Skip to main content
Meillä pitäisi olla 8M liittymä kotona. Siis PITÄISI olla.

Joskus arkipäivisin nopeuteni on noin 2 megaa, mutta etenkin nu:17arn6yu]viikonloppuisin yhteyteni lakkaa toimimasta lähes kokonaan[/u:17arn6yu], joka aiheuttaa valtavia ongelmia, sillä minun pitäisi pystyä tekemään päivystystyötä kotonani.

Juuri äsken testasin liittymän nopeuden Soneran omien sivujen kautta, sillä yksittäisen sivun avaaminen kestää lähes puoli minuuttia. 8 megan nopeudesta jäljellä oli 0.12, parhaimmillaankin 1.74 kun testasimme kahdella muullakin koneella puolen tunnin sisällä.
Yritin soittaa Soneralle ongelmista ja jouduin automaattiin, automaatti otti viestini välitettäväksi.

SIIS MITÄ IHMEEN PALVELUA TÄMÄ ON???????
Asiakaspalvelustanne ei tavoita edes arkisin ketään, yhteyttä ette saa toimimaan ja ainoa mikä toimii, on laskutus.
Kertokaa nyt ihmeessä, että mitä tässä pitää tehdä, että yhteys toimii? Onko mokkulan hankkiminen kilpailijalta ainoa toivoni?
Onko yhteyttä testattu toisella ADSL-modeemilla?

Katsoin läpi liittymäsi vikailmoitukset kuluvalta vuodelta ja niistä ei käynyt ilmi onko yhteyttä testattu toisella modeemilla. Modeemin tehtävä ADSL-yhteyden toimivuuden kannalta on ratkaiseva.

----

Silloin kun yhteys on kokonaan poikki, kannattaa vikailmoitus tehdä Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Loppuun asti viety puhelu vianrajausautomaatin kanssa generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee suoraan Vikapalvelun käsittelyjonoon.

Hidastelevasta tai katkovasta yhteydestä ehkä paras tapa on ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella, koska lomakkeelle voi kertoa tarkempia tietoja ongelman oireista ja miten yhteyttä on testattu. Lomake otetaan käsittelyyn 1-3 päivän viiveellä jonotilanteesta riippuen. Lomakkeen perusteella tehdään suoraan liittymän vikailmoitus tai soitetaan ensin asiakkaalle lisätietojen kysymistä varten.

Vastaa