Skip to main content

Miten saisi tietää toimiiko liittymä

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Otin paikalliselta operaattirilta Viihde-TV paketin, joka olisi aivan loistava jos toimisi. Etäisyyden mukaan saatavuus 24 megan laajakaistalle on, mutta sopimuksen tekemisen jälkeen nopeuden noston yhteydessä ilmoitettiin ettei se olekaan teknisesti mahdollista. jossain välissä on pätkä sellaista piuhaa ettei ole mahdollista.
24 Megan laajakaistan nopeutta nostettiin yli 10 megaan alkuperäisestä 5 megasta ja netti toimii, mutta sitten nettitv ei. Kertaakaan Cmore kanavia en ole saanut auki ikinä, Ylen välillä, mutta pätkii ettei tee mitään.
Jos Soneralta ottaa viihdepaketin niin siinähän on sama juttu, ei etukäteen tiedä toimiiko ja pahimmillaan 2 vuotta sidottuna toimimattomaan palveluun.
Kuinkahan todennäköistä on, että Soneran laajakaistassa on sama ongelma, eikö samat piuhat kuitenkin ole. Vai onko joskus kun paikallisen laajakaista kytkettiin ja tuli ilmoitus, että toimii. Ei toiminut, mutta asentaja ilmoitti vikailmoituksen jälkeen, että "vetää pari tolpanväliä" piuhaa eli voisiko olettaa, että sonera tulisi eri piuhoja pitkin ja ei olisi sitä sitä heikompaa väliä.

4 kommenttia

  • November 5, 2012
Hei keeschi!

Voit kätevästi tarkistaa laajakaista saatavuuden verkkosivujemme kautta. Kuten sinulle on toisen operaattorin kanssa käynyt, joskus saattaa käydä niin, että tilauksen jälkeen selviää, että esim. johtopituus on liian pitkä nopeammalle yhteydelle. Tämä on tosiaan aina ikävä tilanne, puolin ja toisin.
Jos näin ikävästi sattuisi käymään, missään nimessä ei kyseiseen nopeuteen / palveluihin ole sidottu määräaikaisuutta, vaan liittymän voi tässä vaiheessa perua tai vaihtoehtoisesti katsotaan uusi sopimus toiselle nopeudelle. Tämä on täysin asiakkaan päätettävissä.
Nyt en ikäväkseni ihan tyhjentävää vastausta pysty tilanteeseesi antaa, sillä en tiedä tämän hetkisen operaattorisi liittymätapaa. Tämän vuoksi en osaa sanoa, käytämmekö me samoja piuhoja, kuin he.
Jos haluat selvitellä asiaa enemmän, Myyntipalvelumme maksuttomassa numerossa 0800 133133 auttaa mielellään.

  • November 5, 2012
Olen soittanut myyntiimme ja he kuulemma voivat tarkistaa saatavuuden ja he sanoivat, että 24 megan liittymä olisi saatavilla. Jos tätä kautta selvittäisi niin nykyinen operaattori on KYMP ja ADSL liittymästä kyse.
24 megaan ei ainakakaan liittymässä tule pääsemään ja tämä tekee pätkimistä kaiken aikaa, joten nettitv ei toimi ollenkaan. Se pätkiminen ei estä surffailua, mutta teeveen katsomisen kyllä.

  • November 5, 2012
Uskoisin, että sama linja on tässä tapauksessa kyseessä, mutta täyttä varmuutta en pysty sanomaan. Saatavuuskyselyn mukaan Viihdepaketti tilaus näyttäisi onnistuvan kyllä.
Asiakastiedoissasi oli merkintä, että meiltä soitellaan sinulle päin huomenna, joten asia näyttää olevan jo selvityksen alla. Lisään vielä huolenaiheesi asiakastietoihisi huomista soittoa varten.

  • November 6, 2012
Niinamari kirjoitti:
Hei keeschi!

Voit kätevästi tarkistaa laajakaista saatavuuden verkkosivujemme kautta. Kuten sinulle on toisen operaattorin kanssa käynyt, joskus saattaa käydä niin, että tilauksen jälkeen selviää, että esim. johtopituus on liian pitkä nopeammalle yhteydelle. Tämä on tosiaan aina ikävä tilanne, puolin ja toisin.
Jos näin ikävästi sattuisi käymään, missään nimessä ei kyseiseen nopeuteen / palveluihin ole sidottu määräaikaisuutta, vaan liittymän voi tässä vaiheessa perua tai vaihtoehtoisesti katsotaan uusi sopimus toiselle nopeudelle. Tämä on täysin asiakkaan päätettävissä.
Nyt en ikäväkseni ihan tyhjentävää vastausta pysty tilanteeseesi antaa, sillä en tiedä tämän hetkisen operaattorisi liittymätapaa. Tämän vuoksi en osaa sanoa, käytämmekö me samoja piuhoja, kuin he.
Jos haluat selvitellä asiaa enemmän, Myyntipalvelumme maksuttomassa numerossa 0800 133133 auttaa mielellään.


Laajakaistasaatavuus on yhdyssana.