Minun 24/1 laajakaistani antoi tuossa kesän tienoilla vielä latausnopeudeksi 12-14 Mbps, mutta nyt tuo on luokkaa 10-11,5. Mikään ei ole omalta osaltani muuttunut. Käytän nettiyhteyttäni enimmäkseen Xbox360-konsolin kanssa. Se tässä harmittaakin, että ystäväni saavat kilpailevien palveluntarjoajien 10/1 laajakaistoilla käytännössä paremman yhteyden kuin minä ja he maksavat omistaan vielä vähemmän. Palvelukuvaus lupailee vähintään puolet maksiminopeudesta, tosin tiedän että laki velvoittaa vähintään kolmasosan. Minua askarruttaa muutama asia. Käytän Ericsson HM410dp modeemia, vaikuttaako modeemin tyyppi/merkki tässä tapauksessa liittymäni nopeuteen? Kyseinen modeemin on kyllä adsl2+ yhteensopiva. Ja mistä saan tietää, kuinka kaukana asun lähimmästä puhelinkeskuksesta? Asun kuitenkin melkolailla keskustassa (suht isossa kaupungissa) ja olettaisin, että täällä olisi verkot kunnossa. Kiinnostaisi tietää, onko realistista odottaa esim. 18 mbps latausnopeuksia tällä alueella. En ilmeisesti ole ainoa, jolla on tapahtunut notkahduksia liittymän nopeudessa, siis ihan tämän palstan kommenttien perusteella.
Ja ruusuja Koti-TV palvelusta, siinä oli ongelmia kun sen sain, mutta päivitysten myötä ne ovat minun osalta kadonneet. Kyseinen palvelu on ollut ainakin minun mieleeni.
Minun 24/1 ei kykene vastaavaan kuin kilpailijan 10/1
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.