Hei!
Meillä on Soneran laajakaista yhteys ADSL modeemilla (tai pitäisi olla) .
Yhteys kuitenkin pätkii useasti päivittäin (jo useamman vuoden aikana), ollen jopa joskus päiviäkin "pimeänä".
Kokeilussa on nyt TeleWell:in modeemi ja aiemmin ZyXel. Kummallakin kuitenkin kiusa sama.
Olen vanha "gubbe", mutta joskus 1995 kävin jonkinlaisen PC mekaanikon kurssin, joten oletan että ehkä "hiukan" kuitenkin ymmärrän toimintoja. Vaimoni pojat ovat eteviä näiden laitteiden kanssa, mutta heillekin laitteet toimivat samalla tavalla (joskus jopa tuntukausia hyvin ja sitten taas ei). Olen melko varma että häiriö on Soneran linjoissa tai palvelimella koska vian haussa tulee ilmoitus "isäntäpalvelin ei vastaa", tai jotain sellaista. Mikä p......hana on ettei sonera saa täällä Kokemäellä yhteyksiaan muntoon.
Ei ole edes helppoa yksinkertaista palautteen anto yhteyttä jotta voisi mutkattomasti tällainen "vähäjärkisempikin" toimittaa asiansa ja huolensa. Tuntuu turhauttavalta maksella sellaisesta mikä ei toimi. Tämä Saunalahden "tikku" sentään toimii vaikkakin hitaasti niin varmasti että uskaltaa edes pankkiasiansa toimittaa pelkäämättä yhteyden pätkimistä. Voisitteko tätä kautta saada vauhtia vikojen korjaamiseen. Olen kokolailla varma että modeemeissa sekä koneessani ei ole vikaa, enkä niiden tarkastamisesta aio Soneralle maksella. Se toinen vaihtoehto tietenkin on sanoa koko yhteys irti.
Sivu 1 / 1
Ohjeita katkovan ADSL-yhteyden vian rajaamiseen kotikonstein löytyy Ohjeet ja vinkit - sivuilta.
Jos yhteyden ongelmat ovat samat kahdella eri ADSL-modeemilla ja -kaapelilla (modeemin ja puhelinpistokkeen välissä oleva kaapeli), eikä jatkojohtoa ole käytössä, on seuraava vaihe tutkia ongelman syytä verkon puolelta. Asia lähtee etenemään kun otat yhteyttä Vikapalveluun ja teet ADSL-liittymästä vikailmoituksen. Se tapahtuu puhelimitse numerossa 0206 90101 (ja valinta 2) tai Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Jos teet vikailmoituksen Omien sivujen kautta, sinulle tullaan todennäköisesti soittamaan Vikapalvelusta lisätietoja ja/tai mahdollista testausta varten.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteyden ongelmat ovat samat kahdella eri ADSL-modeemilla ja -kaapelilla (modeemin ja puhelinpistokkeen välissä oleva kaapeli), eikä jatkojohtoa ole käytössä, on seuraava vaihe tutkia ongelman syytä verkon puolelta. Asia lähtee etenemään kun otat yhteyttä Vikapalveluun ja teet ADSL-liittymästä vikailmoituksen. Se tapahtuu puhelimitse numerossa 0206 90101 (ja valinta 2) tai Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Jos teet vikailmoituksen Omien sivujen kautta, sinulle tullaan todennäköisesti soittamaan Vikapalvelusta lisätietoja ja/tai mahdollista testausta varten.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Justjust... puhelimmella ei viitsi kukaan edes yrittää, koska kännykkä yhteyskin pätkii joskus oikein kunnolla (Soneran) ja kun siellä pitää jonottaa ja painella sitä ja sitten tätä nappulaa riippuen mikä on asiasi, eli vanha kunnollinen asiakaspalvelu ei enää toimi ja niin lienee lähes kaikilla palvelupuhelimilla. Se lienee tarkoituskin, että ei asiakkaat jaksaisi valittaa vioista kun hermot ei kestä sitä odottelemista jne. Taas jos laitan jonkin ilmoituslomakkeen kautta infoa ja minulle luvataan soittaa, niin soitto tulee toden näköisimmin juuri silloin kun netti "sattumalta"toimii. Mielestäni EI VOI olla muualla kuin Soneran linjoissa vika, koska joskus netti toimii jopa useamman päivän aika vähällä pätkimisellä. Olin aikeissa lähettää pari kesää sitten Soneralle oikein kauniin kuvan "sonera kukkasesta", kun linjaan oli tehty remonttia ja johdot roikkuivat osittain kuusen oksilla puuvajan nurkalla ja osittain pitkin maata, että meinasin ajaa ne ruohonleikkurilla silpuksi ja niin olisi käynyt jos en olisi ollut valppaana kun näin sen "johtosykerön" roikkuvan pylväästä alaspäin. Keräilin piuhat nätisti lenkille ja ripustin pylvään kylkeen, jotta eivät olisi vaurioituneet sillä alueella työskenneltäessä. Asiasta ilmoitettiin muistaakseni useammin ja käviväthän he sitten muutaman viikon-kuukauden kuluttua siistimässä jälkensä. Että näin Soneralla. Jos käyttävät aliurakoitsijoita niin kävisivät edes valvomassa työn laatua. Toivon parannusta asiaan, sillä tekee mieli jättä muutama lasku maksamatta kun palvelu (netti) ei toimi täyden rahan edestä joka on maksettu. Tuskinpa "asiantuntijakaan" tyytyisi sellaiseen tuotteeseen joka eitoimi luvatulla tavalla, kun on ostaessa annettu ymmärtää.
Ellei vikailmoituksen jättäminen soittamalla miellytä, niin vaihtoehtona tarjotaan Laajakaistan vikailmoitus - lomaketta.
Yksittäisen laajakaistaliittymän ongelman tutkiminen Soneran puolelta vaatii että liittymästä on tehty vikailmoitus. Tämä jo pelkästään sen vuoksi että on tiedossa mitä liittymää tutkia ja mitä sille on tehty tähän mennessä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Yksittäisen laajakaistaliittymän ongelman tutkiminen Soneran puolelta vaatii että liittymästä on tehty vikailmoitus. Tämä jo pelkästään sen vuoksi että on tiedossa mitä liittymää tutkia ja mitä sille on tehty tähän mennessä.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.