Skip to main content
Hei,

Minulla on käytössä sekä 100/5 Mbps kaapelilaajakaista että 4G mobiililaajakaistaliittymä. Näiden tiedot ovat otsikon kohdassa vapaasti katsottavissa Omille Sivuille kirjautumisen jälkeen.

Onko kaapelilaajakaistan Laitteen tiedot -kohdassa kerrotulla MAC-osoitteella teknistoiminnallista vaikutusta ts. jos vaihdan modeemin toiseen, niin riittääkö MAC-osoitteen vaihto ao. kohtaan?

Tavallisesti olen kontaktoinut puhelimella tunnettuun numeroon ja pyytänyt MAC-osoitteen vaihdon.
Hei pelikaa10

pelikaa10 kirjoitti:
Onko kaapelilaajakaistan Laitteen tiedot -kohdassa kerrotulla MAC-osoitteella teknistoiminnallista vaikutusta ts. jos vaihdan modeemin toiseen, niin riittääkö MAC-osoitteen vaihto ao. kohtaan?

Kyllä, pelkkä modeemin MAC-osoitteen vaihto tuota kautta riittää vaihtoa varten.. Vanha laitteesi lakkaa toimimasta kunhan uusi laite on valtuutettu verkkoon vanhan tilalle.
Kauanko kestää tuossa että uusi modeemi toimii?
Hei JeeRock,

Modeemin valtuutuksen jälkeen menee yleensä viimeistään 4 tunnin kuluttua yhteyden pitäisi alkaa toimia. Mikäli yhteys ei lähde toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Tein eilen päivällä mac-osoitteen muutoksen mutta ei vielä ole muuttunut. Äsken tein sen uudestaan joten odotellaan. Syy vaihtoon on se että kaapelilaajakaistamme on ollut perjantaista asti poikki, asiasta on tehty lauantaina vikailmoitus ja vika on kuitattu korjatuksi sunnuntaina mutta yhteys ei toimi kyllä vieläkään. Tämän takia ajattelin testata toisella modeemilla kun sellainen tuossa on joutilaana ennenkuin teen uuden vikailmoituksen.
Hei JeeRock,

Minkä merkkinen ja mallinen modeemi on kyseessä? Kerrotko tuon modeemin CM MAC osoitteen niin voidaan valtuuttaa se tätä kautta. Pääset siten hieman nopeammin testaamaan modeemia.
Linksys WCM300, mac ************
Hei JeeRock,

Modeemi on nyt valtuutettu, mutta jätettiin vielä vanhan modeemin tiedot sinulle voimaan. Jos yhteys toimii tällä toisella modeemilla paremmin, niin voit ilmoitella siitä vaikka tänne, niin päivitetään tiedot sitten.
Ei tunnu toimivan tälläkään modeemilla. Eli vikailmoitusta tekemään taas....
Laitanko nyt uuteen vikailmoitukseen tuon vanhan modeemin mallin vai uuden?
Hei JeeRock,

Kannattaa odottaa hetkinen vielä. Valtuutuksen perille tuleminen voi joskus viedä hetken. Kokeile vaikka resetoida modeemi ja odota noin 30 min.

Oliko sinulla molempien modeemien kanssa käytössä sama antennipistokkeeseen menevä kaapeli? Jos oli, niin voisi olla hyvä tarkistella vielä tuo kaapeli.
Testattu toisella kaapelilla, resetoitu ja sama homma... ei yhteyttä. Modeemi buuttaa itseään kuten tuo vanhempikin modeemi.
Hei JeeRock,

Siinä tapauksessa vikailmoitus kannattaa tehdä.
Teinkin sen jo 🙂 .. Kiitos kuitenkin kovasti vaivannäöstä ja hyvästä palvelusta.
Antti- kirjoitti:
Hei pelikaa10

[quote="pelikaa10":1wgww9w9]Onko kaapelilaajakaistan Laitteen tiedot -kohdassa kerrotulla MAC-osoitteella teknistoiminnallista vaikutusta ts. jos vaihdan modeemin toiseen, niin riittääkö MAC-osoitteen vaihto ao. kohtaan?

Kyllä, pelkkä modeemin MAC-osoitteen vaihto tuota kautta riittää vaihtoa varten.. Vanha laitteesi lakkaa toimimasta kunhan uusi laite on valtuutettu verkkoon vanhan tilalle.[/quote:1wgww9w9]

Nyt Omat Sivut Kaapeli 100Mbit/s liittymän palveluissa Päivitä MAC-osoite -valinta tuottaa näytölle viestin "Käsittelemme tilaustasi. Uuden tilauksen tai muutoksen...". Korjaatteko tämän viestin ns. parempaan talteen, koska se on ollut jo toista viikkoa tarjolla. Ainoa ihmeparannus liittymän toiminnassa olisi saada verkon kohina kuriin, minkä jälkeen kaapelimodeemi toimisi normaalisti.
Hei pelikaa10,

Siellä oli jokin vanha tilaus jäänyt kummittelemaan. Poistin sen sieltä nyt, niin pitäisi pikkuhiljaa sinulta hävitä omilta sivuilta tuo ilmoitus samalla.

Toivotaan että saadaan nuo kohinat sieltä verkosta mahdollisimman nopeasti kuriin.

Vastaa