Skip to main content
Hei!

Yritin juuri soittaa Soneran asiakaspalveluun, johon jonotin noin 1/2 tuntia, minkä jälkeen luovutin (onko asiakaspalvelun keskimääräinen vastausaika todella alle 2 minuuttia, kuten Soneran nettisivuilla väitetään? itse olen aina joutunut jonottamaan huomattavasti kauemmin..). Soitin samaa asiaa myös heinäkuun lopussa, jolloin sainkin loppujen lopuksi yhteyden asiakaspalveluun, jossa ongelma luvattiin hoitaa, mutta ei ole hoidettu.

Otin Soneran laajakaistaliittymän toukokuun alusta. En ole kuitenkaan saanut yhtäkään laskua, joten soitin heinäkuussa asiakaspalveluun pyytääkseni laskuja. Haluaisin maksaa laskun joka kuukausi, ettei sitten yhtäkkiä tulee todella isoa laskua. Lasku(t) luvattiin kirjoittaa, mutta postissa eikä s-postissa ole vieläkään tullut laskua. Lisäksi kun nyt kävin omilla sivuillani sonera.fi-sivuilla, siellä väitettiin, että "sinulla ei ole soneran laajakaistaliittymää" (minullahan on siis soneran puhelinliittymä).

Miksi laskuja ei ole vieläkään tullut? Asiaa on hieman hankala hoitaa kun asiakaspalvelussa kukaan ei näytä vastaavan, eikä siellä viitsi kalliin puhelumaksun takia jonottaa joka päivä tuntikausia. Haluaisin, että asia vihdoin hoituisi.
Koska laajakaistaliittymäsi kuukausimaksu on alle 20 euroa, lähtee liittymästä lasku vain joka toinen kuukausi. Lasku muodostuu vasta kun laskutettavaa on vähintään 20 euroa. Sonera laajakaistaliittymissä on jälkikäteislaskutus, joten tällaisessa tapauksessa ensimmäisen laskun saapuminen kestää noin 3 kuukautta liittymän avautumisesta.

Liittymän kaikki laskut ovat näkyvissä Omien sivujen Laskuarkistossa. Myös saman asiakkaan omistuksessa olevien matkapuhelinliittymien laskut näkyvät siellä. Kannattaa koettaa Omat sivut - kirjautumista laajakaistaliittymän tunnuksilla. Ensimmäisellä käyttökerralla Laskuarkisto varmistaa henkilöllisyyden verkkopankin tunnuksilla. Laskuarkisto toimii vain kuluttajan omistuksessa oleville liittymille.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa