Skip to main content

Minulle tuli toiselle henkilölle tarkoitettu sähköpostiviest

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 39 katselukertaa

Sähköpostilaatikkooni tuli viesti jota tarkemmin tutkiessani huomasin että se oli itse asiassa tarkoitettu eräälle aivan toiselle henkilölle ! Hänellä vain näköjään sattui olemaan ihan sama sähköpostiosoite kuin minullakin !

Miten tällainen on mahdollista että minulle tulee vieraan henkilön viesti ? Onko sitten myös niin että minulle itselleni tarkoitetut viestit menevät mahdollisesti väärälle henkilölle luettaviksi ?

4 kommenttia

  • January 26, 2011
lati58 kirjoitti:
Sähköpostilaatikkooni tuli viesti jota tarkemmin tutkiessani huomasin että se oli itse asiassa tarkoitettu eräälle aivan toiselle henkilölle ! Hänellä vain näköjään sattui olemaan ihan sama sähköpostiosoite kuin minullakin !

Miten tällainen on mahdollista että minulle tulee vieraan henkilön viesti ? Onko sitten myös niin että minulle itselleni tarkoitetut viestit menevät mahdollisesti väärälle henkilölle luettaviksi ?


Teknisesti ei pitäisi olla mitenkään mahdollista että on kahta identtistä sähköpostiosoitetta olemassakaan - mutta, voihan olla että jollakulla on ollut käytössä sama osoite joskus - joka sinulla on nyt.
Oliko viesti aivan varmasti ja selvästi ihmisen kirjoittama, ja siis aito viesti - eikä spämmiviesti joka on otsikoitu mitensattuu?

Toinen vaihtoehto on, että se toinen henkilö on ollut piilovastaanottaja viestissä, ja sinä vahingossa ainoa näkyvä vastaanottaja - se on teknisesti mahdollista, ja selittäisi kyseisen ilmiön.

  • January 26, 2011
Kyllä nämä viestit olivat ihan eräästä virastosta lähetetty tälle ko. henkilölle ( sellaisesta virastosta jonka kanssa minulla itsellä ei ole koskaan ollut mitään tekemistä edes ) - eli ihan virallista toiselle henkilölle tarkoitettua sähköpostiliikennettä. Itse asiassa minulle tuli kaksi viestiä-ensimmäinen oli viraston lähettämä lukukuittaus ja myöhemmin tuli viraston lähettämä vastaus ko. henkilön tekemään kysymykseen !

  • January 27, 2011
Siinä tapauksessa asia on melkoisen todennäköisesti niin, että joku on lähettänyt postia kyseiselle virastolle käyttäen väärää, joko oikeasti väärää tai kirjoitusvirheellä väärää, lähettäjäosoitetta - joko kolmannen sähköpostiohjelman kautta (Outlook, Thunderbird etc.) joka sallii lähettäjäosoitteen määrittämisen käsin, tai lomakkeen tms. kautta johon kirjoittaessa osoite on lipsahtanut lomakkeelle väärin.

  • January 31, 2011
lati58: Identtisiä sähköpostiosoitteita ei voi olla käytössä kahdella eri henkilöllä.

akilpi on sinulle vastannutkin jo, mistä tuo mitä todennäköisemmin johtuu.

Yleisin syy tällaisiin on kirjoitusvirheet.