Minulla on käytössä Soneran puhelin/datayhteys (5M) ja erillinen nettitikku. En pääse Porin Koivistonluodossa 3G yhteyteen kuin hyvin satunnaisesti. Eilen Soneran nopeusmittarilla 0,1 M vastaanottonopeus ja 800 ms viive!!! Sama vaiva Veräjänmäellä Helsingissä. Muissa paikoissa Suomessa toimii Ok. Mitä voin tehdä, että pääsen 3G-yhteyteen erityisesti Porissa?
Sivu 1 / 1
Hei Koivistonluoto!
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa miltä liittymä näyttää tännepäin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Verkkojen välillä pomppimiseen auttaa se, että lukitset tikun yhteysohjelman kautta käyttämään pelkästään 3g-verkkoa. En tiedä ohjelmaa mitä käytät mutta suurimman osan ohjelmistojen käyttöohjeista löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Nettitikun_k%C3%A4ytt%C3%B6%C3%B6notto?someid=some3827
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa miltä liittymä näyttää tännepäin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Verkkojen välillä pomppimiseen auttaa se, että lukitset tikun yhteysohjelman kautta käyttämään pelkästään 3g-verkkoa. En tiedä ohjelmaa mitä käytät mutta suurimman osan ohjelmistojen käyttöohjeista löydät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Nettitikun_k%C3%A4ytt%C3%B6%C3%B6notto?someid=some3827
Kiitos vastauksesta, Henry
Asiakasnumero on nyt profiilissani. Ehdotuksesi 3G:n pakottamisesta olemaan päällä ei ole hyvä, koska 3G-signaalia ei useinkaan löydy, koska sen kenttä on niin heikko tai sitä ei ole ollenkaan (vaikka näen fyysisesti tukiaseman antennimaston). Muilla tuttujeni Soneran liittymillä on vastaavia ongelmia eri puolella Poria ja minulla myös Veräjänmäellä siellä käydessäni. (Kilpailijanne 3G-kenttä näkyy voimakkaana vieressä olevassa kännykässä)
Tavoitteeni on käyttää nettitikun sijaan Lumia 620 puhelinta verkon jakajana läppärini WiFiin ja toistaiseksi en ole löytänyt Lumiasta asetusta, jolla 3G:n saisi lukittua päälle.
Onko jotain lisälaitetta - antenni/vahvistin, jolla halutessani itse investoida saisin teidän 3G-signaalin vahvemmaksi kotona?
Asiakasnumero on nyt profiilissani. Ehdotuksesi 3G:n pakottamisesta olemaan päällä ei ole hyvä, koska 3G-signaalia ei useinkaan löydy, koska sen kenttä on niin heikko tai sitä ei ole ollenkaan (vaikka näen fyysisesti tukiaseman antennimaston). Muilla tuttujeni Soneran liittymillä on vastaavia ongelmia eri puolella Poria ja minulla myös Veräjänmäellä siellä käydessäni. (Kilpailijanne 3G-kenttä näkyy voimakkaana vieressä olevassa kännykässä)
Tavoitteeni on käyttää nettitikun sijaan Lumia 620 puhelinta verkon jakajana läppärini WiFiin ja toistaiseksi en ole löytänyt Lumiasta asetusta, jolla 3G:n saisi lukittua päälle.
Onko jotain lisälaitetta - antenni/vahvistin, jolla halutessani itse investoida saisin teidän 3G-signaalin vahvemmaksi kotona?
Hei Koivistonluoto!
Asiakasnumerosi on vähän liian lyhyt. Pystytkö tarkistamaan asiakasnumeron viimeisimmältä laskulta(laskun etusivu oikea yläreuna). 3g- verkon pakotus on siltikin mielestäni hyvä vaihtoehto. Jos se tippuu alempiin verkkoihin, niin yhteys on sen verran hidas, että tätä ainakin kannattaa ensiapuna kokeilla.
Asiakasnumerosi on vähän liian lyhyt. Pystytkö tarkistamaan asiakasnumeron viimeisimmältä laskulta(laskun etusivu oikea yläreuna). 3g- verkon pakotus on siltikin mielestäni hyvä vaihtoehto. Jos se tippuu alempiin verkkoihin, niin yhteys on sen verran hidas, että tätä ainakin kannattaa ensiapuna kokeilla.
