi laitettu 40,22 euroa.
Saapa nähdä koska sitten saadaan tuo maksu tilaushetkellä sovittuun summaan 39,90!

Tuolla erotuksellahan ei ole mitään seksuaalista merkitystä, mutta joka tapauksessa asiakas edellyttää, että molemmat osapuolet noudattavat sopimuksen ehtoja ja varsinkin hintoja.

En enää jaksa olla yhteydessä Soneraan tästä asiasta, joten nyt odottelen vain seuraavaa laskua.

  • May 26, 2011
Hei,

Sinun laskutuksesi on korjattu uudella sopimuksella kanssasi huhtikuussa 2011, ja laskutus tästä eteenpäin on tuon sovitun 39,90e/kk, olethan huomioinut jälkikäteislaskutuksemme, ja saamasi lasku olikin tätä aiemmalta ajalta. 2010 heinäkuun 1. päivänä Suomen arvonlisäprosentti nousi 22%-->23% Tämän vuoksi sen hetkisiin määräaikaisiin sopimuksiin tuli enintään 1% korotuksia, tästä tiedoitettiin asiakkaita erillisellä tiedoitteella

Toimitusehtojen mukaan Soneralla on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, jos muutos perustuu lainsäädännön muuttumiseen tai viranomaisen päätökseen.

Airman kirjoitti:
No nyt sitten tuli korjauslasku ja siinä oli sitten koko paketin kuukausimaksuksi laitettu 40,22 euroa.
Saapa nähdä koska sitten saadaan tuo maksu tilaushetkellä sovittuun summaan 39,90!

Tuolla erotuksellahan ei ole mitään seksuaalista merkitystä, mutta joka tapauksessa asiakas edellyttää, että molemmat osapuolet noudattavat sopimuksen ehtoja ja varsinkin hintoja.

En enää jaksa olla yhteydessä Soneraan tästä asiasta, joten nyt odottelen vain seuraavaa laskua.

  • May 27, 2011
Minulla on vähän samankaltainen tilanne ketjun aloittajan kanssa. Helmikuussa otin tuon mainitun tarjouksen, 24/1M netti ja Koti-tv. Kas kummaa ensimmäisen laskun summa oli muistaakseni yli 70euroa. Sitä sitten selvitettiin ystävällisen asiakaspalveluhenkilön kanssa (Sonera Pisteessä kun eivät asiasta tiedä mitään/ halua tietää / halua kertoa). Tilaus oli ilmeisesti tehty päin "sanonkomämitä", ja sitä korjattiin. Olin luottavainen, että tilanne korjaantuu. Asiakaspalvelu toimi siis tässä kohtaa ihan ok, virheitähän voi aina sattua. Mitään ei kuitenkaan varsinaisesti hyvitetty, mutta en jaksanut asiasta alkaa riitelemään.

Nyt sain toisen laskun. Eikä mikään korjaantunut. Edelleen netistä veloitetaan yli 40 euroa ja koti-tv:stä vielä 10euroa päälle. Itsekkin asiakaspalvelu-ammatissa toimivana ei voi kuin ihmetellä, että montako kertaa asiaa pitää korjata. Asiakas pystyy kyllä yhden inhimillisen virheen ymmärtämään, mutta jos sitä ei saada korjattua, vaan se sama "inhimillinen virhe" ilmenee uudelleen, alkaa monella mittari kääntyä punaisen puolelle. Ei nämä asiat voi niin vaikeita olla, ettei niitä saada korjattua, jos halua löytyy. Tai sitten Soneralla on syytä vaihtaa tietojärjestelmien toimittajaa pikimmiten. Firman mittakaavassahan tämmöiset muutaman kymmenen euron källit ei meinaa mitään, mutta yksityishenkilön välillä tarkastikin lasketussa kulutuksessa ne tuntuu..

Jään mielenkiinnolla odottamaan Soneran vastinetta.

Juho

  • May 30, 2011
Hei Juho, pahoittelut, ettei tilanne ole korjaantunut kerralla. Joudunkin pyytämään sinua ottamaan vielä yhteyttä Asiakaspalveluumme laskutuksen korjaamista varten.

  • June 4, 2011
Ei ********! Tuli lasku taas Soneralta ja summa oli 44,04 euroa!

Nyt alkaa jo kohta keittämään. Minkälaiset ******** taliaivot siellä Soneralla näitä laskuja lähettelee? Kannattaisi niitten olla välillä yhteydessä niihin, jotka ihmisille näitä edullisia tarjouksia tekevät ja telkkarissa ihan mainostavat palveluitaan. Tietäisivät mitä asiakkaalta voi laskuttaa.

