Skip to main content

Miten jakaa signaali videotykille?

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 64 katselukertaa

Terve

Olen tilannut KotiTv Viihde paketin. Thomsonin ADSL modeemi/reititin ja siihen ethernetkaapelilla kytkettynä on sitten Motorola VIP 1003 digiboksi, josta HDMI menee televisioon. Laitteet ovat yläkerrassa.
Alakerrassa on videotykki, jonne signaalin saan ajettua AV vahvistimen ylimääräisen input HDMI liitännän kautta. Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:
1. Ruckus mediaflex langaton lähetin/vastaanotin siirtää kyllä signaalia mutta sen perään pitänee ostaa sitten toinen samanlainen Motorola VIP 1003 laite. Voiko näin siis tehdä? Toimiiko Viihdepaketti kahden digiboksin kautta ilman muita ongelmia yksillä ja samoilla käyttäjätunnuksilla vi ovatko ne laitekohtaisia?
2. Jos tuon saman haluaa tehdä kiinteällä asennuksella, onko mahdollista ostaa alakerran puhelinpistokkeeseen edullinen Viihdepaketille ja Motorolalle sopiva ADSL reitin ja vetään sitten kiinteällä ethernet yhteydellä johto toiseen digiboksiin ja siitä AV vahvistimelle videotykin kytkemistä varten?

Kumpi vaihtoehto olisi järkevämpi?

3 kommenttia

  • September 24, 2011
Koti TV -palvelussa toimii vain yksi IPTV-digiboksi ja siihen ei ole mahdollista kytkeä toista. Tämä käytännössä rajoittaa Koti TV käytön tapahtuvaksi yhden TV:n tai muun näyttölaitteen kautta.

Olisiko jako jonkun HDMI-hubin ja pitkän kaapelin avulla mahdollinen?

  • September 25, 2011
OK. Melkoinen puute ottaen huomioon, että yleensä taloudessa on useampia televisioita tai tykki jo tänä päivänä.

Jos sitten hankin tuon Ruckus mediaflexin ja roudaan sitä helvetin mustaa laatikkoa ylä-ja alakerran väliä tarpeen mukaan ja laatikosta katkaistaan virta, lähteekö laatikon asennus käyttäjätunnuksineen automaattisesta alusta?

Vihjeenä ja palautteena voisi Sonera kyllä mainita pakettia myydessään, että mahdollista käyttää vain yhtä boksia ja vastaanotinta käytännössä. Soneran asiakaspalvelun kautta kun asiaa aiemmin kyselin, annettiin ymmärtää, ettei ongelmaa ole. Nyt olen sitten 2 v. kiikussa tämmöisen määräaikaisen antiikksesti suunnitellun systeemin kanssa.

  • September 26, 2011
juvavi kirjoitti:
OK. Melkoinen puute ottaen huomioon, että yleensä taloudessa on useampia televisioita tai tykki jo tänä päivänä.

Jos sitten hankin tuon Ruckus mediaflexin ja roudaan sitä helvetin mustaa laatikkoa ylä-ja alakerran väliä tarpeen mukaan ja laatikosta katkaistaan virta, lähteekö laatikon asennus käyttäjätunnuksineen automaattisesta alusta?

Vihjeenä ja palautteena voisi Sonera kyllä mainita pakettia myydessään, että mahdollista käyttää vain yhtä boksia ja vastaanotinta käytännössä. Soneran asiakaspalvelun kautta kun asiaa aiemmin kyselin, annettiin ymmärtää, ettei ongelmaa ole. Nyt olen sitten 2 v. kiikussa tämmöisen määräaikaisen antiikksesti suunnitellun systeemin kanssa.


Lyhyissä katkoksissa (irroittaa virtajohdon ja kytkee hetken päästä takaisin) uudelleenkirjautumista ei tarvitse tehdä, ainakaan omien kokemusteni mukaan. Digiboksi lataa softan uusiksi, mutta kirjautumista ei vaadita.