Hei
Asiakasnumero on nyt päivitetty profiiliin.
Tilanne 3G:n suhteen ei ole parantunut. En saa 3G-signaalia Lumiaani ja edelleenkään en osaa lukita Lumiaa käyttämään vain 3G-signaalia (tietääkö joku, miten se tehdään - Nokian sivuilta en ole toistaiseksi löytänyt ohjetta). Lienee silti epätoivoinen yritys, sillä fyysistä 3G-signaalia ei ole. Kilpailijanne verkko antaa lähes täydet tolpat 3G:llä, joten mistään Faradayn häkkitalostakaan ei liene kysymys.
Kuuluvuuskarttanne perusteella tiedän lähimmän antenninne ja näen sen linnun tietä 900 metrin päässä (muutama koivu välissä). Olenko liian lähellä vai onko taloni antenninne kuolleessa kulmassa?
Tarvitsen 3G-nopeuden - voinko asentaa esim. jonkin ulkoisen antennin?
Terv.
Asiakasnumero on nyt päivitetty profiiliin.
Tilanne 3G:n suhteen ei ole parantunut. En saa 3G-signaalia Lumiaani ja edelleenkään en osaa lukita Lumiaa käyttämään vain 3G-signaalia (tietääkö joku, miten se tehdään - Nokian sivuilta en ole toistaiseksi löytänyt ohjetta). Lienee silti epätoivoinen yritys, sillä fyysistä 3G-signaalia ei ole. Kilpailijanne verkko antaa lähes täydet tolpat 3G:llä, joten mistään Faradayn häkkitalostakaan ei liene kysymys.
Kuuluvuuskarttanne perusteella tiedän lähimmän antenninne ja näen sen linnun tietä 900 metrin päässä (muutama koivu välissä). Olenko liian lähellä vai onko taloni antenninne kuolleessa kulmassa?
Tarvitsen 3G-nopeuden - voinko asentaa esim. jonkin ulkoisen antennin?
Terv.
Hei Koivistonluoto!
Pahoittelen, että Soneran 3G-verkon kuuluvuus on heikko mainitsemillasi alueilla.
Porin Koivistonluodon lähistöllä olevissa tukiasemissa ei ainakaan tällä hetkellä ole tiedossa olevia häiriöitä. Onko kuvaamiasi ongelmia ollut aina vai onko kuuluvuus ollut joskus parempi? Jotta ongelman aiheuttajaa voitaisiin tutkia, olisiko sinulla mahdollisuutta soittaa vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee arkisin klo 8-20 ja lauantaisin 9-16.30.
Erilaiset antennit vahvistavat kyllä signaalia. Joihinkin nettitikkuihin on mahdollista kytkeä ns. pieni 3G-lisäantenni noin puolimetrisellä johdolla. Näitä pieniä lisäantenneja on saatavilla myös Soneralta. Erilaisiin suunta-antenneihin voit tutustua esimerkiksi osoitteessa www.3g-antennit.fi .
Sonera rakentaa ja parantaa sekä 3G- että 4G-verkkoa tänäkin vuonna myös Porin alueella.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Pahoittelen, että Soneran 3G-verkon kuuluvuus on heikko mainitsemillasi alueilla.
Porin Koivistonluodon lähistöllä olevissa tukiasemissa ei ainakaan tällä hetkellä ole tiedossa olevia häiriöitä. Onko kuvaamiasi ongelmia ollut aina vai onko kuuluvuus ollut joskus parempi? Jotta ongelman aiheuttajaa voitaisiin tutkia, olisiko sinulla mahdollisuutta soittaa vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee arkisin klo 8-20 ja lauantaisin 9-16.30.
Erilaiset antennit vahvistavat kyllä signaalia. Joihinkin nettitikkuihin on mahdollista kytkeä ns. pieni 3G-lisäantenni noin puolimetrisellä johdolla. Näitä pieniä lisäantenneja on saatavilla myös Soneralta. Erilaisiin suunta-antenneihin voit tutustua esimerkiksi osoitteessa www.3g-antennit.fi .
Sonera rakentaa ja parantaa sekä 3G- että 4G-verkkoa tänäkin vuonna myös Porin alueella.
Ystävällisin terveisin
Tapani V
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.