Skip to main content

Miten nopeasti Koti TV -palvelu on käytettävissä?

  • December 11, 2014
  • 16 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Kusti polki iltapäivällä Viihdepaketin ja kytkin laitteet. Thomsonin 789 -modeemi toimii kyllä, mutta Motorolan digiboksi ei tunnu saavan yhteyttä, joten kanavia ei saa viritettyä eikä muutakaan eloa näytä olevan (tehdasasetusten palautus toimii).

Pitäisikö modeemista digiboksiin mennä suora- vai ristiinkytketty kaapeli? Mukana tullut piuha on auttamattoman lyhyt, joten käytin vanhaa piuhaa. Modeemin ja digiboksin ethernet-porteissa palaa iloisesti vihreä valo.

16 kommenttia

  • December 21, 2012
Hei tlilja!

Hyvä, että olet saanut laitteet jo hyvissä ajoin. Katsoin asiakasnumerollasi, että Koti TV -palvelusi kytketään päälle 31.12. Eli uudenvuodenaattoon asti sinun pitäisi malttaa odotella ennen kuin pääset nauttimaan Viihdepaketin tarjonnasta. Modeemin ja digiboksin välille tulee suorakytkentäkaapeli. Toivottavasti saat hankittua tarpeeksi pitkän piuhan esimerkiksi tietokonetarvikkeita myyvästä liikkeestä.

Hauskaa joulua!

  • December 31, 2012
Otin tuon Koti-Tv palvelun teiltä ja tänään tuli ilmoitus että Laajakaista ja KotiTv on nyt käyttövalmiina. Mutta kun yritin ottaa digiboksia käyttöön, käynnisyksen alussa ne viisi pistettä pitäisi muuttua vihreäksi mutta ainostaan kaksi muuttui ja samalla herjaa että ei pysty latamaan ohjelmia/sovelluksia ja pyytää samalla resetoimaan modeemin ja tarkistamaan liitännät. Nämä olen tehnyt ja myöskin resetoinut modeemin. Mistä tämä johtuu?

  • December 31, 2012
Moi anollej,
Löydätkö tilausvahvistuksesta laajakaistaliittymän liittymänumeroa? Jos löytyy niin lisää se ilman väliviivaa profiiliisi, tarkistetaan sen avulla mistä tilanne johtuu.

  • December 31, 2012
Laitoin siihen asiakasnumeron kohdalle

  • December 31, 2012
Hei anollej,

sinulla näyttäisi olevan valokuituliittymä Ethernet-liitännällä eli Thomsonin modeemi tulee kytkeä punaisesta WAN-portista verkkokaapelilla internettiin. Löytyykö sinulta huoneistostasi huoneistojakamoa? Sieltä yleensä löytyy huoneiston pääpistoke, johon internet-yhteys tulee. Kun yhteys on kunnossa, niin Thomsonissa palaa Broadband valo tasaisesti vihreänä.

Tämän jälkeen liitetään Motorolan digiboksi siten, että sen johto lähtee jostain Thomsonin keltaisesta LAN-portista.

Olitko kytkenyt laitteet tällä tavalla?

  • January 2, 2013
Meillä asunnossa ei ole erillistä jakokeskusta elikkä nettipiuha tullee suoraan seinästä modeemiin ja piuhatki on oikein paikoillaan ohjeitten mukaan. Soitin teiän aspaan ja sieltä sanottiin että asentaja käy tuolla keskuksessa yhdistämässä yhteyden oikein koska ei kuulemma ollu yhdistetty sieltä vielä. Näettekö sieltä onko yhteys jo käytössä että pääsisin käyttämään kotiTv:tä

  • January 3, 2013
Onko laajakaista yhteys vielä käytössä koska kotitv ei toimi ollenkaan. testasin eilen sitä uudestaan ja ilmoittaa että ei voida ottaa käyttöön yms. tosiaan sieltä piti joku asentaja tulla kattomaan tuolta jakokeskuksesta että onko se yhdistetty käyttöön, mietin vaan että onko vielä käyny ja tosiaa ku luvattiin että 31.12. on käytössä

  • January 3, 2013
Hei anollej,

asentaja on tulossa huomenna paikalle katsomaan kytkennät kuntoon.

  • January 3, 2013
No kiva :) elikkä asentaja käy siellä taloyhtiön jakamossa katsomassa kytkennät? Ja pystyykö ilmoittamaan vaikka viestillä kun käyny ni tietää tarkemmin?

  • January 4, 2013
Hei vielä vaivaan sen verran että onko jo asentaja käyny että tietää kokeilla pakettia ku mennee kotia? :)

  • January 4, 2013
Hei anollej,
Asentaja on tänään jo käynyt joten ei muuta kuin testailemaan :)

  • January 4, 2013
kiitos :)

  • January 8, 2013
Semmosta alkoin kyselemään ku tuo laajakaista ei oo vieläkkää käytössä ja tosiaan se perjantaina käynyn asentaja ei ollut kytkeny oikein johtoja josta sitten eilen soitin teiän aspaan ja sieltä sanottiin että asentaja kävisin 8.1 päivä meidän pääkeskuksessa katsomassa kytkennät, niin näkyykö teillä että onko asentaja käyny? en viittinyt enään soitttaa sinne ku sekkää ei ilmasta ole ja pari kertaa tuon takia oon sinne soitellu.

  • January 9, 2013
Hei anollej

Asentaja on käynyt keskuksella ja tarkistanut kytkennät. Meillä näkyy jokin laite linjalla. Palaako sinulla Thomsonissa Broadband-valo? Aikaisemminki tämä valo on palanut, mutta meillä ei ole näkynyt mitään laitetta linjalla. Thomson kannattaa myös resetoida tässä vaiheessa. Reset-nappi löytyy laitteen oikealta reunalta. Reset-nappia pitää painaa pohjassa niin pitkään, että Power-valo syttyy oranssiksi.

Mikäli tästäkään ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkimme asiaa uudestaan. Pahoittelut että asian hoitaminen menee näin vaikeaksi.

  • January 10, 2013
Joo ei alkanut vielä toimimaan mutta soitin teiän vikapalveluun ja selvisi että asentaja oli kytkenyt väärin (taas) ja se on tod.näköisesti jollakin naapurilla käytössä. Mutta asentaja on vielä tulossa käymään katsomassa nuo kytkennät uudestaam tällä viikolla.

  • January 10, 2013
Hei anollej

Hyvä homma, että sait hoidettu asian näin nopeasti. Ei ole kyllä mennyt tämä kytkentä niin kuin elokuvissa. Hyvä, että asentaja tulee tarkistamaan tilanteen. Toivottavasti hän saa korjattua kytkennät pian. Pahoittelut vielä kerran koko sotkusta.