Skip to main content

Mistä johtuu ja mitä tehdä?

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Tilasin vasta uuden Laajakaistan asuntooni, ja mukaan lykättiin myös WLAN-modeemi.

Muuten ihan tyytyväinen 10M yhteys tulee tasaisesti 9-11M mitä nopustestejä olen kyttäillyt, mutta.

Järjestelyni on seuraava; sähkökaapista piuhat modeemiin, modeemista WLAN läppäriin ja verkkokaapeli xbox360.

Langattomassa yhteydessä ei niinkään ole ongelmaa mitä nyt joskus yhteys putoaa käytännössä nolliin ja sivujen lataus kestää ja netflixin kuvanlaatu romahtaa.

Suurin ongelma esiintyy xbox:lla. Pelaan siis online pelejä kavereiden kanssa, joissa joku valitaan ns. "palvelun serveriksi" eli "host":ksi. Ongelma on siis se, että [u:374zfwv2]jok'ikinen kerta[/u:374zfwv2] kun "host" on joku muu kuin minä, niin yhteyteni katoaa, ja lennän pelistä pihalle. Netti ei katkea, enkä joudu kirjautumaan uudelleen xbox liveen. Juurikin niin että yhteys katoaa muutaman sekunnin ajaksi "hostiin" ja se riittää uloslentämiseen. Ongelmahan ei ole maata kaatava, mutta äärimmäisen ärsyttävä johon toivoisin nevuoja/vinkkejä

Xboxin supportista neuvottiin olemaan yhteydessä operaattoriin, niin päätin huudella tänne ensin ennenkun alan jonottamaan asiakaspalveluun.

7 kommenttia

  • February 11, 2013
Hei Hen7eri

Kuulostaa hieman merkilliseltä ongelmalta. Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan miltä yhteys näyttää.

Hieman kuulostaisi siltä, että ongelma voisi jäädä modeemiin. Oletko kokeillut muuttaa modeemia siltaavaksi? Tämä voisi olla yksi helppo ratkaisu ongelmaasi. Toimivatko muut laitteet normaalisti silloin kun lennät pihalle pelistä?

  • February 12, 2013
Ainoat numerot, jotka minulle on tullut on tilaus, ja liittymänumero (en ole saanut vielä yhtään laskua). Kelpaako näistä jompikumpi?

En ole tullut ajatelleeksi siltaamista. Kaveri ehdotteli NAT porttien avaamista. Aiemman kokemuksen myötä en rupea tekemään yhteydelle yhtään mitään ennen kuin joku operaattorin henkilöstöstä antaa vihreää valoa.

Nimim. Siinä ei ole yhtään ideaa, että joutuu puoli vuotta maksamaan pimeästä yhteydestä.

  • February 12, 2013
Hei Hen7eri

Liittymänumero käy myös. Asiakasnumerokenttään voi laittaa vain numeroita, joten jätä välimerkki (-) pois.

Porttien avaaminen voisi olla toinen vaihtoehto. Epäilen hieman, että ongelma jää modeemiin. Jos modeemi menee jotenkin sekaisin, voit aina palauttaa tehdasasetukset laitteeseen painamalla reset-nappia. Eli periaatteessa mitään kovin radikaalia ei voi tapahtua.

  • February 15, 2013
Siellä on. Pystyykö jatko-infoa laittamaan emailiin? Kun en koskaan muista/tajua selata foorumia?

  • February 15, 2013
Hei Hen7eri

Valitettavasti meillä ei ole sähköpostia, millä meihin voisi olla yhteydessä. Yhteys näyttää pätkivän. Veikkaan että ongelma johtuu siitä. Pystytkö kokeilemaan yhteyttä toisella reitittimellä tai kokonaan ilman reititintä? Xbox näyttää reagoivan yhteyden katkeiluun eri tavalla kuin muut laitteet. Kokeile kytkeä pelkkä Xbox suoraan verkkoon. Näin saat rajattua ongelmaa.

Onko reititin kytketty huoneistojakamoon vai huoneiston rasiaan? Voisit kokeilla myös vaihtaa ethernet-kaapelia reitittimen ja rasian (tai huoneistojakamon) välillä.

  • February 18, 2013
Huoneistojakamoon.

Ei ole muuta reititintä, enkä ole kokeillut suoraan kaapista. En kyllä mitenkään nytkun vihdoin sain läppärin toimimaan langattomasti viitsisi, mutta jos tämä nyt on ainut keino saada yhteydet toimimaan niin eipä jää juurikaan valinnanvaraa...

Sanoit että ongelma saattaa johtua modeemista, jos laite on epäkunnossa niin voin käsittääkseni sen teidän liikkeessä käydä vaihtamassa uuteen? jos tämä auttaisi

  • February 18, 2013
Hei Hen7eri,

Jos kyseessä on toimittamamme laite, siinä on takuu vielä jäljellä ja vika on laitteessa, niin sen vaihtaminen onnistuu vikapalvelumme kautta. Liikkeessä vaihto ei onnistu. Vikapalvelumme tavoitat soittamalla 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.