Skip to main content
Hei!

Olen kytkenyt laajakaistani sähköiseen laskutukseen, ts. saan laskun sähköpostiini ja viestin tekstarilla. Haluaisin kuitenkin vaihtaa e-laskuun, jotta laskut hoituisivat automaattisesti. Olen yrittänyt kahdesti kytkeä pankistani soneran e-laskua siinä kuitenkaan onnistumatta, vaikka olen seurannut tarkoin pankkini ja soneran sivujen asianomaisia ohjeita.
Kysymykseni kuuluukin: estääkö sähköisen laskutuksen kytkentä e-laskutuspalvelun kytkennän? Pitääkö sähköinen laskutus siis ensin vaihtaa paperilaskuun (ja maksaa tästä välivaiheesta 1€/lasku!) ja sitten vasta kytkeä e-lasku pankissa? Ja kolmannekseen: jos näin on, niin eikö asiasta kannattaisi lisätä maininta sinne soneran eri laskutustapoja käsittelevälle sivulle?

Nimim. Pari laskua ehti erääntyä ohjeiden mukaan tehtyjen mutta silti epäonnistuneiden e-laskukytkentöjen johdosta
Sähköopstilaskusta voi vaihtaa suoraan e-laskuun, eli ei tarvitse vaihtaa välillä paperilaskuun. Ohjeet e-laskun kytkemiseen löydät täältä. E-laskusopimus tehdään verkkopankissa. E-laskusopimuksen solmimista varten tarvitset viimeisimmältä laskultasi viitenumeron, sekä yksilöintitiedon, joka löytyy laskulta kohdasta asiakastunnus (ei siis asiakasnumero).

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa