Minulla on 8 Mb:in yhteys, soneran myymä modeemi Zyxel Prestige 600. Aikaisemmin yhteys oli 2 Mb, sen toiminta oli vakaata, mutta nopeus vain noin 60-65 % nimellisnopeudesta. Nopeus nostettiin nykyiseen 8 Mb:iin. Aluksi yhteys toimi melko luotettavasti ja saavutti noin 50 % nopeuden. Nykyisin yhteys pätkii päivittäin ja tänäänkin yhteyden saanti on ollut vain heltkellistä ja sattuman varaista. Silloinkin nopeus on ollut vain 3 Mb:in luokkaa.
Kysymys kuuluu: Mitä pitäisi tehdä kun soitot vikapalveluun tuottaa vain tekstiviestin, joka hehoittaa ottamaan yhteyttä Helpsonin puhelintukeen 1.99 €/min. Kun vika ei ole minun laitteissani, niin en aijo maksaa turhasta tuesta tuollaista hintaa. Normaali vikailmoituskin on maksullinen ja johtaa vain ylläkerrottun lopputulokseen.
Onko ainoa keino vaihtaa palveluntarjoajaa, kuten piti tehdä puhelinliittymienkin kohdalla, vai aikooko sonera saada yhteydet toimimaan. En aijo maksaa seuraavaa laskua ennenkuin yhteydet ovat edes siedettävässä kunnossa.
Tiedän, että, tämä ei ole oikea väylä vikalmoituksen tekoon, mutta muuta konstia ei enää ole. Paikallinen myymälä myy vain palveluita, mutta ei ota kantaa niiden toimivuuteen. Joten lähiaikoina pitänee sanoa, että NÄKEMIIN vai muru.
Unski
Sivu 1 / 1
Koska tällä forumilla ei hoideta liittymäkohtaisia yhteysvikoja, neuvoisin tutustumaan Ohjeet ja vinkit - sivujen ohjeistukseen katkovan yhteyden suhteen.
Oletan että olet testannut yhteyttä jo toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, jos liittymästä on tehty jo vikailmoituksia. Ellet ole, suosittelen sitä seuraavana toimenpiteenä. Modeemin osuus ADSL-yhteyden laadussa on hyvin oleellinen.
Vikailmoituksen lopputuloksena tulisi olla korjattu verkkovika, ja ellei vika ole verkossa, tieto siitä liittymän käyttäjälle.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Oletan että olet testannut yhteyttä jo toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, jos liittymästä on tehty jo vikailmoituksia. Ellet ole, suosittelen sitä seuraavana toimenpiteenä. Modeemin osuus ADSL-yhteyden laadussa on hyvin oleellinen.
Vikailmoituksen lopputuloksena tulisi olla korjattu verkkovika, ja ellei vika ole verkossa, tieto siitä liittymän käyttäjälle.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiaan on otettu kantaa Soneran vikapalvelun taholta ja liittymäni ongelmat ovat tutkimuksen kohteena. Tähän mennessä on todettu linjahäiriöitä jotka katkaisevat yhteyden. Hätäkorjauksena yhteysnopeutta on laskettu ja se tuntuu auttavan. Ehkäpä vielä joskus saadaan parempi linja ja sitäkautta nopeutta lisää, joten eiköhän se tästä....
Moi,
minä taistelen aivan samojen ongelmien kanssa. Koko alkuvuosi ollut yhtä tuskaa. Olen soittanut Vikapalveluun useita kertoja. En ole koskaan päässyt selville missä on vika, mutta aina yhteydenoton jälkeen on alkanut toimia. Piti mennä myös naapuriin testaamaan, mutta siellä oli sama ongelma Soneran verkon kanssa eli tulin vakuuttuneeksi, että omissa laitteissani ei ole vikaa.
minä taistelen aivan samojen ongelmien kanssa. Koko alkuvuosi ollut yhtä tuskaa. Olen soittanut Vikapalveluun useita kertoja. En ole koskaan päässyt selville missä on vika, mutta aina yhteydenoton jälkeen on alkanut toimia. Piti mennä myös naapuriin testaamaan, mutta siellä oli sama ongelma Soneran verkon kanssa eli tulin vakuuttuneeksi, että omissa laitteissani ei ole vikaa.
Jos yhteysongelmat jatkuvat aikaisemmista vikailmoituksista huolimatta, ei asian selvittämiseksi voi tehdä juuri muuta kuin uuden vikailmoituksen. Tämä on käytännössä ainoa keino saada asiaan pysyvämpi korjaus.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.