Miksi tää soneran extra kaapelilaajakaista 10/2mb on niin hidas? Se ei pysty edes pyörittämään flash-videoita joita sen pitäisi pyörittää ihan moitteetta. En sano pelkästään youtube:tta vaan kaikki muutkin kuuluu siihen.
Meitsillä on vielä todistusaineistoa joka vahvistaa puhettani. http://www.youtube.com/watch?v=RAIWuv7M8oM
katsokaa tätä videota, niin näette mistä mä puhun. Katsokaa kuinka hitaasti se sivusto latautuu! Laskekaa kuinka monta kertaa video pitkii 30 sekunnissa.
Mä nostin nopeuden 1mb 10/2mb:hen viime viikon torstaina. Aluksi se oli nopea mutta viikonlopun jälkeen se on ollut tosi hidas. Wlan-yhteys on pätkinyt siitä lähtien kun nostin nopeutta ainakin 3 kertaa päivässä. Olen odottanut että se parantuisi itse, mutta en kestä tätä enää. Asialle pitäisi tehdä jotain!
onko mitään muuta neuvoja tähän ongelman ratkaisemiseen paitsi toi vikapalvelu joka syö vain saldon loppuun?
Miksi sonera ei ratkaise näitä onglemia sillä mä en ole ainoa joka täällä valittaa netin nopeudesta?
Ei missään nimessä ystävällisin terveisin
Heratsoft
Sivu 1 / 1
YouTube-linkissä näkyvän sivuston latautumiseen ja sen videoiden näkymisen nopeuteen voi vaikuttaa moni muukin asia kuin Sonera laajakaistaliittymän nopeus. Voit halutessasi testata Traceroutella missä kohtaa datan reitillä viive kasvaa kyseisen sivuston palvelimen ja oman liittymäsi välillä.
Laajakaistaliittymän nopeuden testaamiseen ja tulosten tulkintaan löytyy apua Ohjeet ja vinkit - sivuilta.
WLAN:n eli langattoman lähiverkon toiminta ei sinällään ole riippuvainen WAN-verkon eli tässä tapauksessa kaapelilaajakaistan toiminnasta. Kyseessä on kaksi erillistä verkkoa jotka käyttävät keskenään eri tekniikoita, vaikka WLAN-verkon tukiasema ja kaapelimodeemi olisikin sama laite. WLAN-yhteyden katkominen (eli verkkosovittimen yhteys tukiasemaan katkeaa) ei voi johtua kaapelilaajakaistan mahdollisesta hidastelusta. Kaapelimodeemista se voi johtua, jos modeemi toimii samalla WLAN-tukiasemana.
WLAN-yhteyden katkomisen aiheuttaa joko tietokoneessa olevan verkkosovitin tai WLAN-tukiasema. Ristiintestaus toisella tietokoneella (tai WLAN-verkkosovittimella) ja toisella WLAN-tukiasemalla paljastaisi mikä laite yhteyttä katkoo.
Tähän saa muutkin antaa vinkkejä, jos tuo WLAN-ongelma kuullostaa tutulta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Laajakaistaliittymän nopeuden testaamiseen ja tulosten tulkintaan löytyy apua Ohjeet ja vinkit - sivuilta.
WLAN:n eli langattoman lähiverkon toiminta ei sinällään ole riippuvainen WAN-verkon eli tässä tapauksessa kaapelilaajakaistan toiminnasta. Kyseessä on kaksi erillistä verkkoa jotka käyttävät keskenään eri tekniikoita, vaikka WLAN-verkon tukiasema ja kaapelimodeemi olisikin sama laite. WLAN-yhteyden katkominen (eli verkkosovittimen yhteys tukiasemaan katkeaa) ei voi johtua kaapelilaajakaistan mahdollisesta hidastelusta. Kaapelimodeemista se voi johtua, jos modeemi toimii samalla WLAN-tukiasemana.
WLAN-yhteyden katkomisen aiheuttaa joko tietokoneessa olevan verkkosovitin tai WLAN-tukiasema. Ristiintestaus toisella tietokoneella (tai WLAN-verkkosovittimella) ja toisella WLAN-tukiasemalla paljastaisi mikä laite yhteyttä katkoo.
Tähän saa muutkin antaa vinkkejä, jos tuo WLAN-ongelma kuullostaa tutulta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
sain tällaisia tuloksia. katso kuva.http://img443.imageshack.us/img443/7960/capturenp.jpg
Selitä nämä luvut. ne ovat aika ylhäällä.
Selitä nämä luvut. ne ovat aika ylhäällä.
Tracerouten perusteella hitautta liittymässäsi ei ole, vaan vasteajat nousevat ainakin kyseisessä reitissä hyppyjen 6 ja 7 sekä 9 ja 10 välillä. Kyseessä voi toki olla tilapäinen ruuhkautuminen palvelimellakin.
Tapio edellisessä viestissään on laittanut muutamia ohjeita, millä yhteysongelmaa voi kokeilla kartoittaa. Jos niistä ei ole apua ja olet varma että hidastelu- ja pätkimisongelma on liittymäkohtainen, voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tapio edellisessä viestissään on laittanut muutamia ohjeita, millä yhteysongelmaa voi kokeilla kartoittaa. Jos niistä ei ole apua ja olet varma että hidastelu- ja pätkimisongelma on liittymäkohtainen, voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen esimerkiksi Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.