Eikä Soneran laskutusosastolle saada mistään työntekijöitä, joilla menisi hissi ihan ylimpään kerrokseen saakka!

Jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että raastupa on seuraava tämän asian käsittelypaikka!

Muutin nettipankkiin tulleen laskun loppusummaksi 39,90 euroa ja sen maksan. En yhtään enempää.

*****!

  • June 6, 2011
Airman: Liittymällesi on korjattu puuttuneet kampanjat 12.4.2011. Käytössämme olevan päiväkohtaisen laskutustavan vuoksi 13.4.2011 alkaen liittymäsi hinnoittelu on mennyt alunperin sopimasi kampanjan mukaan 39,90eur/kk. Soneralla on käytössä myös jälkikäteinen laskutustapa ja nyt tullut lasku koskee huhtikuun veloituksia. Tällä laskulla on vielä Koti TV:n osalta virheellisesti laskutettu kk-maksu ajalta 1.-12.4.2011. Tästä on nyt tehty erillinen hyvitys laskullesi. Jatkossa liittymäsi kuukausimaksu laajakaistaliittymän ja Koti TV-palvelun osalta on 39,90eur/kk. Pahoittelemme virhettä!

  • June 6, 2011
Anni kirjoitti:
Airman: Liittymällesi on korjattu puuttuneet kampanjat 12.4.2011. Käytössämme olevan päiväkohtaisen laskutustavan vuoksi 13.4.2011 alkaen liittymäsi hinnoittelu on mennyt alunperin sopimasi kampanjan mukaan 39,90eur/kk. Soneralla on käytössä myös jälkikäteinen laskutustapa ja nyt tullut lasku koskee huhtikuun veloituksia. Tällä laskulla on vielä Koti TV:n osalta virheellisesti laskutettu kk-maksu ajalta 1.-12.4.2011. Tästä on nyt tehty erillinen hyvitys laskullesi. Jatkossa liittymäsi kuukausimaksu laajakaistaliittymän ja Koti TV-palvelun osalta on 39,90eur/kk. Pahoittelemme virhettä!



Ei ollut mitään hyvityksiä tuossa Huhtikuun laskussa. Korjasin summaksi 39,90 ja sen saatte. Ette senttiäkään enempää!

Huomauttaisin, että Maaliskuun laskussa oli tehty hyvitykset, mutta tässä seuraavassa enää ei. Miksi summa sitten oli 44,04 eikä 39,90?

  • June 7, 2011
Airman kirjoitti:


Ei ollut mitään hyvityksiä tuossa Huhtikuun laskussa. Korjasin summaksi 39,90 ja sen saatte. Ette senttiäkään enempää!

Huomauttaisin, että Maaliskuun laskussa oli tehty hyvitykset, mutta tässä seuraavassa enää ei. Miksi summa sitten oli 44,04 eikä 39,90?


Kuten jo edelliseen viestiin kirjoitin, laskullesi on nyt tehty hyvitys. Tämän vuoksi hyvitys ei näkynyt laskulla, mutta tilanne on siis tällä hetkellä se, että laskustasi on avoimena 39,90eur. Asia on nyt loppuun asti hoidettu ja liittymän hinta on tekemäsi sopimuksen mukainen.

  • June 17, 2011
Viimeisimpänä urhotv tässä nyt odotan korvausta katteettomista lupauksista tämä on asiakkaan pettämistä, jos jotain luvataan niin kyllä lupaukset pitää toteuttaa vaikka loppuun asti!

  • June 23, 2011
Puunoksa: Olen samaa mieltä kanssasi asioiden loppuun asti hoitamisesta. Tavoitteenamme onkin toimia näin, mutta välillä voit sattua inhimillisiä virheitäkin.

URHOtv:n muutosten osalta vastasinkin sinulle jo toiseen viestiketjuun.

  • June 23, 2011
Höpö höpö kuules jos asiakas tekee virheen niin kyllä siitä nostetaan kauhea meteli mut toisinpäin ei saa....Teillä sonerassa ei tapahdukkaan muutako niitä INHIMILLISIÄ VIRHEITÄ KOKO AJAN!!!!
perästä kuuluu olen ollut yhteydessä viranomaisiin hekin ovat yrittäneet päässä hoitamaan tätä asiaa mut eivät pääse sisään, peräti 6 kertaa, 30min odottivat että pääsisivät sisään asiakaspalveluun soittamalla......
Toiseksi ette osaa lähettää oikeata laskua..... edes yhtä laskuerää vain yksi laskuerä sekin mikä tuli oli väärä INHIMILLISIÄ VIRHEITÄ KOKO AJAN!!!!