Skip to main content
Terve!

Tilasin soneran verkkokaupasta Sonera Laajakaista EXTRA 10M 16.12.2009 ja tunnusvahvistukset lähetettiin 18.12.2009. Modeemin sain postin välityksellä 28.12.2009. Kysyisin vain, että milloin liittymä on käyttökunnossa? Tuleeko Soneralta vielä erikseen vahvistus postista?

T: Epätietoinen?
Yhteyden pitäisi kyllä olla käyttövalmis muutamassa päivässä, maksimissaan viikossa tilauksesta. Liittymän kytkennän jälkeen asiakkaalle lähetetään kyllä toimitusvahvistus.

Yleensä arvioitu kytkentäpäivä ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestillä. Toimitusvahvistus saattaa lähteä asiakkaalle "myöhässä", jos samalla tilauksella asiakkaalle tilataan modeemi. Liittymän tilaus on valmis vasta kun modeemi on toimitettu ja tämän jälkeen toimitusvahvistus vasta lähtee.

Liittymäsi on siis varmastikin jo käyttövalmis.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Yhteyden pitäisi kyllä olla käyttövalmis muutamassa päivässä, maksimissaan viikossa tilauksesta. Liittymän kytkennän jälkeen asiakkaalle lähetetään kyllä toimitusvahvistus.

Yleensä arvioitu kytkentäpäivä ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestillä. Toimitusvahvistus saattaa lähteä asiakkaalle "myöhässä", jos samalla tilauksella asiakkaalle tilataan modeemi. Liittymän tilaus on valmis vasta kun modeemi on toimitettu ja tämän jälkeen toimitusvahvistus vasta lähtee.

Liittymäsi on siis varmastikin jo käyttövalmis.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu


Hei Soneran Asiakaspalvelu!

Haluaisin tilaamani nettiyhteyden heti käyttöön. Tein tilauksen netin kautta jo marraskuussa ja tiedustelin asiaa joulukuun alussa (ja erittäin ystävällinen asiakaspalvelija auttoi asioita eteenpäin) ja asennuspäiväksi vahvistettiin 31.12.09. Sain myös kännykkään samanlaisen viestin. Elisan vanha liittymä suljettiin 30.12.09. 28.12. taisin saada vielä muistutuksen, että liittymä kytketään 31.12.
Tilanne on kuitenkin nyt se, että 30.12. asiakaspalveluun yhteyttä ottaessani minulle kerrottiin, että asennusta ei voida ehkä tehdä kuin vasta aikaisintaan 8.1.10.
Teen etätöitä asiantuntijalääkärinä ja nyt olen ilman toimivaa laajakaistayhteyttä (tämä on kirjoitettu kännykän hitaan langanttoman kautta) ja ilman sähköpostia, johon olen ilmoittanut lähetettävän etätöitä koskevat materiaalit! En pysty tekemään työtäni ja osalla tehtävistä töistä deadline on 8.1.10.

Keneen voin ottaa suoraa yhteyttä asennuspalveluissa?
Voitko vastata, miksi luvattu asennuspäivä ei pidä paikkaansa? Onko joitain tilauksia mennyt jostain syystä omani ohi tms.?

Ystävällisin terveisin,

V-P
Liittymäkohtaisesti en kyllä pysty ottamaan kantaa. On mahdollista että nyt kun kytkentä vaatii asentajan käyntiä talojakamossa, ei vuodenvaihteen ruuhkista johtuen asennusaikaa ole ollut saatavilla aiemmin. Tarkemman tiedon saat asiakaspalvelustamme numerossa 0200 17000.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa